۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین براي اولين بار در ايران فوتبال حبابي در قزوين برگزار مي‌شود
کد خبر: ۱۳۰۲۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان استانی و شهری؛

براي اولين بار در ايران فوتبال حبابي در قزوين برگزار مي‌شود

مراسم افتتاحيه فوتبال حبابي با حضور مسئولان استانی و شهری در سالن ورزشي کوثر قزوین برگزار مي‌شود.

براي اولين بار در ايران فوتبال حبابي در قزوين برگزار مي‌شود
به گزارش خبرنگار ورزشی  صبح قزوین ، برای نخستین بار در کشور با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین فوتبال حبابي با حضور مسئولان استانی و شهری در قزوین افتتاح مي‌شود.

این بازی برای اولین بار توسط دو نروژی به نام‌های یوهان گلدن(Johan Golden) و هنریک الوستاد(Henrik Elvestad) ابداع و در واقع ترکیبی از فوتبال، زوربینگ و کشتی سومو می‌باشد.

ابداع کنندگان این ورزش با این تفکر که فوتبال را پر برخوردتر و در عین حال ایمن‌تر نمایند و از حالت حرفه‌ای به شکل سرگرم کننده درآورند، خالق رشته ورزشی خاصی شدند که در آن بازیکنان دو تیم با پوشش حبابی شبیه به حباب‌های ورزش زوربینگ در مقابل یکدیگر فوتبال بازی می‌کنند.

این بازی، ورزش تیمی شبیه به فوتبال است که در آن بازیکنان به وسیله یک پوشش حبابی که از هوا پرشده و بالاتنه آنان را می پوشاند، طی قوانین مشخصی برای وارد کردن توپ (استاندارد فوتبال) با پا به دروازه تیم حریف رقابت می‌کنند.

افزايش نشاط عمومي از طريق ترويج و فراهم آوردن امکانات اين رشته براي عموم در بعد تفريحي – همگاني و شناساندن اين ورزش مفرح به شهروندان از جمله اهداف برگزاري مراسم افتتاحيه فوتبال حبابي است.

گفتنی است، مراسم افتتاحيه فوتبال حبابي فردا ( 28 دي ماه) ساعت 19 در سالن ورزشي کوثر واقع در جنب پارک ملت برگزار مي‌شود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان