۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین افزایش ۱۰ درصدی جرایم رایانه‌ای در استان
کد خبر: ۱۳۱۵۶۵ نویسنده: سرهنگ فخرالدین توکلی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس پلیس فتای استان قزوین خبر داد

افزایش ۱۰ درصدی جرایم رایانه‌ای در استان

رئیس پلیس فتای استان گفت: جرایم رایانه‌ای در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۱۰ درصدی جرایم رایانه‌ای در استان
سرهنگ فخرالدین توکلی، رئیس پلیس فتای استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، اظهار کرد: وارد شدن برنامه‌های مجازی جدید و استفاده مردم از این برنامه موجب ایجاد چالش‌هایی در کشور شده است.
وی افزود: کلاهبرداری پیامکی یکی از شایع‌ترین جرایم است و پس از آن نیز برداشت از حساب‌های بانکی و انتشار عکس‌های شخصی است.
رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: سارقان با طعمه قرار دادن حریم خصوصی افراد هدفی جز اخاذی از آنان را به دنبال نخواهند داشت.
توکلی اضافه کرد: از مردم و به ویژه بانوان خواستار هستیم که در صورت مواجه شدن با چنین افرادی پلیس فتا را در جریان قرار دهند و به پلیس اعتماد کنند چرا که ما بدون ورود به حریم شخصی افراد پیگیر رسیدگی به شکایت‌های آنان گام هستیم.
وی تاکید کرد: جهت پیشگیری و کاهش این جرایم آموزش‌هایی را در مدارس و فرهنگ سراها آغاز کرده‌ایم.
توکلی لازمه جلوگیری از این جرایم را ورود خانواده ها و والدین به حریم فرزندان دانست و گفت: استفاده صحیح از فضای مجازی نیز باید به فرزندان آموزش داده شود.
رئیس پلیس فتا استان تصریح کرد: توهین و فحاشی و نشر اکاذیب حتی در قالب پیامک نیز توسط پلیس فتا قابل پیگیری است و جرم محسوب می شود.
وی خاطرنشان کرد: افراد گزارش‌ها و تخلفات سایبری خود می توانند از طریق سایت www.cyberpolice.ir و شماره تماس 2183539 به پلیس فتا گزارش دهند.
توکلی اعلام کرد: شکایات‌های مردمی به پلیس فتا با مستندات به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود .
رئیس پلیس فتا از مردم خواست تا اطلاعات کارت بانکی خود را محفوظ نگه داشته و از طریق درگاه‌های اصلی بانک‌ها برای خرید اینترنتی اقدام نمایند.
انتهای پیام/۷۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان