۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین مشاوران در مدارس، فطرت دانش آموزان را هدف قرار دهند
کد خبر: ۱۳۱۳۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون پرورشی و فرهنگی استان:

مشاوران در مدارس، فطرت دانش آموزان را هدف قرار دهند

به منظور هماهنگی و هم اندیشی درخصوص روند تحقق برنامه های اداره مشاوره دوره های تحصیلی و چگونگی اجرای فعالیت های مشاوره ای سال جاری، جلسه ای با حضور کارشناسان مشاوره نواحی و مناطق ۱۴ گانه استان در روز ی۲۷ دی ماه ۹۴ در سالن جلسات مرکز آموزشی و رفاهی معلم نواب برگزار گردید.

مشاوران در مدارس، فطرت دانش آموزان را هدف قرار دهند
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، حجت الاسلام علی انصاری معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین ضمن تبریک تحقق فعالیت هسته ای کشورمان و آغاز برجام، ضرورت و اهمیت نقش مشاوران در رفع مشکلات تربیتی و تحصیلی دانش آموزان و نیز ایجاد حلقه اتصال تمام فعالیت های پرورشی و فرهنگی را یادآوری نمود.
ایشان خاطرنشان کرد: مشاوران در مدارس برای ارایه خدمات، فطرت دانش آموزان را هدف قرار دهند و ضمن سهیم بودن در تولیدات فرهنگی اصل فرهنگ مشارکت پذیری را حفظ نمایند، مشاور باید قواعد گفتگو، تحمل و مدارا با دانش آموزان را تمرین نماید.
معاون پرورشی و فرهنگی استان تصریح کرد: مشاوران باید در جلسات شورای دبیران نقش فعال داشته و در جهت فرهنگ سازی ارزش ها، باورها و انگیزه های علمی و دینی دانش آموزان بدرخشند.
حجت الاسلام انصاری تصریح کرد: مشاور خود را منفک از فعالیت های پرورشی نداند بلکه با توجه به الزامات سند تحول بنیادین برای کشف فطرت حقیقت جو، تغییر نگرش و باور دانش آموز تلاش نموده و در مسیر اجرای برنامه های فعالیت های پرورشی و فرهنگی با توجه به ساحت های 6 گانه تربیتی گام بردارد و از تربیت انسان های تک بعدی پیشگیری نماید.
سید یدالله حسینی رئیس اداره مشاوره دوره های تحصیلی استان نیز طی سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های بی وقفه و زحمات کارشناسان مشاوره در برگزاری مطلوب هفته گرامیداشت بهداشت روان، اجرای دوره ضمن خدمت آیین نامه و مقررات هدایت تحصیلی مدیران و مشاوران متوسطه اول، برنامه ریزی اجرای آزمون های سه گانه مشاوره ای در موعد مقرر و فعالیت همیاران مشاور و سایر امور، اهم برنامه های آتی این اداره را تشریح نمود.
سید یدالله حسینی اضافه کرد: کمیته استانی هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم متوسطه دوره اول در اداره کل با ریاست مدیرکل برگزار گردیده است و انتظار می رود کارشناسان ضرورت تشکیل کمیته هدایت تحصیلی در نواحی و مناطق و مدارس را مد نظر قرار دهند.
ایشان برگزاری 2 فراخوان استانی در راستای برنامه های اداره مشاوره برای دانش آموزان استان را اعلام و افزود: همکاران اداره مشاوره و سرگروه آموزشی مشاوره در حال طراحی چگونگی اجرای آن هستند که انشاءالله به زودی ابلاغ خواهد شد.
در بخش دیگر جلسه اکبرعنبری ریس مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی دانش آموزان به دلیل اهمیت موضوع هدایت تحصیلی درخصوص اجرای دقیق و متفاوت آزمون استعداد برای دانش آموزان پایه نهم متوسطه اول سال جاری توضیحات مبسوطی را ارایه و به سوالات همکاران پاسخ داد.
در بخش پایانی ناصر حقایق پور کارشناس مشاوره استان نیز درخصوص اجرای برنامه ها، ارسال گزارش ها، چگونگی مستندسازی، پرونده الکترونیکی و سایر امور جاری ضمن توزیع جدول ارزیابی گزارش های بهداشت روان همکاران و پاسخ به سوالات کارشناسان توضیحاتی را ارایه نمود.
قابل ذکر است در این جلسه کارشناسان مشاوره نواحی و مناطق 14 گانه استان هر یک به نوبت گزارشی از روند تحقق برنامه ها و چگونگی اجرای فعالیت های مشاوره ای در طی 4ماه گذشته خود را ارایه نمودند.

انتهای پیام/7008

منبع: آموزش و پرورش قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان