۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ۲۸۰۰ سالمند در چتر حمایتی بهزیستی قزوین
کد خبر: ۱۳۱۱۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون اداره کل بهزیستی قزوین خبر داد:

۲۸۰۰ سالمند در چتر حمایتی بهزیستی قزوین

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین: از این آمار دو هزار و ۸۰۰ سالمند در چتر حمایتی بهزیستی قرار دارند.

۲۸۰۰ سالمند در چتر حمایتی بهزیستی قزوین
به گزارش صبح قزوین، راحله جاتن معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین در جشن سالمندان که به مناسبت روز جهانی سالمندان در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه فرهنگیان پردیس برگزار شد، اظهار داشت: اداره کل بهزیستی استان قزوین به 2 هزار و 800 سالمند خدمات مختلفی را ارائه می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه اداره کل بهزیستی بیشتر به سالمندان معلول خدمات ارائه می‌دهد، بیان کرد: بستری شدن در مراکز شبانه‌روزی سالمندان و ارائه توانبخشی از جمله این خدمات است.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اینکه شش مرکز شبانه‌روزی نگهداری از سالمندان در این استان فعالیت می‌کند، اضافه کرد: 400 سالمند در این مراکز نگهداری می‌شوند که در این راستا نیروهای مستقر در مرکز یادشده از آن‌ها به صورت 24 ساعته مراقبت و نگهداری می‌کنند.
جاتن با اشاره به اینکه دو مرکز روزانه برای نگهداری از خانم‌های سالمند در استان قزوین وجود دارد، عنوان کرد: مرکز یادشده از این سالمندان از صبح تا ظهر با برگزاری کلاس‌های آموزشی، مانند خاطره‌گویی و قصه‌گویی از آنان مراقبت و نگهداری می‌کند.
این مسئول ویزیت در منزل از سوی تیم توانبخشی و درمانی را از دیگر خدمات ارائه‌دهنده اداره کل بهزیستی استان قزوین به سالمندان برشمرد و گفت: این تیم با حضور در منزل به این سالمندان خدمات ارائه می‌دهد.
تأمین هزینه‌های درمان از مهم‌ترین مشکلات سالمندان معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین تأمین هزینه‌های درمان و جراحی را از مهم‌ترین مشکلات سالمندان عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط مربوطه اداره کل بهزیستی این استان به آنان کمک هزینه‌های درمان را پرداخت می‌کند.
جاتن ادامه داد: این اداره کل با نگهداری سالمندان در مراکز شبانه‌روزی و منزل به آنان خدمات مختلف درمان را ارائه می‌دهد تا درصدی از هزینه‌های آنان را تأمین کند.
این مسئول با اشاره به اینکه اداره کل بهزیستی از منابع مالی محدودی برخوردار است، ابراز کرد: این اداره کل به تنهایی نمی‌تواند همه خدمات را به جامعه هدف ارائه دهد و در این راستا نیاز به کمک سایر ارگان‌ها و قشرهای مختلف جامعه دارد.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اینکه خیران می‌توانند در رفع مشکلات سالمندان نقش بسزایی ایفا کنند، بیان کرد: تشکل‌های مردم نهاد باید در جذب آن‌ها اقدامات مطلوب‌تری انجام دهند تا بتوانند با تحقق این مهم مشکلات آنان رسیدگی و برطرف شود.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان