۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین امام رضا، حضرت معصومه و احمدبن موسی هنرمندانه جایگاه ولایت را تبیین کردند
کد خبر: ۱۳۱۶۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین در دیدار با کارکنان حوزه هنری استان:

امام رضا، حضرت معصومه و احمدبن موسی هنرمندانه جایگاه ولایت را تبیین کردند

امام جمعه قزوین در دیدار با کارکنان حوزه هنری استان گفت: امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و احمدبن موسی (ع) هنرمندانه جایگاه ولایت و رهبری را برای مردم تبیین کردند و این موضوع سبب شد همچنان آثار هنری آن‌ها باقی بماند.

امام رضا، حضرت معصومه و احمدبن موسی هنرمندانه جایگاه ولایت را تبیین کردند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین ظهر امروز(پنج شنبه) در دیدار رئیس و جمعی از کارکنان حوزه هنری استان قزوین، با تسلیت وفات بانوی مکرم اسلام، حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار کرد: امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و احمدبن موسی (ع) هنرمندانه جایگاه ولایت و رهبری را برای مردم تبیین کردند و این موضوع سبب شد همچنان آثار هنری آن‌ها باقی بماند.
وی تصریح کرد: آثار هنری در طول زمان زیبایی بیشتری پیدا می‌کنند و با وجود این‌که بنی‌عباس تصمیم داشتند امام رضا (ع) را به حاشیه ببرند، ایشان با استفاده از شیوه‌های هنری سرتاسر مسیر خود را تا خراسان تحت الشعاع حرکت خود قرار دادند.
امام‌جمعه قزوین ادامه داد: حضرت فاطمه معصومه (س) هم با حرکتی که داشتند به ما آموختند که باید جان خود را در مسیر امامت و ولایت به کف بگیریم و درعصر غیبت نیز هم چنان در مسیر ولایت حرکت کنیم.


نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان داشت: امام خمینی (ره) با تأسی از ایشان بیع و ولایت‌فقیه را در این عرصه مطرح می‌کنند و این مباحث در قالب کتاب ولایت‌فقیه ارائه شده و پایه‌ریزی انقلاب اسلامی بر اساس آن صورت گرفت.
وی با تأکید بر این‌که توحید را باید با ولایت ببینیم، افزود: مشروعیت ولایت با توحید است، اما بقای مفهوم توحید با ولایت انجام می‌گیرد و اهمیت این مسئله در احادیث و روایات به خوبی دیده می‌شود.
آیت‌الله عابدینی با بیان این‌که وقتی این مفهوم را درک کردیم باید قدر نظام اسلامی‌مان را که همه چیز را حکیمانه و بر اساس توحید و ولایت پایه‌ریزی کرده است، بیشتر بدانیم، تأکید کرد: همه جریان‌ها از عبارت ولایت‌فقیه استفاده می‌کنند، اما برخی در راستای اهداف و مصالح روزمره خود از آن بهره‌گیری می‌برند.
امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: در بسیاری از محیط‌های اداری، رفاقت و رابطه منشأ تصمیم‌گیری و حضور افراد در عرصه‌هاست و به همین واسطه بسیاری از افراد در جایگاهی قرار می‌گیرند که استحقاق و شایستگی آن را ندارند.
وی خاطرنشان کرد: بارها به گروه‌هایی که دوستی‌هایشان بر اساس نگاه جناحی و باندبازی است، گوشزد کرده‌ایم که در قیامت کسانی که چنین نگاهی دارند به جان هم می‌افتند و از این‌که به خود و دیگران ظلم کرده‌اند نادم و پشیمانند و آرزو می‌کنند ای کاش از رسم رسولان الهی پیروی می‌کردند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین پایان گفت: قرآن کریم که سرشار از دستورات الهی است بزرگ‌ترین پشتوانه برای هنرمندان است.

حوزه هنری از موالید انقلاب اسلامی است

در ابتدای این دیدار هم علی هوشمند، رئیس جدید حوزه هنری استان قزوین ضمن ابراز خرسندی از دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان اظهار کرد: حوزه هنری از موالید انقلاب اسلامی است و خدا را شاکریم که توفیق خدمت در عرصه هنر دینی و انقلابی را به‌دست آورده‌ایم.
وی با بیان این‌که با دو دیدگاه عرصه هنر را دنبال خواهیم کرد، افزود: در رویکرد اول با نگاه به اسناد بالادستی و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه فرهنگ و هنر و در نگاه دیگر به پیشینه و فرهنگ قزوین که همواره در ادبیات استراتژیک جمهوری اسلامی اثرگذار بوده است، کارها را به پیش خواهیم برد.
هوشمند ادامه داد: آنچه وجه تمایز این استان از دیگر استان‌هاست، وجود بزرگان و علمای این شهر است که همواره در عرصه‌های مهم، اثرگذار بوده‌اند و باید با استفاده از تجربیات ارزشمند آن‌ها از نفوذ فرهنگی دشمن جلوگیری نماییم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان