۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین طرح مداخلات روانی ـ اجتماعی در مدارس قزوین اجرا می‌شود
کد خبر: ۱۳۰۶۸۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان:

طرح مداخلات روانی ـ اجتماعی در مدارس قزوین اجرا می‌شود

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در راستای اجرای طرح مداخلات روانی اجتماعی، دانش‌آموزان در معرض خطر شناسایی شده و دوره‌های آموزشی مختلف برای این افراد برگزار می‌شود.

طرح مداخلات روانی ـ اجتماعی در مدارس قزوین اجرا می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، جلسه كميته پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي و سوء مصرف مواد اداره كل آموزش و پرورش استان با حضور معاونین و کارشناسان مربوطه در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد.

سید محمد میرباقری، رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: اقدامات مناسبی با همکاری و مشارکت دستگاه‌های مختلف در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی انجام می‌شود.

وی افزود: طرح قاضی مدرسه با همکاری دادگستری در 47 مدرسه طی سه فاز برای دانش‌آموزان، اولیا و کارکنان با توجه به نقشه خطرپذیری و اطلاعاتی که به دادگستری ارائه شده اجرا می‌شود و فاز دوم آن نیز پس از اتمام امتهانات دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: اجرای طرح رشد مدار در راستای ارائه آموزش مهارت‌های زندگی به اولیای دانش‌آموزان یکی از اقداماتی است که توسط اداره بهزیستی انجام شد ضمن اینکه با همکاری مناسب این دستگاه و سازمان‌های مردم نهاد که زیر نظر بهزیستی فعالیت می‌کنند دوره‌های بسیار زیادی در سطح استان برگزار شده است.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: برگزاری دوره‌های مختلف آموزش اولیا توسط نیروهای انتظامی در همه مناطق استان و اجرای طرح مداخلات روانی اجتماعی از دیگر اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

وی در ادامه توضیح داد: در اجرای طرح مداخلات روانی اجتماعی، دانش‌آموزانی که در معرض خطر هستند توسط مناطق و نواحی شناسایی شده و دوره‌های آموزشی مختلف برای این افراد برگزار می‌شود که در صورت لزوم با ارجاع به روان پزشک سیر درمانی آنها ادامه پیدا می‌کند که هزینه آن را نیز اداره مراقبت پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: نمایشگاه سیار پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد نیز در مدارس قزوین به منظور اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی دانش‌آموزان برگزار شد.

میرباقری با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره دانش‌آموزی نوجوان سالم گفت: در پنجمین دوره جشنواره نوجوان سالم، بر ای اولین بار دانش‌آموزان دوره ابتدایی می‌توانند در دو رشته نقاشی و انشاء نویسی با موضوع «چگونه از خود مراقبت کنیم ؟» شرکت کنند که البته تا مقطع استانی است.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: سال گذشته مقام دوم کشوری در بخش فیلم داستانی و مقام سوم عکاسی از شهرستان کسب شد که امیدواریم با فعالیت‌های انجام شده در سال جاری نتایج بهتری کسب شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته 5 هزار و 112 اثر از استان قزوین در این جشنواره حضور داشت، افزود: جشنواره دانش‌‎آموزی نوجوان سالم همه ساله به منظور ترویج شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از گرایش به رفتارهای پرخطر، سوء مصرف مواد و آسیب های اجتماعی، افزایش مهارت و سطح آگاهی دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان