۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ملی پوشان کشتی فرنگی با برنامه ریزی خاص به مسابقات بین المللی اعزام می شوند
کد خبر: ۱۳۲۷۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

بنا:

ملی پوشان کشتی فرنگی با برنامه ریزی خاص به مسابقات بین المللی اعزام می شوند

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران با بیان اینکه نفرات تیم ملی با برنامه ریزی خاص و در نظر گرفتن همه شرایط به مسابقات بین المللی اعزام می شوند درخصوص اینکه چرا همراه تیم منتخب به اوکراین نمی رود؟ گفت: به دلیل همزمانی این رقابتها با قهرمانی آسیا باید همراه تیم به تایلند بروم.

ملی پوشان کشتی فرنگی با برنامه ریزی خاص به مسابقات بین المللی اعزام می شوند
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، محمد بنا گفت: البته دوست داشتم که حمیدرضا اسماعیل نژاد و بهروز حضرتی پور همراه من به تایلند می آمدند اما به دلیل آنکه به رقابت های وهبی امره اعزام نشدند، به عنوان سرمربی و مربی تیم منتخب کشتی فرنگی را در تورنمنت بین المللی اوکراین همراهی می کنند.
وی با اشاره به تغییراتی در نفرات اعزامی به رقابتهای بین المللی اوکراین خاطر نشان کرد: امین کاویانی نژاد در وزن 59 کیلوگرم به این رقابتها اعزام نخواهد شد و به جای او یوسف اخباری در وزن 80 کیلوگرم به این رقابتها اعزام می شود و ضمن آنکه در وزن 98 کیلوگرم به غیر از سید مصطفی صالحی زاده، داود گیل نیرنگ نیز اعزام خواهد شد.
بنا درخصوص لغو رقابت های جام وهبی امره به دلیل مخالفت شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: به هر حال من دوست دارم که برنامه های فنی تیم ملی به خصوص اعزام به رقابتهای بین المللی به طور کامل انجام شود اما به دلیل مخالفت شورای برون مرزی سفر به ترکیه لغو شد ولی به خاطر محبتی که فدراسیون کشتی به من داشت اعلام آمادگی کردند که 4 یا 5 نفر از ملی پوشان راهی ترکیه شوند و به دلیل آنکه شورای برون مرزی به خاطر امنیت کشتی گیران سفر را لغو کرد من نیز صلاح ندیدم، ملی پوشان به ترکیه سفر کنند و تابع تصمیات شورای برون مرزی هستیم که در نهایت رقابت های اوکراین جایگزین جام وهبی امره ترکیه شد.
وی در پاسخ به این سووال که این تعداد رقابتهای بین المللی خللی در اردوهای تیم ملی ایجاد نمی کند؟ گفت: یکسری از مسابقات مانند لیگ و جام باشگاه های جهان هستند که فدراسیون تعدادی از ملی پوشان را از حضور در این رقابتها منع کرده بود و اگر قرار باشد در طول سال به آنها فشار بیاوریم و اجبار کنیم که در تمام رقابتها شرکت کنند، کار صحیحی نیست اما جام باشگاهها و یا لیگ برای ملی پوشان منافع مالی دارد.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بیان داشت: کشتی گیری مانند مهدی علیاری را من اجبار نکردم که 4 مرتبه وزن کم کند و در همه مسابقات شرکت کند و از سوی دیگر من و یا فدراسیون آن توان مالی را نداشتیم که درآمدی برای او و امثال علیاری ایجاد کنیم و همه این موارد سبب شد که در تمرینات تیم ملی وقفه ایجاد شود.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان بیان داشت: فرنگی کارانی که به رقابت های بین المللی سمباتهی در مجارستان اعزام می شوند در جام تختی کشتی نگرفتند و در حالی که جام تختی با رقابتهای قهرمانی آسیا یک ماه فاصله دارد و سه نفری هم که باید در رقابت های گزینشی المپیک در اواخر اسفند در قزاقستان شرکت کنند در هیچ مسابقه ای جز سمباتهی مجارستان شرکت نکردند.
وی اظهار داشت: کادر فنی تیم ملی با برنامه ریزی خاصی ملی پوشان را به تورنمنت های بین المللی اعزام می کند تا ضمن آنکه بتوانیم آمادگی آنها را ارزیابی کنیم و ضمن آنکه جلوگیری از مصدومیت آنها نیز برای ما بسیار حایز اهمیت است.
رقابت های بین المللی کشتی جام مربیان و کشتی گیران برتر اوکراین روزهای 24 و 25 بهمن ماه در شهر کیف برگزار می شود.

اسامی تیم کشتی فرنگی اعزامی به این رقابت ها به شرح زیر است:
59 کیلوگرم: مهرداد مردانی
66 کیلوگرم: علی ارسلان و وحید میرفتح الهی
71 کیلوگرم: فرشاد بلفکه و عظیم گرمسیری
75 کیلوگرم: جمال اسماعیلی
80 کیلوگرم: مهدی فلاح و یوسف اخباری
85 کیلوگرم: داود اخباری
98 کیلوگرم: سید مصطفی صالحی زاده و داود گیل نیرنگ
130 کیلوگرم: بهنام مهدی زاده
حمیدرضا اسماعیل نژاد (سرمربی)، بهروز حضرتی پور، محمدعلی چمیانی و روح الله میکائیلی (مربیان).
رقابتهای کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی آسیا از 28 بهمن تا 2 اسفند ماه سال 94 در شهر بانکوک تایلند برگزار می شود.
رقابتهای قهرمانی سال 2015 آسیا اردیبهشت ماه امسال در دوحه قطر برگزار شد که به دلیل در پیش بودن المپیک و همچنین رویدادهای گزینشی المپیک، این رقابت ها در سال 2016 زودتر از موعد مقرر برگزار می شود.

ترکیب تیم های ملی کشتی فرنگی در رقابتهای قهرمانی آسیا به شرح زیر است:
59 کیلوگرم: سامان عبد ولی
66 کیلوگرم: مهدی زیدوند
71 کیلوگرم: افشین بیابانگرد
75 کیلوگرم: پیام بویری
80 کیلوگرم: رامین طاهری
85 کیلوگرم: یوسف قادریان
98 کیلوگرم: مهدی علیاری
130 کیلوگرم: امیرقاسمی منجزی

انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان