۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین کار، آموزش و پرورش کودکان باید با حساسیت بیشتری پیگیری شود
کد خبر: ۱۳۰۸۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان:

کار، آموزش و پرورش کودکان باید با حساسیت بیشتری پیگیری شود

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: انسان‌ها در سنین بالاتر کمتر آموزش پذیر هستند و ضروری است کار آموزش و پرورش کودکان با حساسیت بیشتری دنبال شود.

کار،  آموزش و پرورش کودکان باید با حساسیت بیشتری پیگیری شود
به گزارش سرویس اجتماعی   صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین صبح امروز(سه شنبه) در دیدار جمعی از کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: شهید بهشتی و باهنر پیش از انقلاب اسلامی کتاب‌هایی که مربوط به کودکان بود را با همکاری تیمی مورد ارزیابی قرار می‌دادند و بر اساس تأثیرگذاری، آن‌ها را رتبه‌بندی می‌کردند و سپس در اختیار کودکان قرار می‌دادند.
وی تصریح کرد: حرکتی که شهید بهشتی و شهید باهنر در خفقان طاغوت انجام دادند شاید نخستین حرکتی بود که در راستای پرورش کودکان و نوجوانان انجام شد و کاری که امروز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام می‌دهد، ادامه آن برنامه‌ها است.
امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که حق‌کشی، ظلم و بی‌مهری و کوچک کردن شخصیت دیگران در جامعه ما بسیار زیاد شده است، افزود: برای از بین بردن این آفت‌ها در جامعه باید آموزش کودکان با حساسیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد و به این نکته توجه داشت که انسان‌ها در سنین بالا کمتر آموزش پذیر هستند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که حضرت آیت‌الله جوادی آملی (حفظه الله تعالی) فرموده‌اند هر کسی زمینی را آباد کند صاحب و مالک آن می‌شود و این موضوع مبنایی فقهی دارد، تأکید کرد: کودکان مستعد و آماده تغییر و تحول هستند و هر جریان فکری که اول به این مقوله ورود پیدا کند، اندیشه و فکر کودکان و نوجوانان را در مسیر جریان فکری خود قرار خواهد داد.
آیت‌الله عابدینی ادامه داد: اساتید دانشگاه‌ها که در بالاترین سطح علمی کشور تدریس می‌کنند، پرورش‌یافته همین مراکز و کانون‌ها هستند و اگر در این مراکز کارها به‌درستی انجام شود، افراد صاحب اخلاق و عقاید درست خواهند شد و در نتیجه جامعه اصلاح می‌شود.
مژده اروجی، مدیرکل کانون پرورش فکری استان قزوین هم در ابتدای این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد این مرکز، اظهار کرد: این مرکز مجموعه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی را در راستای استعدادیابی و پرورش فکر و اندیشه کودکان دنبال می‌کند.
انتهای پیام/2002

منبع: روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان