۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین مشی شورای نگهبان بر ریختن آبروی افراد نیست/ سوء استفاده مفسدین اخلاقی و اقتصادی از ردصلاحیت سیاسی
کد خبر: ۱۳۱۰۷۳ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۹ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

مشی شورای نگهبان بر ریختن آبروی افراد نیست/ سوء استفاده مفسدین اخلاقی و اقتصادی از ردصلاحیت سیاسی

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: شورای نگهبان در طول سی و هفت سال گذشته نشان داده است که بنای ریختن آبروی افراد برای عدم احراز صلاحیت یا ردصلاحیت در انتخابات‌ را ندارد.

مشی شورای نگهبان بر ریختن آبروی افراد نیست/ سوء استفاده مفسدین اخلاقی و اقتصادی از ردصلاحیت سیاسی

رضا نجابت دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری صبح قزوین ، گفت: در روزهای اخیر جریان‌های تندرو و رسانه‌هایی که طی سال‌های اخیر نشان داده‌اند که مواضع‌شان بیش از جمهوری اسلامی با کاخ سفید هماهنگ است؛ هجمه‌های گسترده‌ای را علیه شورای نگهبان آغاز کرده‌اند که به گفته امام راحل، هر کس بگوید رای شورای نگهبان کذا است «مفسد» است؛ را از تیررس هجمه‌های خود پایین نیاورده‌اند.

وی ادامه داد: همه می‌دانند که در این نشانه‌گیری نیز سیبل مرکزی جمهوری اسلامی است و شورای نگهبان تنها یک بهانه است؛ اما در همین مسئله نیز چند نکته‌ وجود دارد که باید به آن توجه شود.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: اگر خواسته باشیم در مورد بقا و تثبیت جمهوری اسلامی طی سی و هشت سال گذشته سخن بگوییم یکی از ارکان اصلی این مهم را باید «شورای نگهبان قانون اساسی» بدانیم که حراست کننده از اسلامیت و جمهوریت این نظام بوده و در برابر فتنه‌ها، کجروی‌ها؛ انحراف‌ها ایستاده و اجازه نداده که نفوذی‌ها در جایگا‌ه‌های تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز این نظام رخنه کنند و با استحاله از درون به جنگ با جمهوری اسلامی آیند لذا مخدوش کردن جایگاه شورای نگهبان از سوی هر حزب، گروه، جریان و شخصی به طریق اولی لطمه زدن به جمهوری اسلامی است.

نجابت تصریح کرد: شورای نگهبان در طول سی و هفت سال گذشته نشان داده است که بنا ریختن آبروی افراد را بخاطر عدم احراز صلاحیت یا ردصلاحیت برای حضور در انتخابات‌ ندارد.

وی گفت: چنانچه رهبری هم فرموده‌اند «این را من اعلام می‌کنم، همه‌ افراد بدانند؛ اینهایی که رد صلاحیت می‌شوند، لزوماً آدم‌های بی‌صلاحیتی نیستند. این‌جور خیال نشود که حالا چون فلانی در انتخابات رد صلاحیت شد، پس دیگر بکلی از صلاحیت ساقط است؛ نه، طبق قانون، در انتخابات نمی‌تواند به عنوان نامزد شرکت کند، اما ممکن است مقامی که او را رد صلاحیت کرده، اشتباه کرده باشد. ممکن است برای این کار صلاحیت نداشته باشد، اما صلاحیت‌های فراوان دیگری داشته باشد. این‌جور نباشد که اگر کسی رد صلاحیت شد، این معنایش این باشد که او دیگر از هستی ساقط شد؛ نه، صلاحیت‌های گوناگون دیگری وجود دارد»

نجابت ادامه داد: کسانی که به واسطه عدم احراز صلاحیت‌های اخیر دست به تخریب شورای نگهبان می‌زنند؛ بدانند که بنای این شورا بر این است که حتی در صورت عدم احراز صلاحیت یا رد صلاحیت فرد مذکور بتواند در جامعه حضور داشته باشد؛ لکن برای مجلس مناسب دیده نشده که اگر قرار بود شورای نگهبان دلایل رد صلاحیت برخی افراد را اعلام کند دیگر آبرویی از برخی نمی‌ماند.

وی گفت: شورای نگهبان می‌تواند در صورت افزایش فشارها با شفافیت دهان ضد انقلاب را ببندد اما مشی شورای نگهبان بر ریختن آبروی افراد نیست؛ لکن اگر قرار باشد این شورا زیر فشار ضد انقلاب قرار گیرد و جایگاهش مخدوش شود، ما از این نهاد عاقله می‌خواهیم تا با علنی کردن دلایل عدم احراز صلاحیت افراد از قانون اسلامی «اتقوا من مواضع التهم» استفاده کند که در این فقره جایگاه شورای نگهبان به مراتب مهمتر از جایگاه افرادی است که در زیر چتر عنوان ردصلاحیت سیاسی مفاسد اقتصادی و اخلاقی خود را پنهان می‌کنند.

انتهای پیام/

 

http://fna.ir/RDKR5B

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان