۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین طرح استفساریه تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی از دستور کار مجلس خارج شد
کد خبر: ۱۳۰۴۸۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

در جلسه علنی امروز

طرح استفساریه تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی از دستور کار مجلس خارج شد

طرح یک فوریتی استفساریه قانون الحاق یک تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش از دستور کار مجلس خارج شد.

طرح استفساریه تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی از دستور کار مجلس خارج شد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، پس از دستور کار قرار گرفتن این طرح در جلسه علنی روز دوشنبه عبدالوحید فیاضی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در جایگاه برای قرائت متن اصلاح شده کمیسیون که پیش از این مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود حاضر شد اما علی لاریجانی رییس مجلس اجازه طرح آن را نداد.
لاریجانی گفت: ایراد شورای نگهبان به طرح کمیسیون این است که استفساریه ارائه شده از طرف کمیسیون آموزش و تحقیقات تفسیر نیست بلکه قانونگذاری است و این طرح قابل طرح در مجلس نمی باشد.
لاریجانی ادامه داد: به همین دلیل زودتر از دستور کار مجلس خارج می شود.
گفتنی است شورای نگهبان در نامه ای به رییس مجلس شورای اسلامی درباره طرح استفساریه قانون الحاق یک تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در آموزش و پرورش آورده است:
مصوب جلسه مورخ یکم دی ماه 1394 مجلس شورای اسلامی در جلسه نهم دی ماه 1394 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که نظر این شورا به شرح ذیل اعلام می شود:
با توجه به نظریه تفصیلی شماره 583/21/76 مورخ 10 خرداد 1376 شورای نگهبان از اصل 73 قانون اساسی، طرح فوق الذکر تفسیر نیست بلکه قانونگذاری است، لذا از این حیث مصوب مرقوم مغایر اصل مذکور شناخته شد. این نامه به امضای محمد علیزاده قائم مقام دبیر شورای نگهبان رسیده است.

انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان