۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۴ هزار و ۸۶ نفر از دانش‌آموزان ابتدایی در طرح شهاب شرکت می‎کنند
کد خبر: ۱۳۰۹۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

۴ هزار و ۸۶ نفر از دانش‌آموزان ابتدایی در طرح شهاب شرکت می‎کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در طرح شهاب که سال جاری در پایه چهارم ابتدایی منطقه البرز و پایه‌های چهارم و پنجم ابتدایی ناحیه دو قزوین اجرا می‌شود، ۴ هزار و ۸۶ نفر از دانش‌آموزان شرکت می‌کنند.

 ۴ هزار و ۸۶ نفر از دانش‌آموزان ابتدایی در طرح شهاب شرکت می‎کنند
به گزارش صبح قزوین ، سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در جلسه هماهنگی اجرای طرح شهاب ویژه مدارس ابتدایی که در سالن جلسات اداره کل تشکیل شد، اظهار کرد: اجرای طرح شهاب کار بسیار سختی است و کار کردن در این مقوله نیاز به برنامه‌ریزی دقیقی دارد.

وی افزود: باید توانایی‌های بچه‌ها و نگرش و علاقه دانش‌آموزان را سنجید زیرا توانایی هم پیشرفت تحصیلی و هم استعداد است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: اصولاً آزمون و استعدادیابی دو مقوله جداگانه است، البته علاقه و نگرش یک سنجش دیگری هم دارد، استعدادها با یکدیگر فرق دارند، باید در زمینه کشف استعدادها به معلمین کمک کرد و از آنان حمایت نمود.

قاسمی تصریح کرد: باید معلمان و دانش آموزان را درک کرد در اجرای این طرح اگر مجموعه نتواند به این فهم برسند موفقیتی صورت نمی گیرد، موضوع طرح شهاب فقط کار معلم نیست، بلکه همه عوامل مدرسه باید در این طرح حضور داشته باشند و مشارکت کنند.

وی اضافه کرد: باید شورای معلمین به این موضوع توجه ویژه داشته باشند، اعتقاد دارم مهمترین عنصر برای ساخت دانش‌آموزان آزمون معلم ساخته است که ارزش خیلی بالایی دارد، لذا پیشنهاد می‌کنم تلفیقی از آزمون معلم معیار و معلم ساخته را داشته باشیم.

قاسمی در پایان گفت: در سال جاری طرح شهاب در پایه چهارم ابتدایی منطقه البرز و پایه های چهارم و پنجم ابتدایی ناحیه دو قزوین اجرا می‌شود و 4086 نفر از دانش‌آموزان ابتدایی در طرح شهاب شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان