۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین نظر شورای نگهبان فصل الخطاب است/ هجمه به هیات نظارت برنامه دشمن است
کد خبر: ۱۳۰۶۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

دیدگاه علمای اهل سنت به احراز صلاحیت های شورای نگهبان؛

نظر شورای نگهبان فصل الخطاب است/ هجمه به هیات نظارت برنامه دشمن است

علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هجمه به هیات نظارت برنامه دشمن است، عنوان کردند: حق مردم است که افرادی که در چارچوب نظام و قانون حرکت می کنند وارد ارگان های حساسی چون مجلس و خبرگان رهبری شوند.

نظر شورای نگهبان فصل الخطاب است/ هجمه به هیات نظارت برنامه دشمن است
به گزارش صبح قزوین ؛ علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان نسبت به احراز صلاحیت های شورای نگهبان با بیان اینکه هجمه به هیات نظارت برنامه دشمن است، عنوان کردند: حق مردم است که افرادی که در چارچوب نظام و قانون حرکت می کنند وارد ارگان های حساسی چون مجلس و خبرگان رهبری شوند.

نظر شورای نگهبان فصل الخطاب است

مولوی نذیر احمد سلامی نماینده مردم سیستان وبلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار عصر هامون با بیان اینکه نظر شورای نگهبان فصل الخطاب است، گفت: شورای نگهبان چشم بینا و محافظ اصلی نظام جمهوری اسلامی است و تشخیص آن در صلاحیت ها باید فصل الخطاب باشد.
وی با بیان اینکه شورای نگهبان به دنبال صلاح و سربلندی نظام است، افزود: لذا آنچه می گوید ملت باید بپذیریند چرا که شورای نگهبان بر اساس قانون افراد را برانداز می کند لذا افرادی که رد صلاحیت شدند می توانند از طریق قانونی موضوع را پیگیری کنند.

هجمه به هیات نظارت برنامه دشمن است

وی با بیان اینکه هجمه به هیات نظارت برنامه دشمن است تصریح کرد: فشار به شورای نگهبان تاثیری ندارد چرا که حق رای شورای نگهبان حق الناس است.
مولوی سلامی افزود: اگر در کشور نظارت نباشد حق الناس ضایع می شود لذا ملت باید با دید باز و سعه صدر نظر شورای نگهبان را بپذیرند.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبرک با بیان اینمه حق مردم است که افرادی که در چارچوب نظام و قانون حرکت می کنند وارد ارگان های حساسی چون مجلس و خبرگان رهبری شوند، اظهار داشت: همه باید پیرو قانون باشند و افراد به قانون تمکین کنند.

نظر شورای نگهبان نظر مردم است

مولوی بلال پتنگاور امام جماعت مسجد الاقصی زاهدان در گفت و گو با خبرنگار عصر هامون با بیان اینکه نظر شورای نگهبان نظر مردم است، افزود: نظر شورای نگهبان نظر شخصی نیست بلکه نظر مردم است و همه باید به آن تمکین کنند.
وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی قانون برای شخص خاص یا مذهب خاصی نیست بلکه برای همه یکسان است و همه باید به آن تمکین کنند.
مولوی پتنگاور با بیان اینکه هیچ کشوری نمی تواند در کار کشور دخالت کند، تصریح کرد: برخی افراد جاهل با بازی در زمین دشمن اجازه بهره برداری به دشمن را می دهند.
امام جماعت مسجد الاقصی زاهدان با بیان اینکه واکنش به نظر شورای نگهبان از نظر اهل سنت مردود است، گفت: نمی توان هر شخصی را بدون نظارت وارد مجلس کرد بلکه افراد دلسوز، ولایی و خدمتکار به مردم باید وارد مجلس شوند.

حق رای شورای نگهبان حق الناس است

امام جمعه نصرت آباد با اشاره به اینکه شورای نگهبان چشم بینای نظام است، گفت: این نهاد درباره نظارت افراد مسئول است و باید افرادی را انتخاب کند که در آینده مشکلاتی به نظام وارد نکنند.
مولوی جان داد نارویی در گفت و گو با زاهدانه با اشاره به اینکه شورای نگهبان همچون یک فیلتر است که افراد را نظارت و بررسی می کند، اظهار داشت: باید افرادی انتخاب شوند که عالم و آگاه به مسائل جهان و اسلام باشند.
وی گفت: در این برهه از زمان که استکبار جهانی برای مخدوش کردن انتخابات دامن می زند ملت ایران و افرادی که خود را انقلابی و از بدنه این نظام می دانند باید به پای صندوق های رای بیایند زیرا شرکت در انتخابات گامی ضروری و لازم برای هر ایرانی است.
امام جمعه نصرت آباد با اشاره به اینکه شورای نگهبان محافظ رفراندوم و رای گیری است، افزود: این نهاد درباره نظارت افراد مسئول است و باید افرادی را انتخاب کند که در آینده مشکلاتی به نظام وارد نکنند از همین رو شورای نگهبان چشم بینای نظام محسوب می شود.

این نهاد درباره نظارت افراد مسئول است

وی با اشاره به برگزاری یک رفراندوم خوب بیان داشت: احترام به قانون نظام جمهوری اسلامی ایران برای همه واجب است لذا آن چیزی که قانون بگوید حق ملت ایران بوده و باید به آن تمکین کرد.
نارویی با بیان اینکه نتیجه رای شورای نگهبان به معنای حق الناس است، ادامه داد: همانطور که رهبر انقلاب فرموده اند رای همچون یک امانت و نوعی حق الناس است که باید به اهلش سپرده شود.
وی اظهار داشت: برگزاری یک رفراندم خوب تمام نقشه های شوم دشمن را بر ملا می کند لذا باید با تکیه بر وحدت، انسجام و اتحاد در این راستا گام برداشت تا به پیروزی دست یابیم.
امام جمعه نصرت آباد گفت: افرادی که درمجلس ورود پیدا می کنند باید دلسوز اسلام، نظام و انقلاب باشند و همانطور که امام راحل هم فرموده بودند پیرو ولایت فقیه باشند زیرا اصل برای ما ولایت است و اگر نباشد ما هیچ چیز نخواهیم داشت.
وی در پایان بیان داشت: انتخابات در ایران مظهر مردم سالاری دینی است که برپایه رای مردم تشکیل شده لذا حضور مردم در صحنه انتخابات به منزله پشتیبانی از نظام است.

شورای نگهبان نهاد کلیدی در کشور است

یکی از علمای اهل سنت چابهار با بیان اینکه حمله به شورای نگهبان از اهداف دشمنان نظام است، گفت: این نهاد برای دفاع از اسلام و نظام کار می کند و این مهم خاری در چشم آنان است از اینرو برای سست کردن پایه های آن به هر گونه نقشه و توطئه ای دست می زنند تا به هدف شوم خود برسند.
در همین راستا مولوی سید محمد درتکیده در گفت و گو با زاهدانه از شورای نگهبان بعنوان یک نهاد کلیدی و مهم در کشور یاد کرد و اظهار داشت: همواره در طول تاریخ شاهد آن بوده ایم که شورای نگهبان بعنوان چشم بینا و بصیر در بحث انتخابات و سایرموضوعات مربوط به کشور عمل کرده است، از اینرو با توجه به اینکه ایران کشوری اسلامی است وجود شورای نگهبان در آن ضروری و مهم می باشد تا در مسائل مهم نظارت کافی داشته باشد.

ارزیابی و نظارت توسط شورای نگهبان انجام می شود

وی با اشاره به اینکه بزرگترین برکت شورای نگهبان مراقبت از هرگونه خطا و اشتباه است تا انتخاباتی سالم برگزار شود، گفت: در اکثر کشورها چون چنین نهادی وجود ندارد شاهد برگزاری انتخابات سالمی نیستیم زیرا افراد منتخب شده آنها ارزیابی و پالایش نشده از اینرو مصالح و منافع کشورشان بخاطر انتخاب یک فرد نالایق به خطر می افتد اما در ایران این ارزیابی و نظارت توسط شورای نگهبان انجام شده که نتیجه آن نیز شناسایی افراد مومن، متدین و دلسوز برای این نظام است که وقتی روی کار آمدند بتوانند به نفع این ملت و کشور گام بردارند.

حمله به شورای نگهبان از اهداف دشمنان است

رئیس انجمن اهل قلم بلوچ چابهار با بیان اینکه حمله به شورای نگهبان از اهداف دشمنان است، افزود: ایران کشوری اسلامی است که تاکنون روی پای خود ایستاده، از این جهت دشمنان چشم دیدن این پیشرفت را که ایران متکی به خود باشد را ندارند لذا برای سست کردن پایه های آن دشمن به هر گونه نقشه و توطئه ای دست می زنند؛ از اینرو باید بیان کرد که حمله به شورای نگهبان یکی از اهداف دشمنان نظام است زیرا این نهاد برای دفاع از اسلام و نظام کار می کند که این مهم خاری در چشم آنان است.
وی بیان داشت: هر رای بعنوان یک امانت در اختیار ما قرار دارد لذا این رای باید به فردی داده شود که علاوه بر داشتن لیاقت و شایستگی فردی متدین و دلسوز هم باشد تا برای کشور به خوبی گام بردارد.

حضور مردم در انتخابات پشتوانه نظام است


این نویسنده اهل قلم حضور مردم در انتخابات را بعنوان پشتوانه نظام تلقی کرد و ادامه داد: زمانی که انقلاب شد مردم پای نظام آمدند و به عرصه انتخابات گان نهادند تا سرنوشتشان را خودشان تعیین کنند لذا این مهم نشان می دهد که پشتوانه این نظام، ملت بوده و هست.
وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان نقش مهمی در رد صلاحیت ها و تایید صلاحیت ها دارد، گفت: باید افرادی که صالح و دلسوز مملکت و نظام هستند روی کار بیایند.
درتکیده در پایان افزود: افراد باید در هر شرایطی به قانون تمکین کنند و فردی دلسوز، متدین و متعهد را انتخاب کنند.
تمکین نامزدان انتخابات به قانون دشمن را در سناریو سازی علیه نظام مایوس خواهد کرد
امام جمعه اهل سنت چابهار در گفت و گو با چهاربهاران با اشاره به فرموده بنیانگذار انقلاب اظهار کرد: جمله معروف حضرت امام مبنی بر راس امور بودن مجلس بر همه ما آشناست؛ مجلس با وظیفه قانونگذاری پایه واساس قوانین و طرح ولوایح جهت فراهم ساختن کشوری آباد با داشتن شاخصه های پیشرفت است.
مولوی عبدالرحمن ترنج زر افزود: آرای همه مردم حتی فرد فرد آنان تاثیر بسزایی در مشروعیت نظام وانقلاب در تحولات داخلی و خارجی خواهد داشت و حضور حداکثری باید در اولیت کار نامزدان انتخابات قرار می گیرد.
وی احترام به رای شورای نگهبان را یکی از اصول ثابت وپایدار نظام دانست و تاکید کرد: قانون اساسی، رهبری و شورای نگهبان سه اصل اساسی برای نظام محسوب می شود واحترام به نظرات و دیدگاه ها این سه اصل نظام امری بدیهی و لازم است.
مولوی ترنج زر ثبات و امنیت وتوام با عزت و استقلال کشور را مرهون خون شهدای انقلاب و دفاع مقدس دانست و خاطر نشان کرد: از همه احاد مردم و نامزدان انتخابات می خواهم در زمانی که کشورهای منطقه درگیر گروه های خشونت طلب و افراطی هستند بیش از هر زمان دیگری به ثبات نیاز داریم بنابراین آب به آسیاب دشمن نریزند وبه قانون احترام بگذارند.

عرصه برای خدمت رسانی برای ردصلاحیتها باز است


امام جمعه موقت اهل سنت چابهار گفت: کاندیداهای رد صلاحیت شده می توانند با روحیه جهادی و خدمت رسانی در عرصه های دیگری در کشور به خدمت بپردازند.
مولوی عبدالرحمن بزرگزاده در گفت و گو با چهاربهاران با اشاره به شرکت گسترده مردم در انتخابات بعنوان یکی از مصادیق روشن حمایت از نظام اظهار کرد: مردم با شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی به نوعی به اصل مهم و مصداق روشن حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران عمل کرده اند و منتخبین ملت نیز باید با کار و تلاش وافر بتوانند عزت و شرف و پیشرفت رابرای کشور به ارمغان بیاونرد.
وی اخلاق مداری را از مهمترین خصوصیات یک نماینده مجلس دانست و افزود: فردی می تواند نماینده ی مردم باشد که در وهله اول اخلاق مدار باشد و با تمکین به قانون نخستین اصل مهم اخلاقی را رعایت کند .
بزرگزاده با اشاره به اینکه برخی نمایندگان با عنوان این که احساس تکلیف به صحنه آمدند تصریح کرد: برخی نمایندگان مجلس با شعار احساس تکلیف به صحنه امده اند وبایستی در انجام وظیفه خود و منافع خود را بر مصالح و قوانین نظام ارجح بدارند در آن صورت احساس تکلیف آنان نمود عینی به خود می گیرد.
وی نهاد شورای نگهبان را یکی از مهمترین ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطر نشان کرد: ساختار شورای نگهبان بر اساس قانون و مصوبه مجلس تشکیل شده است ودر برخی از کشورها نیز چنین نهادهایی که کار نظارت بر اجرای قانون اساسی بر عهده دارند نیز مشابه شورای نگهبان وجود دارد.بنابراین احترام به این نهاد احترام به قانون و مردم است.
 

منبع: راه دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان