۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اگر کشوری به ما تعرض کند، پاسخ های ویران کننده خواهیم داد
کد خبر: ۱۳۲۳۴۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

جانشین فرمانده سپاه پاسداران:

اگر کشوری به ما تعرض کند، پاسخ های ویران کننده خواهیم داد

سردار سرتیپ پاسدار «حسین سلامی» جانشین فرمانده سپاه پاسداران با تاکید براینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با هیچ قدرتی شوخی ندارند، گفت : اگر کشوری به ما تعرض کند، پاسخ های ویران کننده خواهیم داد.

اگر کشوری به ما تعرض کند، پاسخ های ویران کننده خواهیم داد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، جانشین فرمانده سپاه پاسداران با حضور دریک برنامه زنده تلویزیونی ضمن تشریح دستاوردهای سپاه پاسداران به دستگیری تفنگداران آمریکایی اشاره و اظهارکرد: در این برهه شاهد رجزخوانی سیاسی بخشی ازرژیم های وابسته به آمریکا بودیم که دریک عملیات سیاسی وروانی تلاش داشتند چالش های سیاسی را درسطح بین الملل برای کشور ما ایجاد کنند.
وی با اشاره به اینکه دراین شرایط فتح آشکار، مبین وبزرگی رخ داد تا اقتدار وعظمت ایران به خوبی به جهانیان نشان داده شود، تصریح کرد : حادثه ای که رخ داد هر چند تصادفی بود اما در یک موقعیت زمانی مناسب اتفاق افتاد، جایی که نیاز بود بت بزرگ شکسته شود.
سردار سلامی با اشاره به اینکه درسطح عملیاتی روح ایمانی که در نیروهای ما وجود داشت سبب پیروزی دراین حادثه شد، افزود: نیروهای آمریکایی در دو شناور رزمی کوچک اما در مقیاس بزرگ وارد آب های سرزمینی ما شده بودند به طوری که سلاح های آنها برتر از ما بود و می توانست فاجعه آفرین باشد.
او با بیان اینکه نیروهای آمریکایی بدون مقاومت درفاصله نزدیک با نیروهایمان تسلیم دریادلان نیروی دریایی سپاه پاسداران شدند، گفت: این حقیقت در منظر افکار عمومی جهان به شکل باور پذیری به وجود آمد.
وی درادامه با اشاره به دستپاچگی، عصبانیت وهیجانی شدن آمریکایی ها ادامه داد: ناو هواپیمابر آمریکا به 20 مایلی جزیره فارسی نزدیک شده بود به طوری که نیروهای دریایی سپاه پاسداران اخطارهای لازم را به آنها دادند اما شاهد بودیم که آنها درصدد ایجاد فضای روانی وعصبی بودند.
جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ممکن بود آمریکایی ها با خطای سپاه وحرکات هیجانی خطا کنند که درآن صورت می بایست ما پاسخی درخور می دادیم، افزود: ناوهواپیمابر بعد از مدتی تا حدود 70 مایل از جزیره فارسی عقب نشینی کرده است.
سردار سلامی درخصوص بررسی ها درباره این واقعه نیز گفت: آمریکایی ها به اشتباه وارد آب های سرزمینی ما شده بودند این در حالی بود که رزم ناوهای هواپیمابر فرانسه وآمریکا متوجه مفقود شدن نیروی خود نشده بودند.
وی با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران دراین ماجرا نشان داد نماد مواجهه گزینه های روی میز را دریک میدان درصحنه تاکتیکی تحت تاثیر خود قرارداده است، تصریح کرد : در این واقعه ، اقتدار واقعی جدیدی به مجموعه افتخارات کشور و نظام افزوده شده است.
جانشین فرمانده کل سپاه درادامه با اشاره به اینکه زمانی که تفنگداران آمریکایی دستگیر شدند رفتار برادران ما با آنها بزرگوارانه بود به طوری که جلوه های رفتار کامل انسانی را برای جماعتی که دردستمان اسیر بودند، نشان دادیم، گفت : ما همچنین این تفنگداران را تا حدود 15 مایلی جزیره فارسی که رزم ناو آمریکایی مستقر بود همراهی کردیم.
وی همچنین درخصوص تاثیر بازداشت تفنگداران برتحرکات فرا منطقه ای نیز اظهارداشت: این رویداد درمنطقه تعیین کننده است به طوری که همه نیروهای ائتلاف با واقعیت جدید و همچنین برآوردی جدیدی از قدرت جمهوری اسلامی ایران در دفاع از تمامیت ارضی و منافع حیاتی کشورمان روبرو شدند.
سردار سلامی با تاکید براینکه در این خصوص هیچ ملاحظه ای وجود ندارد، تصریح کرد: از ائتلاف فشرده قدرت های جهانی دردریا واهمه ای نداریم وبا قاطعیت رسالت خود را انجام می دهیم.
وی با اشاره به اینکه باید مسئله حقوق دریا به درستی از سوی طرف مقابل رعایت شود، افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با هیچ قدرتی شوخی ندارند واینجا جایی است که ممکن است خطاهای تاکتیکی درسطح استراتژیک کاربه دست قدرت ها بدهد لذا اگردشمنان ما خطاهای تاکتیکی انجام دهند ممکن است ازضربه های مستحکم طرف مقابلشان درامان نباشند.
جانشین فرمانده کل سپاه همچنین با بیان اینکه هیچ رابطه ای بین این ماجرا وتبادل زندانیان همزمان با اجرای برجام نبوده، تاکید کرد: آزادی وتبادل زندانیان در یک فضای جداگانه اتفاق افتاد و مشخصات، شرایط وموقعیت های این دو مسئله متفاوت و مجزا از یکدیگر بوده است.
سردار سلامی درادامه درباره چگونگی لغو تحریم ها وپذیرش ایران هسته ای از سوی آمریکایی ها نیز گفت: حقیقت این است که آمریکایی ها دراعمال راهبرد تحریم اقتصادی آن هم در یک مقیاس جهانی درمقابل صبراعتقادات انقلابی، شکیبایی و نجابت ناشی از آگاهی و بصیرت ملت ایران که در پرتو هدایت های عالمانه رهبر بزرگ انقلاب صورت می گرفت شکست خوردند و هرگز ایران چهره یک کشور تحریم شده جهانی را به خود نگرفت.
وی با تاکید براینکه ما بهترین موفقیت هایمان را در فضای تحریم کسب کردیم، افزود: در فضای تحریم به فضا سفر کردیم، ماهواره هایمان درفضای تحریم وارد فضا شد، موشک هایمان در فضای تحریم رشد کرد وقد کشید، درفضای تحریم توانستیم فازهای 15 و 16 پارس جنوبی را به مرحله افتتاح برسانیم، درشرایط تحریم نیروگاه هایمان را ساختیم، درشرایط تحریم توانستیم به غنی سازی 20 درصدی برسیم، درفضای تحریم همه گزینه های نظامی آمریکا که مطرح می شد را پاسخ دادیم، قدرت نظامی آمریکا را در فضای تحریم بی اعتقاد کردیم و در فضای تحریم توانستیم استراتژی انزوای سیاسی آمریکا را بشکنیم لذا همه این موضوعات کافی بود که به آمریکایی ها نشان دهند که استراتژی تحریم آنها آب در هاون کوبیدن است.
جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: حال وقتی استراتژی تحریم شکست خورد، آمریکایی ها مجبور شدند به حقایق دراین کشور تن دهند وآنها پذیرفتند که باید ازراهبرد تحریم صرف نظر کنند چرا که اگرراهبرد تحریم پاسخگو بود آمریکایی ها آن را ادامه می دادند تا درنهایت ما تسلیم شویم و نیازی به این همه فشار درعرصه سیاسی و دیپلماتیک نداریم.
وی تاکید کرد: درهرحال تحریم ها نتوانستند تأثیر تعیین کننده ای جزاعتماد به نفس و اتکا به ظرفیت درونی ما به جای بگذارند بنابراین طبیعی بود که آمریکایی ها تسلیم این واقعیت شوند که ایران از دیوار بلند تحریم عبور کرده و تحریم را پشت سر گذاشته و درحال تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ است و ایران توقف ناپذیر ومهارناپذیر است.
سردار سلامی در ادامه با اشاره به اینکه نیروهای مسلح نقش تعیین کننده ای در پیشبرد دیپلماسی هسته ای ما دارند، افزود: ما همیشه به دیپلمات هایمان توصیه می کردیم که تکیه گاه مستحکمی از قدرت برای دیپلماسی ساخته ایم.
وی همچنین درخصوص هم افزایی قدرت نظامی و دیپلماسی در بحث توافق حاصل شده نیز گفت: ما هر آن چه داشتیم برای متراکم کردن قدرت و ایجاد یک ارزش افزوده سیاسی و دیپلماتیک به خصوص در عرصه منازعات دیپلماتیک هسته ای به میدان آوردیم، دیپلمات های ما هم در فضای سیاسی از این فرصت بهره می بردند وهم آن ها نیز درحد بضاعت خود وارد این موضوع می شدند.
سردار سلامی همچنین با تاکید براینکه ما تمام تلاشمان را برای حمایت از دیپلمات های نظام در عرصه هسته ای دراختیار قرار داده ایم وهیچ کجا کارشکنی نکرده ایم، تصریح کرد: ممکن است ما دیدگاه های خود را داشته باشیم و ممکن بود ما به نتایج درخشان تری نیز می رسیدیم و معتقد بودیم که می توان امتیازات بزرگ تری گرفت اما هرگز مانع گرفتن امتیازات درهمین سطح هم نشدیم.
وی در ادامه با بیان اینکه وضعیت امروز جهان و منطقه ادامه روندهایی است که در طول چند دهه گذشته اتفاق افتاده است، گفت: ما به این نتیجه رسیده ایم که هر کشوری که دارای ضعف قدرت دفاعی باشد یا توسط آمریکایی ها اشغال خواهد شد یا رژیم او ساقط می شود و یا مجبور به وابستگی سیاسی مطلق است.
جانشین فرمانده کل سپاه همچنین با اشاره به اینکه تمرکز آمریکا و شرکای آن بر جهان اسلام در طول تاریخ چهار دهه اخیر بوده است، گفت: ظرف چهار دهه گذشته آمریکا و رژیم صهیونیستی به 14 کشور اسلامی حمله کردند و آمریکا چهار جنگ بزرگ علیه کشورهای اسلامی را به راه انداخته است.
وی همچنین با تاکید براینکه هر کشوری که ضعیف باشد، مورد تهاجم قرار خواهد گرفت، افزود: تنها راه برای بقای عزتمندانه استقلال شرافتمندانه و حفظ کرامت و عزت ملت و اقتدار و قدرت است و ما به این نکته رسیده ایم که باید قدرتمند باشیم.
سردار سلامی خطاب به آمریکایی ها گفت: به آمریکایی ها تاکید می کنم که با لنز دوران جنگ سرد به واقعیت های جهان نگاه نکنید چرا که شما دیگر معمار اصلی آرایش قدرت در جهان نیستید و شما ترسیم کننده هندسه قدرت در جهان جدید نخواهید بود و ما نیز یکی از اضلاع مهم هندسه قدرت جهانی شدیم.
وی تصریح کرد: ما یک قدرت توقف ناپذیر ومهار نشدنی هستیم که براساس تهدیدات آمریکایی ها قدرت می سازیم نه براساس تمنا، خواهش وتوصیه.
جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: اگر به راهبرد آمریکا درمنطقه مروری کنیم، متوجه می شویم که چیزی جز سرگردانی وابهام درمسیر راهبردی آنها وجود ندارد بنابراین توسعه قدرت دفاعی ما ادامه خواهد یافت، موشک های ما روز به روز پیشرفته تر خواهد شد و ما در این زمینه راهمان را ادامه می دهیم و هیچ ملاحظه ای در این مسیر نمی شناسیم و توسعه سلاح های متعارف را برای دفاع از استقلال و تمامیت ارضی خود یک حق طبیعی می دانیم.
وی همچنین درخصوص رفتار منطقه و رفتار اخیر سعودی ها بعد از به شهادت رساندن شیخ نمر نیز گفت: متأسفانه رژیم سعودی ظرف چند سال گذشته تأثیرات ویرانگری را بر امنیت، کیفیت و عزت بسیاری از ملت های مسلمان برجای گذاشته و هر چه زمان می گذرد دامنه این شرارت ها افزون تر می شود.
سردار سلامی با بیان اینکه رژیم سعودی در رویای به دست گرفتن رهبری جهان عرب است، ادامه داد: بر این اساس رژیم سعودی معادله ای ساخته است تا با تجزیه کشورهای عربی و یا ضعیف شدن آنها بتواند آنها را از درخشش بیندازد تا خودش درخشش داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه سعودی ها کاملاً در نقشه جامع سیاسی آمریکا در منطقه عمل می کنند و هدف اصلی آنها به نیابت از آمریکا ایجاد یک ضد وزنه تعادلی در مقابل پیشرفت شگفت انگیز انقلاب اسلامی و قدرت سیاسی ایران در منطقه و جهان است، تصریح کرد: عربستان همچنان در یک بهمن سیاسی گرفتار شده و هر چه حرکت می کند این بهمن آن را بیشتر به زیر خود دفن می کند.

انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان