۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین رفتار نامطلوب سیاست‌بازان حوزه فرهنگ را مسموم کرده است
کد خبر: ۱۳۰۷۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس حوزه هنری استان قزوین:

رفتار نامطلوب سیاست‌بازان حوزه فرهنگ را مسموم کرده است

رئیس حوزه هنری استان قزوین گفت: تجربه‌های مختلف نشان داده است که زمانی که سیاست بازان به واسطه رفتار سیاسی خود در سپهر فرهنگ رفتار نامطلوبی داشته باشند آن فضا دچار مسمومیت خواهد شد.

رفتار نامطلوب سیاست‌بازان حوزه فرهنگ را مسموم کرده است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، علی هوشمندی، رئیس جدید حوزه هنری استان قزوین ظهر امروز(دوشنبه) در مراسم معارفه خود در سالن حافظ حوزه هنری قزوین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره نفوذ فرهنگی اظهار کرد: ما باید به عنوان متولی هنر دینی و انقلابی سنگربان عرصه مقابله با نفوذ فرهنگی باشیم و در این حوزه پایگاه خود را بشناسیم.
وی در ادامه افزود: هنرمند حوزه هنری باید هنرمندی اندیشمند و روشنفکر باشد، روشنفکری که در حوزه‌های دینی و انقلابی روشنگری دارد.
این مسئول ابراز کرد: یک هنرمند ارزشی هیچ زمان نسبت به وقایع اطراف خود بی تفاوت نیست و در برابر اتفاقات فرهنگی مقابل رخنه فرهنگی ایستادگی می‌کند و با هنرنمایی خود به انتشار آرمان‌های انقلاب می‌پردازد.
وی با بیان اینکه حوزه هنری متعلق به انقلاب اسلامی است، بیان کرد: معتقدم هنرمندان حوزه هنری با تمام ویژگی‌های شایسته خود افرادی جهادگر و انقلابی هستند و وظیفه ما تکریم و تعظیم پیشکسوتان این عرصه است.
هوشمندی گفت: ماموریت حوزه هنری شناخت، کشف و هدایت و پرورش و حمایت از نسل جوان هنرمند است و همه این مسائل زمانی اتفاق می‌افتد که خادمان فرهنگی توجه به انجام فعالیت‌های خود در زمان و مکان مورد نظر داشته باشند.
وی تصریح کرد: اگر هنرمندی بدون درک زمان و مکان هنرنمایی خود مشغول به فعالیت شود اثر او به دور از سپر فرهنگی استان خودش خواهد بود و این خدمت محکوم به شکست می‌شود.
رئیس جدید حوزه هنری استان ابراز کرد: تجربه‌های مختلف نشان داده است که زمانی که سیاست بازان به واسطه رفتار سیاسی خود در سپهر فرهنگ رفتار نامطلوبی داشته باشند آن فضا دچار مسمومیت خواهد شد.
وی ادامه داد: اگر چه استان قزوین با پیشینه فرهنگی قدرتمند خود ریشه‌های محکمی در عرصه فرهنگ دارد و با این تومورهای سیاسی کوچک از پا نخواهد افتاد؛ اما باید مراقب این عملکردهای سیاسی باشیم.
این مسئول با بیان اینکه در قزوین همه فخر و سرمایه حوزه هنری حضور منابع انسانی آگاه و هنرمندان توانمند است، گفت: این استان به واسطه حضور علما و فرهیختگان علمی و فرهنگی آن در کل کشور صاحب نام شده است.
وی در پایان عنوان کرد: یکی از افتخارات حوزه هنری در دهه‌های گذشته نمونه سازی این هنرمندان است زیرا یکی از وظایف حوزه هنری پرورش نیروی تولیدگر در عرصه هنر است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان