۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین سرمایه گذاری در سینما اصل سرمایه را نیز از بین می برد/شورای شهر باید حامی حفظ سینمای استان باشد
کد خبر: ۱۳۰۲۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

بررسی مشکلات سینما مهتاب در گفتگو با بصیری:

سرمایه گذاری در سینما اصل سرمایه را نیز از بین می برد/شورای شهر باید حامی حفظ سینمای استان باشد

محمدرضا بصیری: شورای شهر باید حامی حفظ سینمای استان باشد؛ البته نباید در این میان از نقش رسانه ها در این راستا غافل شد سینمای امروز ایران نیاز به حمایت تمامی مسئولین دارد.

سرمایه گذاری در سینما اصل سرمایه را نیز از بین می برد/شورای شهر باید حامی حفظ سینمای استان باشد
به گزارش صبح قزوین،  دراستان قزوین درسه سینما ملت، بهمن و مهتاب(ارشاد) به صورت رسمی، فیلم اکران می شود که در حال حاضر سینما خصوصی ملت، مدتی  است به دلیل تعمیرات بسته شده، اما در واقع خبرها حاکی از این مطلب می باشد که به دلیل اختلاف ورثه ای مالکان و عدم تمایل برای سرمایه گذاری در سینما، این تعطیلی صورت گرفته است.
IMG08575833

 این روزها خبرهای منتشر شده بیانگر این موضوع می باشد که سینمای خصوصی دیگر استان یعنی، سینما مهتاب(ارشاد)  نیز در آستانه تعطیلی قرار دارد؛ با وجود آن که این سینما در در یکی از پرترددترین خیابان های شهر به خصوص در ایام عید، قرار دارد و برخی نیز معتقد هستند که بیشتر فیلم های پرفروش به سینما مهتاب اختصاص می یابد.

IMG08580295

برای پیگیری این مسئله به سینما مهتاب در خیابان طالقانی، سر زدیم، تا گفتگویی با محمدرضا بصیری مدیر سینما مهتاب، داشته باشیم.

بصیری در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین، در خصوص صحت این موضوع، اظهار کرد: دیگر تحمل ضرر بیش از این را ندارم، استقبال از فیلم ها بسیار کم بوده و به همین دلیل تصمیم به تعطیلی سینما گرفتیم.

وی ادامه داد: در همه جای دنیا سینما در نقطه دید مردم و نه در محله های بن بست، قرار می گیرد؛ اکران برخی از فیلم ها مانند "رسوایی" جان دوباره ای به سینما داد، فیلم "هیس! دخترها فریاد نمی زنند" بیشترین فروش آن مختص روزهایی می شد که بلیط سینما نیم بها بود.

بصیری یادآورشد: موسسه سینمای شهر در70 درصد تجهیز و بروزرسانی سینماهای خصوصی کمک بلاعوض می کند که در سال 87 سینما مهتاب نیز تعمیر و به روز رسانی شد ولی مسئله این جاست که در حدود این 5 سال که از تعمیرات اساسی آن می گذرد، سینما آن 30 درصدی را که خود هزینه کرده ام را به من باز نگردانده است.

IMG_4063

وی ادامه داد: آپارات خانه را بروزرسانی  کردیم  و فیلم در این سینما با کیفیت صدای دیجیتال پخش می شود ولی با توجه به فناوری های جدید که وارد بازار شده است نیاز به تجهیز دوباره دارد که این اقدام باعث ضرر خواهد شد.

IMG_4054

بصیری در خصوص تاثیر قیمت بلیط های سینما در استقبال از فیلم عنوان کرد: عده ای ترجیح می دهند راحت در خانه بشینند و تخمه شکسته و فیلم شان را ببینند ولی برای کسی که علاقمند به پرده نقره ای باشد هیچ گاه این ترجیح را نمی پسندد.

IMG_4067

 مدیر سینما مهتاب در پاسخ به این سوال که چرا سرمایه گذاری در سینما را انتخاب کردید، ابراز کرد: من متولد اصفهان و همراه تئاتر و سینما در قزوین بزرگ شدم و به دلیل علاقه به این هنر، سینما خریداری کرده و به خاطر علاقه ای که به سینما داشتم تا کنون دوام آورده ام.

وی با اشاره به اینکه فیلم های سینمایی باید بتوانند با ماهواره ها رقابت نمایند، اضافه کرد: معمولا بر این روال است که در هر سرمایه گذاری علاوه بر سود، اصل سرمایه باقی می ماند، اما سرمایه گذاری در سینما ضرری را متحمل می شویم که اصل سرمایه نیز از دست  می رود.

بصیری در خصوص این مسئله که سینمای بهمن نسبت به سینما مهتاب، امنیت اخلاقی بیشتری دارد و سینمای خانوادگی محسوب می شود، اظهار کرد: سینما بهمن با توجه به امکاناتی که دارد به اعتقاد من اصلا سینما محسوب نمی شود، در حالی که امکاناتی که با کمک موسسه سینمای شهر در سینما مهتاب ایجاد کرده ایم حتی با سینما های مطرح کشور نیز برابری می کند و مخاطبین سینما نیز می توانند از هر فکر و قشری باشند.

وی در خصوص قسمتی از محل سینما که برای فروش کیف وکفش به فردی اجاره داده است، توضیح داد: 50 در صد درآمد یک فیلم به سینمادار می رسد با کسر عوارض شهرداری، مالیات بر ارزش افزوده، محاسبه هزینه های جاری، دستمزد کارگرها و هزینه تعمیرات و نگهداری چیزی جز کسری برای سینما دار باقی نمی ماند؛ اجاره بها این مکان برای من درآمد بیشتری دارد.

IMG_4084

مدیر سینما مهتاب با اشاره به لزوم توجه شورای شهر به صنعت سینما عنوان کرد: شورای شهر باید حامی حفظ سینمای استان باشد؛ البته نباید در این میان از نقش رسانه ها  در این راستا غافل شد سینمای امروز ایران نیاز به حمایت تمامی مسئولین دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان