۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین حمله شدید کاپیتان سابق پرسپولیس به مایلی کهن؛ خودشان نمی‌خواستند تیم به المپیک برود
کد خبر: ۱۳۲۴۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

با این رویه ۶۰ سال دیگر هم به المپیک نمی رسیم

حمله شدید کاپیتان سابق پرسپولیس به مایلی کهن؛ خودشان نمی‌خواستند تیم به المپیک برود

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: «چطور کسی که نظر هیچ کس برایش مهم نیست، به عنوان مدیر فنی تیم ملی فوتبال امید منصوب می شود.»

حمله شدید کاپیتان سابق پرسپولیس به مایلی کهن؛ خودشان نمی‌خواستند تیم به المپیک برود
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، بهروز رهبری فرد، مدافع سابق تیم پرسپولیس، درخصوص عملکرد تیم ملی فوتبال امید صحبت کرد.

وی با اشاره به نتایج ضعیف تیم فوتبال امید در رقابت های انتخابی المپیک ریو اظهار داشت: «فدراسیون فوتبال از روز اول کادر فنی را روی سر این تیم گذاشت که بسیار کار اشتباه و غلطی بود. با توجه به اینکه ارادت خاصی به محمد خاکپور و هادی طباطبایی دارم و از لحاظ اخلاقی بسیار انسان های شریفی هستند ولی فدراسیونی که می خواهد بعد از 40 سال تیمی را روانه المپیک کند باید بهترین مربی را از لحاظ فنی روی تیم بگذارد.»

رهبری فرد ادامه داد: «متأسفانه ما فقط در زمین شعار می دهیم که از سطح آسیا برتر هستیم و وقتی که در عمل می رسد نمی توانیم حرکتی از خودمان نشان دهیم و در مرحله اول از دور رقابت ها اوت می شویم.»

وی خاطرنشان کرد: «در تمام دنیا اینطور مرسوم است برای تیم های پایه بهترین مربی را می آورند چون آن تیم پایه قرار است که آینده آن رشته را بسازد ولی متأسفانه در کشور ما برعکس است و برای تیم امیدی که آینده سازان تیم بزرگسال ما است مربی را آوردند که هیچ سابقه مربیگری درخشانی در کارنامه نداشت و در کنار او نیز کسانی قرار گرفتند که از لحاظ مربیگری چیزی در چنته نداشتند.»

مدافع سابق پرسپولیس بیان داشت: «اینگونه برنامه ریزی که فدراسیون برای فوتبال کرده نشان می دهد که برخلاف آن چیز که همیشه می گویند آنها اصلا نمی خواهند که ایران به المپیک برود. هر چند که اگر به المپیک هم صعود می کردیم با این رویه کاری از پیش نمی بردیم. مشکل ما پایه ای است و باید افکار مسئولین فدراسیون فوتبال نسبت به فوتبال پایه عوض شود. ما مربی را می خواهیم که رزومه کاری خوبی داشته باشد.»

رهبری فرد در ادامه گفت: «کادری که در کنار هم قرار گرفته اند متأسفانه بار فنی را ندارند و همین باعث می شود این نتایج حاصل شود. آقای مایلی کهن را به عنوان مدیر فنی تیم انتخاب کرده اند که این شخص هیچ کس را قبول ندارد و نظر کسی برایش مهم نیست. در هیچ کجای دنیا شما نمی توانید هچنین چیزی را پیدا کنید که کادری با این نفرات زیاد به مسابقات اعزام کنند که هر کدام یک اسم را فقط یدک می کشند.»

وی افزود: «حالا دیگر وقت زانوی غم بغل گرفتن نیست چون خود فدراسیون فوتبال در این زمینه مقصر است. اگر فقط به دنبال عیب جویی و انتقادهای نادرست از کی روش نبودیم و قدری هم برای تقویت تیم امید تلاش می کردیم حالا حال و روز بهتری را داشتیم. از مراسم بدرقه تیم فوتبال امید در هتل المپیک مشخص بود که این تیم مشکل دارد و غیبت محمد خاکپور در آن مراسم بهترین دلیل برای این قضیه بود.»

ملی پوش اسبق تیم فوتبال ایران در ادامه عنوان کرد: «چرا باید همچنین تیمی که دارای مشکلات عدیده ای است را به مسابقات اعزام کنیم. باید قبل از بازی مشکل کادر فنی را حل می کردیم. تیمی که اتحاد نداشته باشد و قبل از شروع رقابت ها به جای تمرکز روی تمرینات به فکر خرده گرفتن و حاشیه سازی باشد نتیجه ای بهتر از این نخواهد گرفت.»

وی ادامه داد: «واقعا برای فدراسیون فوتبال متأسفم کارایی خاصی ندارد که بتواند با رایزنی و ایجاد رابطه بتواند سه بازیکن لژیونر ما را برای این رقابت ها اضافه کند. پس می توان نتیجه گرفت که تمامی مشکل های فوتبال به فدراسیون برمی گردد و این طور به نظر می رسد برایشان مهم نیست که تیم به المپیک برود یا نرود. با این رویه ما 60 سال دیگر هم نمی توانیم به المپیک برسیم.»

رهبری فرد خاطرنشان کرد: «این مشکل فقط به تیم ملی برنمی گردد و در باشگاه ها نیز شاهد همچنین اتفاقاتی هستیم و در تیم پرسپولیس آقای طاهری اصلا نمی داند که تیم امید چه کسانی هستند.»

بازیکن سابق پرسپولیس در خصوص اینکه چرا در طول چند بازی شاهد تعویض های زیادی بودیم، گفت: «با وجود اینکه قبل از شروع رقابت ها بازی های تدارکاتی نیز تیم داشت ولی متأسفانه هنوز نتوانسته بود به ارنج ثابت دست پیدا کند و هر بار با شکل خاصی در زمین ظاهر می شدیم. این مشکل تیمی است که باعث می شود در بازی با ژاپن در 30 دقیقه ما 3 گل را دریافت کنیم. واقعا نمی دانم که کادر فنی این الگوی بازی را از کجا درآورده اند؟»

رهبری فرد همچنین درباره اینکه اگر سرمربی خارجی هدایت تیم فوتبال امید را بر عهده می داشت بعد از این باخت ها چه اتفاقی می افتاد، ادامه داد: «فقط اینطور می توانم بگویم که دودمانش را به باد می دادند. من به کلیت کارلوس کی روش کاری ندارم ولی چیزی که مشخص است سابقه و رزومه کاری این مربی بزرگ است که با تیم های بزرگی کار کرده و توانسته نتیجه بگیرد ولی وقتی در جام جهانی آن بازی خوب را در مقابل آرژانتین انجام داد و در نهایت با یک گل مغلوب شد آن همه انتقاد را روانه او کردند.»

وی در پایان اضافه کرد: «چیزی که در خصوص تیم فوتبال امید بسیار مشخص بود این است که نمی خواستند کسی در جریان کارهای این تیم قرار بگیرد و اکثر تمرین های آنها پشت درهای بسته انجام می شد و بازی تدارکاتی در داخل انجام ندادند چون می دانستند منتقدهای زیادی را خواهند داشت. این ضعف ما را نشان می دهد که فقط به دنبال این هستیم تا کسی از ما تعریف کند و اگر منتقدی داشته باشیم به شدت او را می کوبیم.»

انتهای پیام/7008

منبع: برنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان