۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین مردم سالاری دینی ؛ نقش ویروس های «چموش »
کد خبر: ۱۳۰۵۴۰ نویسنده: امیرعلی رضایی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

یادداشت سیاسی

مردم سالاری دینی ؛ نقش ویروس های «چموش »

در کشورهای به اصطلاح توسعه یافته انتخابات باعث گردش مدیریت و بروز وظهور اندیشه وفکر نوین ونومیگردد .اما درایران ، پیروزی حزب یا گروه سبب میشود ازنیروهای روبه موت دروزارتخانه های کلیدی استفاده نمایند!

 مردم سالاری دینی ؛ نقش ویروس های «چموش »
به گزارش صبح قزوین ؛--امیرعلی رضایی
انتخابات نعمتی بزرگ و از برکات نگاه روشن و عمیق امام بزرگوار است/ انتخابات را خراب نباید کرد/ بعضی ها خوششان می آید و عادت دارند که از نزدیکی انتخابات دائم بدمند بر کوس نامطمئن بودن انتخابات این خیلی عادت و مرض بدی است/ از اول انقلاب تا به حال در انتخابات، تخلف سازمان یافته مطلقاً وجود نداشته و رفتار همه دولتها رفتار مسئولانه بوده است.
مطالب بیان شده ، کلید واژه ها وتاکیدات رهبرمعظم انقلاب است ، که منافع نظام را بر منافع شخص یا گروه ترجیح می دهند و جز رضای پروردگار، رضایت صاحب اصلی این انقلاب ،حضرت امام خمینی(ره ) ، سر افرازی اسلام و مسلمین و مردم عزیز ایران به چیزی دیگری فکر نمی کند .
گسترش حجم نامزدهای مجالس خبرگان رهبری ومجلس شورای اسلامی ایران را باید نشانه توسعه یافتگی علمی و ارتقاء سطح تحصیلات دانشگاهی افراد در ایران دانست و آن را به فال نیک گرفت . اما آنچه که اهمیت دارد این است که در کشورهای به اصطلاح توسعه یافته انتخابات باعث گردش مدیریت و بروز وظهور اندیشه وفکر نوین ونومیگردد .اما درایران اسلامی ، پیروزی حزب یا گروه سبب میشود ازنیروهای روبه موت دروزارتخانه های کلیدی استفاده نمایند! کسانی که20سال پیش اگر دارای ظرفیت وتوانمندی خاص بوده اند برای همان سالها فرصت بودند نه امروز، پرداختن به این موضوع هدف این نوشتار نیست و مجال دیگری می طلبد.
لیبرال دموکراسی درجهان علاوه بر اینکه معایب فراوانی دارد ونظر مردم با پول، تبلیغات و شانتاژهای دروغین و با دخالت کمپانی های نفتی و لابی های یهودی تحت تاثیر قرارگرفته ومدیریت میشود ، درنهایت ازصندوق ، همان شخص خارج میشود که حزب و یا گروه می خواهد.
در کناراین عیب بزرگ اما حسن خوبی دارد و آن این است که با انتخاب مدیران جدید توسعه نیروی انسانی شکل می گیرد وکشوراز طریق چرخش نخبگان در ادوارمختلف سیاسی باعث تربیت نیروی انسانی وتجربه ورشد علمی افراد زیادی میشود واعتماد به نفس بالایی درنیروی جوان ایجاد خواهد کرد.تا جوان تنها راه ارتقاء جایگاه خود را،مانند ایران دربازارکاروزارانتخابات ، با صرف هزینه دنبال نکند .
تفاوت اصلی دموکراسی لیبرال درکشورهای اروپایی و آمریکا یی و انتخابات درکشوراسلامی ایران این است . درکشور ایران اسلامی که با مدیریت الهی حضرت امام راحل ریل گذاری شده و درمدت زعامت مقام معظم رهبری استمراریافته ، دخالت دین دراداره امورکشورکاملامحسوس ومشهود بوده وهست .
تعبیر زیبای مردم سالاری دینی که وارد فضا وادبیات سیاسی کشورشده است ،هیچگاه یک تعارف و نسخه نامفهوم وغیرقابل اجرارو فرمایشی نبوده ونیست؛ بلکه همه مردم در اداره امورکشورمسئول هستند ونمایندگان ومسئولان خود را برمبنای اصول ، دستورات و تعلیمات دینی انتخاب می کنند تا اهداف مقدس قانون اساسی محقق شود.
هماوردهای حزبی ورقابت‌های بدون اخلاق و اصول باعث به میدان آوردن همه پتانسیل های منفی و مثبت شده وباعث یارگیری ازمهره‌های عالی ومیانی جریانات سیاسی شده است. کثرت ثبت‌نام ها از یک طرف، نداشتن شرایط ثبت‌نام ها از طرف دیگر، داشتن سابقه کیفری، حضور در کانون های فتنه ، عضویت دربنیادهای مشکوک ، فسخ ، فجورو حتی اعتیاد نیزوجود دارد که برگزاری این انتخابات را با بقیه انتخاباتها سخت ترکرده است .
از سوی دیگر، ناامیدی درکسب صلاحیت ها، امید به قرارگرفتن در لیست گروهها ،سفارش خاله و دایه ، دیگردلایل زیادی ثبت‌نام‌هاست. هرچند که برخی افراد جناحی پس از قرارنگرفتن درلیست‌های اصلی، خصوصاً‌ در شهرهای بزرگ از رقابت انتخاباتی کنارمی روند.
اما برخی ازگروه‌ها و افراد که تعمدانه و مغرضانه دراندیشه تحول خواهی و اعتراض به نظام ، به خارج ازنظام دل بسته ومجری منویات ژنرال های «مکتب قدرت » لیبرال دموکرات خود شده و درمیدان دشمن بازی می‌کنند، آنها نیک میدانند که حجم زیاد ثبت‌نام‌های بدون اهلیت، به صورت طبیعی حجم رد صلاحیت‌ها را رشد خواهد داد. ودرنتیجه ادعای نقض حقوق بشری برای نظام تولید خواهند کرد.
ثبت‌نام امثال طبرزدی ،شعله‌‌سعدی ،محکومین به فساد اخلاقی، رشوه گیران ازشهرام جزایری، نمایندگان متحصن مجلس ششم ،افرادی که به نمایندگان آمریکا نامه نوشتند که بیاید بر انتخابات ایران نظارت کنید، افرادی که لوایح دوقلوی« پرتنش» را درراستای تغیر ساختارانقلاب به مجلس بردند و همه اینها گزینه« بد نام کردن کشور» را دنبال وتقویت می‌کنند.
نظام جمهوری اسلامی ایران به مثابه یک نظام مردم سالار، مستعد ورود ویروس های مختلف به خود می باشد وبرای ورود ویروس های خوش خیم و چموش آنقدرگلوبول های سفید دارد تا از خود مواظبت نماید. یقینا ورود این ویروس ها باعث هوشیاری می گردد.
اما آنچه که در این نوشتاربرای ما مهم است شناخت نوع ویروس و چگونگی درمان آن است. ما علاوه بر اینکه باید قدردان حضور همه مردم درهمه صحنه ها باشیم ، باید درجهت تقویت افراد محترم ودلسوزکه خود را آماده میدانهای رقابت کرده اند کوشا ومصمم بوده وباشیم .زیرا این افراد با احساس مسئولیت ، تکلیف دینی و نظام دوستی پا درمیدانهای پر خطرسیاسی نهاده وبا صرف هزینه میدان رقابت ها را خالی نکرده اند .
اما برخی افراد فقط نام نویسی کرده اند تا باشند و سبد رد صلاحیت ها را پر کنند . شخص معتاد به مواد مخدر ، شخصی که قادر به انجام زندگی سه چهارنفره خودنیست ، شخص پناهنده شده به غرب ، شخص کشف حجاب کننده دراجتماع ، شخص متحصن درمجلس ششم ، شخص آلوده به رشوه و اختلاس ،مشتریان شهرام جزایری، کسانی که ردپای آنها در قرار داد ننگین کرسنت وجود دارد ، صاحبان تفکر به موزه سپردن اندیشه امام و...
این افراد و گروهها نیک میدانند ؛ نظام جمهوری اسلامی ایران که حفظ استقلال و تمامیت ارضی ، تعالیم دین مبین اسلام ، و ولایت فقیه که جز اصول و پایه های تشکیل دهنده آن است ، صلاحیت این افراد را تایید نخواهد کرد اما آمده اند تا سبد رد صلاحیت ها را پر کنند .این ویروس های چموش فقط قدرت لگد پرانی دارند. این عمل آنها هم نشات گرفته ازبرخورد عاطفی و رحمانی نظام نسبت به آنهاست . اگر این ویروس ها در ایالات متحده هم بودند جایشان حبس و زندان بود نه اینکه هر صبح و شام بسته های خبری بی بی سی را پر کنند .
نظام جمهوری اسلامی ایران ، سبب عزت بخشی همه درماندگان دنیا ، ومحرومین عالم شده و همین استراتژی اقتداربخش سبب شده، دشمن به صرافت یارگیری در درون نظام افتاده و می خواهد حضورعزت مندانه ایران در منطقه وجهان را به نفع کانونهای قدرت و مکاتب مادی تغیر دهد .
نقش این ویروس ها دراین انتخابات پر رنگ تر ازدوره های گذشته است. اینها هدفی غیرازبه خطر انداختن کشور ، نقض امنیت ملی ، ایجاد جنگ های نیابتی و نفوذ جاسوسانه، کاری از پیش نمی برند . سرمستی و چموشی خود را به نمایش خواهند گذاشت ولگدی به سوی نظام پرت خواهند کرد.
اما ملت دین خود و امنیت خودراهرگز بخاطر وطن فروشی عده ای مغرض به خطر نخواهند انداخت و توصیه های امام راحل را از صحیفه 22 جلدی امام می گیرند نه ازکتاب تعبیر خواب برخی افراد! و سفارش حضرت امام راحل که فرمودند میزان رای ملت است وتاکیدات مقام معظم رهبری برای خلق حماسه ای پر شور، راعینا با حضور خود به نمایش خواهند گذاشت و با پشتیبانی از نهاد شورای محترم نگهبان که میراث عزت آفرین امام راحل و جزاصول قانون اساسی است، اجازه بروزو ظهور تفکر قاجاری را در کشور اسلامی ایران را به کسی نخواهند داد. تا بعد

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان