۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین لزوم استفاده از ظرفیت شبکه‌های مجازی در پیشگیری از اعتیاد و وقوع جرم
کد خبر: ۱۳۲۴۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین تاکید کرد؛

لزوم استفاده از ظرفیت شبکه‌های مجازی در پیشگیری از اعتیاد و وقوع جرم

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین با اشاره به نفوذ خاموش اما نگران کننده اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در میان جوانان، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت بالای شبکه‌های مجازی برای پیشگیری از اعتیاد و وقوع جرم در جامعه تاکید کرد.

لزوم  استفاده از ظرفیت شبکه‌های مجازی در پیشگیری از اعتیاد و وقوع جرم
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، هفتمین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد استان قزوین با حضور دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان در سالن جلسات اداره کل بهزیستی برگزار شد.
محمدحسن نادری، معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین در این جلسه اظهار کرد: طرح پیشگیری از گرایش و شیوع مصرف مواد مخدر با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مجازی در ارتقاء سطح آگاهی گروه‌های هدف توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ارائه و در کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد استان مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: با این اقدام گام اولیه در استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی مجازی در توسعه امر اطلاع رسانی و ایجاد حساسیت برای گروه‌های مختلف مردم در امر پیشگیری از اعتیاد برداشته شد.

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: با تهیه و تدوین طرح بهره گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی در ارتقاء سطح آگاهی گروه‌های هدف و پیشگیری از گرایش مصرف مواد مخدر با رویکرد ایجاد کانال‌های اطلاع رسانی، اقدام به اجرای طرح اولیه نمودیم.

نادری با اشاره به ضرورت و اهمیت اجرای این طرح خاطرنشان کرد: شبکه‌های اجتماعی همانند هر وسیله ارتباطی دیگر دارای مزایا و معایبی است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش شیوع استفاده از شبکه‌های اجتماعی در بین عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان که قشر عظیمی از جامعه ما را تشکیل می‌دهند باید از این ابزار در راستای ارتقاء سطح آگاهی قشر جوان جامعه استفاده کرد.

نادری تصریح کرد: متاسفانه اعتیاد و سایر آسیب‌های اجتماعی در میان جوانان، نفوذ خاموش اما سوزنده و نگران کننده دارد، لذا لازم است تا بدون هیچ جهت گیری و تعصب نسبت به شبکه‌های مجازی، از ظرفیت‌های مطلوب آن در جهت تحقق اهداف استفاده کرد.

وی استفاده صحیح از شبکه‌های مجازی در راستای پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های مواد مخدر را از اهداف مهم این طرح عنوان کرد و گفت: باید سطح آگاهی جامعه و توانمندی کاربران را در استفاده مناسب از فضای مجازی افزایش دهیم و به جای نگاه خوش بینانه و یا بدبینانه، نگاه متعادلی به این مقوله داشته باشیم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان