۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تاثیر برجام بر بازار مسکن تا یک سال دیگر
کد خبر: ۱۳۰۴۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیر مطالعات علمی طرح جامع مسکن:

تاثیر برجام بر بازار مسکن تا یک سال دیگر

مدیر مطالعات علمی طرح جامع مسکن با بیان این لغو تحریم ها حداقل تا یک سال آینده تاثیرات خود را در بازار مسکن نشان می دهد، گفت: ورود بازار مسکن به دوره رونق در سال آینده بعید است.

تاثیر برجام بر بازار مسکن تا یک سال دیگر
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، فردین یزدانی با تاکید بر اینکه اجرایی شدن برجام به صورت غیر مستقیم در بازار مسکن تاثیر گذار خواهد بود، اظهار کرد: به طور قطع با لغو تحریم‌ها چرخ‌های اقتصاد راه می افتند و نرخ رشد اقتصادی افزایش می یابد و قدرت خرید تقویت می شود بنابراین توان خرید در بازار مسکن هم بالا می رود و تعداد معاملات افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: اما نمی توان انتظار داتشت که بازاری مانند مسکن به صورت مستقیم از لغو تحریم ها و اجرایی شدن برجام تاثیر پذیری داشته باشد.

مدیر مطالعات علمی طرح جامع مسکن با بیان اینکه اثرات لغو تحریم ها حداقل یک سال دیگر در بازار مسکن نمایان می شود، گفت: ورود به رونق بازار مسکن در سال آینده بعید است اما برجام که اجرایی شود به تدریج از رکود خارج خواهیم شد.

یزدانی ادامه داد: معتقدم سال 95 خیز خروج از رکود برداشته می شود اما نه به این معنی که شاهد رونق و داغی بازار سال های 86 باشیم بلکه وضعیت موجود کمی بهبود و ارتقا می یابد.

وی با اشاره به اجرایی شدن تسهیلات خرید مسکن از سال آینده، ادامه داد: گفته شده تسهیلات 80 میلیون تومانی خرید مسکن از خرداد ماه به دست مصرف کننده می رسد بنابراین می تواند قدرت خرید را تا حدودی افزایش دهد و به برون رفت بازار از رکود کمک کند و معتقدم این تسهیلات گامی برای خروج از رکو است.

یزدانی با تاکید بر اینکه هدف سیاست گذاری باید تامین نیاز مصرفی باشد که الزاما هم باعث جهش قیمت ها نخواهد شد، گفت: هدف طرح جامع مسکن هم تامین نیاز مصرفی در بازار است.

انتهای پیام/7008

منبع: ایلنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان