۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین هنرمند، خاک پای مردم است
کد خبر: ۱۳۲۱۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

جمشید مشایخی:

هنرمند، خاک پای مردم است

مشایخی گفت: هنرمندی که خود را تربیت نکند و خودخواه باشد، چطور می‌تواند در یک اثر هنری مردم را متأثر کند.

هنرمند، خاک پای مردم است
به گزارش سرویس فرهنگی  صبح قزوین ، جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون که مردم خاطره‌های فراوانی از بازی‌های او در فیلم‌های مختلف دارند، در مورد پیشکسوتان هنر هفتم گفت: فراموشی یک انسان پیشکسوت در جامعه ما به طور کلی وجود دارد و فقط این موضوع محدود به بازیگران سینما نمی‌شود. در حقیقت به همه اقشار جامعه در این زمینه کم لطفی می‌شود و به آن دسته از افرادی که مسن می‌شوند و به هر طریقی توان کارکردن ندارند، بی‌توجهی می‌شود و هنرمندان در آخر همه افراد قرار دارند.

وی ادامه داد: هنرمندان خاک پای مردم هستند. ما اگر بخواهیم خودمان را مطرح کنیم و حالا که پیر شده‌ایم بگوییم کسی به ما اعتنا نمی‌کند، خودخواهی است. به طور کلی باید بگوییم که به تمام افراد جامعه که سالها زحمت کشیدند و اثرگذار بودند کم لطفی می‌شود.

مشایخی در ادامه در مورد قدردانی مردم از یک هنرمند اظهار داشت: ما هنرمندان باید انصاف داشته باشیم، اگر یک هنرمند به ملت ثابت کند که خاک پای مردم است، مردم از او به نحو احسن قدردانی خواهند کرد. هنرمندی که در خیابان ژست می‌گیرد و جواب سلام کسی را نمی‌دهد و با غرور راه می‌رود، هیچ‌ جایگاهی در میان مردم ندارد و نباید به او اعتنا کرد.

بازیگر فیلم «هزار دستان» همچنین در مورد اخلاق حرفه‌ای بازیگران و به طور کلی هنرمندان خاطر نشان کرد: افراد بزرگی همچون مولانا و سعدی حافظ سخنان زیبا و اثربخشی بیان کرده‌اند که باید سرلوحه کار هنرمندان باشد. به طور مثال سعدی می‌گوید:«خاک شو بیش از آنکه خاک شوی» یا حافظ بیان می‌کند «در بهاران کی شود سرسبز سنگ، خاک شو تا گل بروید رنگ رنگ». این بیابان گوهربار همه درس‌اند برای فرد فرد هنرمندان.

بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: هنرمند اگر خود را تربیت نکند و خودخواه و مغرور باشد، چه طور می‌تواند در یک اثر هنری مردم را متأثر کند. این موضوع را بدانیم که خاکی بودن، ذات اصلی هنر است.

انتهای پیام/7008

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان