۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین کشف بیش از ۸۸۹ میلیون ۶۰۰ هزار ریال کالای قاچاق
کد خبر: ۱۳۱۲۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

در آبانماه سال جاری

کشف بیش از ۸۸۹ میلیون ۶۰۰ هزار ریال کالای قاچاق

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از کشف بیش از ۸۸۹ میلیون و ۶۰۰ هزارت ریال کالای قاچاق طی آبان ماه سال جاری در قزوین خبر داد.

کشف بیش از ۸۸۹ میلیون ۶۰۰ هزار ریال   کالای قاچاق
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، پرزحمت گفت:  با انجام بیش از 4421 مورد بازرسی از واحد های صنفی مستقر در سطح استان و تشکیل 56 پرونده قاچاق با ارزش ریالی مبلغ 889 میلیون 600 هزار ریال کشف و ضبط شد.
وی افزود: ضمن بازرسی و نظارت بر انبار ها و محل های نگهداری کالا انواع کالا های قاچاق شامل لوازم ارایشی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی، طلا و جواهر، کیف و کفش، چای، انوع پوشاک، سوخت، باتری خودرو، انواع تلفن همراه ، سیگار، آرد، لامپ، لوازم خانگی و انواع توتون و تنباکو کشف و ضبط شده است.
پرزحمت اظهار داشت: در بین اقلام کشف شده به ترتیب سیگار ،لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک ، چایی بالا ترین ارقام را در رابطه به تعداد بازرسی ها ، تعداد پرونده های تشکیل شده و مبلغ ریالی کالای کشف شده به خود اختصاص داده اند.
عزم جدی سازمان صنعت، معدن و تجارت در برخورد با پدیده قاچاق کالا
وی با اشاره به اینکه این سازمان عزم خود را جهت برخورد با فروشندگان کالای قاچاق در استان جزم کرده است افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری نیروی انتظامی و اتاق اصناف به طور جدی اقدام به برخورد با قاچاقچیان کالا نموده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ، قاچاق را یکی از عوامل بروز مشکلات در بخش تولید و صنعت دانست و تاکید کرد: اجرای طرح های نظارتی در مبارزه با کالای قاچاق یکی از اقدامات مهم این سازمان در جهت در حمایت از صنایع می‌باشد.
وی با اشاره به آثار سوء قاچاق کالا در جامعه اضافه کرد: پدیده قاچاق کالا ، علاوه بر آثار سوء اجتماعی به عنوان یک چالش اقتصادی حائز اهمیت است و امروزه به عنوان یک تهدید جدی بر سر راه صنعت - تجارت قرار گرفته و هزینه های زیادی را بر بدنه اقتصادی کشور وارد می‌سازد.
وی خاطر نشان کرد: قاچاق کالا با عث کاهش درآمدهای گمرکی و مالیاتی دولت خواهد شد و در نتیجه و مشکلات زیادی را در تصمیم گیری ها و سیاست گذاری های دولت به وجود می آورد.
وی در پایان با تاکید بر اهمیت نقش مؤثر و غیر قابل انکار آحاد مردم در مبارزه با قاچاق کالا گفت: اگر نخریدن کالاهای خارجی بی کیفیت و ارزان قیمت تبدیل به فرهنگ شود ،بازار داغ قاچاقچیان کساد خواهد شد و در آینده از بسیار نتیج مثبت آن را در زندگی خود احساس خواهیم کرد.

انتهای پیام/7008

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان