۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین کسانی که شورای نگهبان را تضعیف می کنند مفسد فی الارض هستند
کد خبر: ۱۳۱۰۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه آبیک:

کسانی که شورای نگهبان را تضعیف می کنند مفسد فی الارض هستند

امام جمعه آبیک با حمایت قاطع از شورای نگهبان بیان داشت: کسانی که شورای نگهبان را تضعیف می کنند مفسد فی الارض هستند.

کسانی که شورای نگهبان را تضعیف می کنند مفسد فی الارض هستند
به گزارش صبح قزوین ؛ حجت الاسلام سید ابوتراب موسوی امام جمعه شهر آبیک در گفت وگو با خبرنگار نگاه آبیک، با اشاره به این که همه باید از شورای نگهبان حمایت کنیم و به آرای ارائه شده از سوی این شورا احترام بذاریم، تصریح­ کرد: افراد هیئت اجرایی و بازرسان شورای نگهبان همه به وظیفه خود عمل و قانون را اجرا کردند.
وی با اشاره به وظیفه سنگین شورای نگهبان و انتخاب افراد اصلح در این دوره، بیان داشت: این وظیفه شورای نگهبان توسط مردم در قانون اساسی تایید شده ­است و همه باید مطابق با نظر مردم بیش ­از پیش از این شورا حمایت کنیم و اجازه جولان دادن به عده ای نفوذی در کشور را ندهیم.
امام جمعه شهر آبیک با اشاره بیان جایگاه شورای نگهبان در انقلاب اسلامی ، اضافه کرد: کشور ما دارای قوای سه گانه است که هر کدام یکی از ارکان اصلی نظام را تشکیل می دهد و قوه مقننه خود از دو شاخه اصلی تشکیل می شود که یک شاخه آن مجلس و شاخه دیگر آن شورای نگهبان است.
این مسئول با اشاره به این که همه موظف هستند از رکن اساسی انقلاب یعنی شورای نگهبان حمایت کنند، ادامه داد: شورای نگبهان قانون اساسی یکی از مهم ترین ارکان نظام است که در سال های گذشته بارها عده ای به این رکن اساسی نظام حمله کردند.
حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: کسانی که شورای نگهبان را تضعیف می کنند و می گویند شورای نگهبان لازم نیست یا نمی فهمند یا منشور حکومت داری اسلامی را نمی دانند.
وی با اشاره به این که امام خمینی(ره) ­فرمودند از تفرقه و تشدد به شدت پرهیز کنید که تفرقه موجب شادی دشمنان و تکدر دوستان می­ شود، تصریح کرد: در برگزاری انتخابات مهم ترین چیزی که باید به آن توجه کرد، فراهم کردن ایجاد فضای آرام، مشارکت حداکثری مردم و رعایت اخلاق انتخاباتی در بین کاندیداهاست.
امام جمعه آبیک با اشاره به جایگاه تعیین کننده شورای نگبهان از نگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، گفت: امام خمینی بعد از ۴ روز از تشکیل شورای نگهبان کشور سخنان بسیار مهمی را در حمایت از این شورا و نقش اساسی آن بیان فرمود و اعلام نمود شورای نگهبان باید ناظر بر قانون اساسی باشد تا قوانین کشور منطبق با قانون اسلام باشند.
این مسئول با اشاره به این که در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری هیچ یک از نامزدهای انتخابات در این شهرستان مورد حمایت امام جمعه این شهرستان قرار ندارد، اظهار کرد: همه کسانی که نامزد و تایید می شوند، محترم هستند.
حجت الاسلام موسوی در ادامه با تقدیر از پیگیری مسئولان وزارت امور خارجه در راستای اجرای برجام، افزود: ۱۲ قطعنامه ظالمانه سازمان ملل توسط شورای امنیت لغو شد و تحریم ها هم به زودی برداشته می شود.
وی افزود: این امر نشانگر عدم تخلف جمهوری اسلامی ایران در بین افکار عمومی جهان است و این نهادهای بین الملی باید بابت ۱۴ سال تحریم، فشار و اتهام بی پایه و اساس علیه این کشور از مردم ایران، عذرخواهی کنند.
امام جمعه آبیک با اشاره به برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در هفتم اسفندماه، افزود: این انتخابات بسیار مهم و دارای بازخوردهای مختلفی است که باید زمینه حضور مردم در آن را از همین امروز فراهم کرد.
حجت الاسلام موسوی در پایان گفت وگو با خبرنگار نگاه آبیک، با اشاره به این که مردم بزرگ ایران اسلامی امسال نیز مانند گذشته با حضور گسترده پای صندوق‌ های اخذ رأی در انتخابات هفتم اسفندماه، پاسخ روشنی به دشمنان می‌دهند و نظام اسلامی را بار دیگر تثبیت می‌کنند، گفت: راز ماندگاری انقلاب همان علتی بود که آن را به وجود آورد و آن وحدت کلمه­ای بود که با رهبری امام خمینی(ره) به وجود آمد و همین وحدت موجب ماندگاری انقلاب اسلامی است.

منبع: نگاه آبیک

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان