۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین اظهارنظر مخالف رای شورای نگهبان، دعوت به فتنه گری است
کد خبر: ۱۳۰۶۴۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

آیت الله محسن حیدری:

اظهارنظر مخالف رای شورای نگهبان، دعوت به فتنه گری است

عضو خبرگان رهبری اظهار کرد: اظهارنظرهای مخالف با رای شورای نگهبان برخی احزاب و افراد در این برهه زمانی جز به معنای ایجاد تشنج و دعوت به فتنه گری مفهوم دیگر ندارد و با هیچ یک از موازین و قوانین جمهوری اسلامی انطباقی ندارد.

 اظهارنظر مخالف رای شورای نگهبان، دعوت به فتنه گری است
به گزارش صبح قزوین ؛ آیت الله محسن حیدری عضو خبرگان رهبری در گفتگو با اهوازنوین در خصوص هجمه های برخی جریانات خاص به شورای نگهبان به علت رد صلاحیت عده ای از کاندیدای ثبت نامی خود اظهار کرد : مطابق فرمایشات امام راحل تمکین نکردن به نظر شورای نگهبان مخالفت با اسلام است و کسانی که با نظر شورای نگهبان مخالفت می‏‌کنند،

اینها دانسته یا ندانسته با اسلام مخالفت می‏‌کنند.

وی با اشاره به جایگاه شورای نگهبان گفت : جایگاه شورای نگهبان قانونی و استصوابی است و فصل الخطاب در این خهت فقط مقام معظم رهبری است و در صورت صلاح دید ایشان مبنی بر اینکه صلاح جامعه چیز دیگری است به شورای نگهبان حکم ولایتی می کنند و شورای نگهبان بر اساس حکم ولایی عمل می کند.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد : غیر از مقام معظم رهبری هیچ کس از نظر قانون هیچ کس صلاحیت اعتراض و تغییر نظر شورای نگهبان را ندارد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به غیرقانونی بودن اعتراض برخی جریانات در پی عدم تایید صلاحیت کاندیداهایشان در استان خاطر نشان کرد : اظهارنظرهای مخالف با رای شورای نگهبان برخی احزاب و افراد در این برهه زمانی جز به معنای ایجاد تشنج و دعوت به فتنه گری مفهوم دیگر ندارد و با هیچ یک از موازین و قوانین جمهوری اسلامی انطباقی ندارد.

آیت الله حیدری خواستار برخورد قانونی مسئولین با این اظهارات نسنجیده شد و عنوان کرد : به عده ای که گویی از فتنه ۸۸ عبرت نگرفته اند توصیه می کنم فتنه گری های سال ۸۸ را تکرار نکنند.

منبع: راه دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان