۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین وزیر فرهنگ، انتخاب مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد را در اختیار استاندار قزوین گذاشته بود/ اسکندرنژاد صلاحیت لازم برای مدیرکلی اداره فرهنگ و ارشاد قزوین را ندارد
کد خبر: ۱۳۱۷۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

​عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

وزیر فرهنگ، انتخاب مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد را در اختیار استاندار قزوین گذاشته بود/ اسکندرنژاد صلاحیت لازم برای مدیرکلی اداره فرهنگ و ارشاد قزوین را ندارد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: افرادی که با دیدگاه‌های اصلاح‌طلبی تند نظرات و برنامه‌های خود را راه می‌برند، نمی‌توانند در حوزه فرهنگ استان قزوین از برنامه‌ریزی و فعالیت مطلوب برخوردار شوند.

وزیر فرهنگ، انتخاب مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد را در اختیار استاندار قزوین گذاشته بود/ اسکندرنژاد صلاحیت لازم برای مدیرکلی اداره فرهنگ و ارشاد قزوین را ندارد
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس امروز با اشاره به تغییر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین که مقرر شده است در روز شنبه (سوم بهمن‌ماه) معارفه شود، اظهار کرد: مبنای فکری برخی مسئولان دولتی، عدم هم‌فکری و همراهی با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان و سایر فعالان فرهنگی است.

وی بیان کرد: مسئولان دولتی از جمله استاندار قزوین در خصوص تغییر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با نماینده ولی فقیه و نمایندگان مردم در مجلس گفت‌وگو و نظرخواهی کرده اما به اقدامات خود ادامه داده و خلاف نظر ما برنامه خود را جامه عمل پوشانده است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: من و سایر نمایندگان مردم در مجلس و نماینده ولی فقیه در استان قزوین تذکر لازم را دادیم که اگر مشکلی در این خصوص پیش بیاید بر عهده استاندار خواهد بود.

حسینی ادامه داد: مسئولان دولتی استان قزوین در صورتی که با نمایندگان استان و ائمه جمعه هم‌فکری لازم را داشته باشند، می‌توانند خدمات مطلوب‌تری به جامعه ارائه کرده و در راستای وظایف خود، عملکرد مطلوب‌تری را داشته باشند.

وی افزود: با وجود اینکه من در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی حضور دارم اما وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تغییر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین هیچ گونه گفت‌وگو و نظرخواهی با بنده انجام نداده است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتخاب مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین به مسئول اجرایی ارشد این استان ارتباط دارد چراکه مسئولیت انجام آن از سوی وزیر مربوطه به همتی استاندار قزوین واگذار شده است.

حسینی با بیان اینکه استاندار قزوین در راستای انتخاب مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عملکرد مناسبی از خود نشان نداده است، مطرح کرد: مسئولان مربوطه برای دستیابی به اهداف مطلوب در این زمینه باید دقت نظر بیشتری داشته باشند.

وی تأکید کرد: افرادی که با دیدگاه‌های اصلاح‌طلبی تند نظرات و برنامه‌های خود را راه می‌برند، نمی‌توانند در حوزه فرهنگ استان قزوین از برنامه‌ریزی و فعالیت مطلوب برخوردار شوند و باید صحنه فعالیت را به افراد با ویژگی‌های بهتر واگذار کنند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین در امور انتخابات قادر به انجام فعالیت خاصی نیست، اضافه کرد: هماهنگی این مسئول با فعالان فرهنگی استان و مسئولان ارشد قزوین از جمله نماینده ولی فقیه از اهمیت برجسته‌ای برخوردار است.

حسینی به ویژگی‌های شورای فرهنگ عمومی استان قزوین اشاره و تأکید کرد: این شورا که تصمیمات مهمی در حوزه امور فرهنگی استان می‌گیرد و نقش راهبردی در توسعه فعالیت‌های مختلف فرهنگی قزوین دارد باید از حضور مسئولانی در آن استفاده شود که با یکدیگر هم‌سو و هم‌فکر باشند تا بتوانند در امور اجرایی، زمینه شکوفایی برنامه‌ها و پیشبرد سریع اهداف را برنامه‌ریزی کنند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شورای فرهنگ عمومی استان قزوین همیشه به ریاست نماینده ولی فقیه و دبیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین برگزار می‌شود که بیانگر ضرورت هم‌سو بودن تفکرات مسئولان در این امور است.

وی خاطرنشان کرد: هم‌سو بودن تفکرات و اولویت‌های فرهنگی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با نماینده ولی فقیه در استان قزوین می‌تواند منجر به اثربخش شدن فعالیت‌های فرهنگی و ارائه برنامه‌های کاربردی و مناسب برای استان شود که استقبال آحاد جامعه را به دنبال دارد و مانع از بروز انجام اقدامات شتابزده می‌شود.

حسینی بیان کرد: انتخاب مناسب مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین از سوی استاندار یک ضرورت است که با توجه به شرایط و ویژگی‌های فرهنگی استان قزوین باید از فردی لایق و دارای صلاحیت استفاده شود.

انتهای پیام/2002

منبع: خبرگزاری فارس قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان