۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اسرائیل در آستانه حمله هوایی به ایران
کد خبر: ۱۳۱۳۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

ادبیات نظامی علیه برنامه هسته ای؛

اسرائیل در آستانه حمله هوایی به ایران

روزنامه آمریکایی "ورلد تریبون" ضمن اشاره به حضور اخیر نخست وزیر اسرائیل در واشنگتن در گزارشی مدعی شد: «بنیامین نتانیاهو، در آستانه صدور فرمان حملات هوایی به ایران است.»

اسرائیل در آستانه حمله هوایی به ایران
به گزارش صبح قزوین به نقل از سرویس سیاسی جام، این روزنامه به نقل از سایت مرکز مطالعات سیاسی آمریکا، "گیت آستون" نوشت: «تاکید مکرر بنیامین نتانیاهو، مبنی بر حمله هوایی یک جانبه اسرائیل به ایران به منظور از بین بردن تاسیسات اتمی این کشور، احتمال نزدیک شدن زمان صدور فرمان حمله هوایی را بیشتر کرده است.
»

به نوشته العربیه(Alarabiya)، وورلد تریبون طی گزارشی تحت عنوان "هشدار اخیر اسرائیل به ایران" آورده است : «اسرائیل برای حمله به ایران، تعدادی موشک بالستیک، جت جنگنده از نوع "F-15" و "F-16" و سیستم نرم افزار مدرن برای جنگ های الکترونیکی از ایالات متحده آمریکا دریافت کرده است.
»

این گزارش که در آستانه مذاکرات هسته ای در ژنو منتشر شده، می افزاید: «احتمالا هفته های آینده تنها فرصتی برای ایران و جامعه بین المللی خواهد بود تا درباره برنامه هسته ای به توافق کلی برسند زیرا اسرائیل مصمم است تا با هر وسیله از جمله حمله نظامی هوایی، ایران را از رسیدن به مرحله ساخت بمب اتمی منع کند.
»

این روزنامه به نقل از "یاکوو" تحلیلگر نظامی اسرائیل نوشت: «نتانیاهو معتقد است که واشنگتن در نظر دارد، فشارها را بر تهران کاهش دهد و از سوی دیگر ایران از نظر ایدئولوژیکی و مذهبی نسبت به مسئله نابودی اسرائیل همچنان متعهد است.
»

این گزارش که گویا برای ترساندن ایران و مجبور کردن جمهوری اسلامی به تسلیم شدن در برابر خواسته های غرب تهیه شده، نسبت به هر گونه توافقی از سوی جامعه بین المللی با ایران که به ادامه برنامه غنی سازی اورانیوم از سوی تهران بینجامد، هشدار داده است.

گزارش می افزاید: «اسرائیل برای تفکیک کامل تاسیسات هسته ای ایران و انتقال ذخیره اورانیومی که ایران تاکنون ذخیره کرده، تلاش می کند زیرا از نظر اسرائیل ادامه برنامه غنی سازی اورانیوم حتی اگر به نسبت پایین هم باشد، این امکان را به ایران خواهد داد تا در مراحل بعدی بتواند بمب اتمی بسازد.
»

در همین حال چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا، روز سه شنبه طی سخنانی به اسرائیل اطمینان داد که ایالات متحده هرگز به ایران اجازه نخواهد داد به اسلحه اتمی دست یابد.

انتهای پیام/3008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان