۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین کار فرهنگی و معنوی در دانشگاه‌ها فقط برعهده دفتر نهاد رهبری نیست
کد خبر: ۱۳۲۵۲۴ نویسنده: امیری تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاههای سراسر کشور:

کار فرهنگی و معنوی در دانشگاه‌ها فقط برعهده دفتر نهاد رهبری نیست

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاههای سراسر کشور گفت: کار فرهنگی و معنوی در دانشگاه‌ها فقط برعهده دفتر نهاد رهبری نیست بلکه ریاست دانشگاه مسئول فرهنگ دانشگاه هم است و نهاد فقط به رئیس دانشگاه مشورت می‌دهد.

کار فرهنگی و معنوی در دانشگاه‌ها فقط برعهده دفتر نهاد رهبری نیست
به گزارش خبرنگار دانشگاه صبح قزوین ، پیش از ظهر امروز(یکشنبه)مراسم تودیع و معارفه رئیس نهاد رهبری دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) با حضور حجت الاسلام محمدیان، رئیس دفتر نهاد رهبری دانشگاه‌های سراسر کشور و مسئولین استان و اساتید و دانشجویان این دانشگاه در سالن اجتماعات مرکز آینده پژوهی برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام محمدیان، رئیس دفتر نهاد رهبری دانشگاه‌های سراسر کشور با اشاره به اینکه استان قزوین سهم بزرگی در پیروزی انقلاب اسلامی دارد، اظهار کرد: با حضور مراکز آموزش عالی فراوان در این استان برکت زیادی در حوزه علم و دانش برای کشور به ارمغان آمده است.
وی در ادامه افزود: این مراسم تودیعی ندارد زیرا آیت الله عابدینی در جایگاه تاثیرگذاری چون امام جمعه قزوین و در بخش دانشگاهی نهاد رهبری نیز همکاری خوبی با ما خواهند داشت و ارتباط وی با نهاد قطع نمی‌شود.
این مسئول ادامه داد: در 14 سال ریاست دفتر نهاد رهبری دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین توسط حاج آقا عابدینی همیشه در ارزیابی‌های صورت گرفته جزء موفق‌ترین و پرکارترین نهادهای کشور بود.
وی با بیان این حجت الاسلام زارعی نیز از اساتید برجسته حوزه علمیه قم هستند که برای ریاست جدید دفتر نهاد رهبری این دانشگاه انتخاب شده‌اند، ابراز کرد: وی سال‌ها با دانشگاه‌های مختلف در ارتباط بوده است و امیدواریم با حضور وی همبستگی بیشتری با مسئولین دانشگاه ایجاد شود.
محمدیان اذعان کرد: مسئولیت‌ها برای همه ما حکم امانت را دارد و سکوی رشد و تعالی معنوی است و نگاه و تفکر شیعی به این مسئولیت‌ها انجام خدمت است نه یک نگاه منفعت طلبانه.
وی با اشاره به حضور دانشجویان خارجی در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین گفت: بهترین تبلیغ برای آشنایی این دانشجویان با فرهنگ اصیل اسلامی ما رفتار و کردار ماست زیرا تاثیر عمل از حرف و شعار بسیار بیشتر است.
رئیس دفتر نهاد رهبری دانشگاه‌های سراسر کشور خطاب به دانشجویان و اساتید دانشگاه گفت: انتظار ما از شما این است که در خط مقدم جبهه علمی زمینه پیشرفت و اقتدار کشور را فراهم کنید، امروز بزرگترین افتخارات ایران اسلامی در دانشگاه‌ها رقم می‌خورد.
وی فعالیت و تلاش در عرصه دانشگاه را همچون عبادت در محراب نماز دانست و ابراز کرد: برای دستیابی به آرمان‌های بلند نظام باید سعی شود این سنگر علم و دانش را مجهز کرده و آن را حفظ کنید.
محمدیان تصریح کرد: کار فرهنگی و معنوی در دانشگاه‌ها فقط برعهده دفتر نهاد رهبری نیست بلکه ریاست دانشگاه مسئول فرهنگ دانشگاه هم است و نهاد فقط به رئیس دانشگاه مشورت می‌دهد و باید با همکاری یکدیگر فضا را ارتقا دهند.
وی در پایان افزود: این نگاه اشتباهی است که کار دین بر عهده دفتر نهاد و کار علمی برعهده دانشگاه است بلکه انجام کار فرهنگی و تربیتی برعهده همه مسئولین است.

در فضای کار نباید نگاه جناحی و باندبازی حاکم باشد

در ادامه این مراسم آیت الله عبدالکریم عابدینی، رئیس سابق دفتر نهاد رهبری دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین اظهار کرد: قرآن مداری باید رویه کاری همه مسئولین قرار بگیرد هرکجا که ما موفق به انجام وظایف خود نشدیم به واسطه عمل نکردن به مبانی قرآنی بوده است.
وی در ادامه افزود: در دفتر نهاد رهبری دانشگاه امام در این سال‌ها سعی اعضا این بود که با صداقت، ولایت مداری و قرآن محوری و امر به معروف و نهی از منکر و دوستی و دشمنی‌ها را آخرتی دیدن را سیره اقدامات خود قرار دهند.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه در فضای کار نباید نگاه جناحی و باندبازی حاکم باشد، اذعان کرد: ما باید در برنامه‌های خود راهمان را با راه انبیاء و ائمه هماهنگ کنیم نه با تفکر جریان‌ها و احزاب؛
وی در پایان گفت: دانشگاه یک فرصت بسیار مناسب برای انقلاب است زیرا از این فضا با حضور اساتید انقلابی و دانشجویان متعهد و ارزشی می‌توان مسیر تحقق آرمانهای انقلاب را هموار کرد.

وظیفه ما انتقال پیام‌های دینی و انقلابی کشورمان به عرصه‌های بین المللی است

همچنین دکتر نائینی، رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین در ادامه این مراسم اذعان کرد: این دانشگاه تنها دانشگاه کشور است که علاوه بر مسئولیت‌های داخلی خود رسالت تربیت و آموزش دانشجویان خارجی را دارد و در واقع وظیفه انتقال پیام‌های دینی و انقلابی کشورمان به عرصه‌های بین المللی است.
وی در ادامه افزود: از رسالت‌های دانشگاه ترویج و گسترش فرهنگ اسلام و دستاوردهای انقلاب برای جوانان مشتاق است و برای تحقق این وظیفه دفاتر نهاد رهبری به منظور توسعه علایق اسلامی و ترویج ارزش‌های دین و ترویج فضای معنوی به تشکل‌های دانشجوی کمک کند.
این مسئول ادامه داد: این دانشگاه و دانشگاه‌های سراسر استان از رهنمودهای آیت الله عابدینی بهره مند بودند و امیدواریم همچون گذشته از حمایت‌های وی در فضای علمی و فرهنگی دانشگاه بهره مند شویم.

با همدلی و صداقت می‌توان به اهداف کلان دانشگاه دست یافت

در ادامه این مراسم حجت الاسلام منصور زارعی، رئیس دفتر نهاد رهبری دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین گفت: دفتر نهاد رهبری مرجع و مأوا برای همه دانشگاهیان از همه اقشار و همه سلایق است.
وی افزود: هدف ما این است که بتوانیم با ایجاد فضای معنوی و شاد توأم با تعقل و تدبر این نهاد را اداره کنیم تا مسیر برای رسیدن به قله‌های روشن هموار شود.
محمدیان با بیان اینکه دانشگاه امام دارای چند شاخصه مهم است، گفت: ابتدا اینکه مزین به نام بنیانگذار انقلاب اسلامی است و دوم اینکه رهبر معظم انقلاب درباره آن فرموده‌اند:" که دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) آبروی نظام است" که مشخص کننده مطالبات مهم ایشان از این دانشگاه است.
وی سومین شاخصه دانشگاه امام خمینی را رسالت جهانی و فراملی آن دانست و ابراز کرد: برای دستیابی به اهداف بلند و راهبردی این دانشگاه نیازمند داشتن همدلی و همزبانی و صداقت و اعتماد به یکدیگر در فضای دانشگاه هستیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان