۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین نمی‌دانم نسل بعدی با کدام پیام خاطرات خود را بسازند؟
کد خبر: ۱۳۰۲۶۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

صدیق:

نمی‌دانم نسل بعدی با کدام پیام خاطرات خود را بسازند؟

بخش اعظم رسیدگی به سینمای کودک پس از نگاه کارگردان و تهیه کننده نیازمند توجه مسئولان است.

نمی‌دانم نسل بعدی با کدام پیام خاطرات خود را بسازند؟
به گزارش سرویس فرهنگی  صبح قزوین ، امیرحسین صدیق بازیگر فیلم سینمایی «دو دزد و دو پری» در خصوص ایفای نقش خود در این فیلم سینمایی گفت: یک پدر تنها است که با دختر کوچک خودش زندگی می‌کند، در اصل داستان فیلم سینمایی «دو دزد و دو پری» با ورود این دو شخصیت شروع می‌شود. برای ایفای نقشم در این فیلم و صحیح ادا کردن شخصیت این پدر از دوران نوجوانی و جوانی‌ام کمک گرفتم.

وی از همکاری خود با حسین قناعت و بهروز مفید عنوان کرد: پیش از حضورم در این فیلم از طرفدارهای کارهای حسین قناعت بودم و افتخار این را داشتم که قبل از این، تله فیلم «لبخند در مراسم ترحیم» با قناعت همکاری کرده‌ام.

صدیق از تهیه‌کنندگی و مدیریت بهروز مفید گفت: همکاری‌ام با آقای مفید تجربه‌ی خوبی است که هم در زمان مدیریت شبکه پنج و هم ایفای نقش در فیلم سینمایی «دو دزد و دو پری» رخ داد.

بازیگر سریال نوروزی «آب پریا» در خصوص تعداد بازیگران در فیلم سینمایی «دو دزد و دو پری» بیان کرد: این اثر از جمله فیلم‌های پر شخصیت است که امیدوارم مانند سال گذشته به عنوان فیلم‌های منتخب از سوی تماشاچیان معرفی شود.

صدیق در خصوص وضعیت سینمای کودک ادامه داد: بسیاری از خاطرات در زمینه فیلم‌ها و کارتون‌هایی است که درگذشته دیده‌ایم و این جای نگرانی دارد که نمی‌دانم نسل بعدی ما با کدام فرهنگ، پیام، در فیلم‌ها خاطرات خود را بسازند. ژانر کودک ما در سینما نیازمند حمایت و همچنین فرهنگسازی صحیح در دولت و دنیای هنر است.

بازیگر سینما و تلویزیون در پایان تأکید کرد: عضو اصلی سینمای کودک، فیلم برای کودکان است نه درباره‌ی کودکان.

وی افزود: سینمای کودک نیازمند حمایت و نگاه کوچک مدیران است، با آنکه بیشترین تلاش بر دوش کارگردان و تهیه‌کنندگان است اما بخش اعظم آن مدیریتی است.

صدیق در خصوص حال بد ژانر کودک در سینما گفت: ژانر کودک پس از سالهای 70 و 80 در معرض خطر است و کسی مسئولیت رسیدگی آن را برعهده نمی‌گیرد، از جمله سینمای کودک که نگاه کمتری به آن شده است.

وی در ادامه گفتگوی خود از معیارهای صحیح فیلم کودک اظهار داشت: ژانر کودک و حوزه سینما، متخصصان حرفه‌ای خودشان را می‌خواهند، کاری مانند «شهر موشها» در سال گذشته توانست رکورد را بشکند و بر اساس نیاز مخاطب و سلیقه‌ی مردم هزینه‌های صرف شده را جبران کند.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «دردسرهای عظیم» پیرامون ساخته‌ی خودش «در به درها» خاطرنشان کرد: فیلم سینمایی‌ «دربه‌درها» اولین ساختم بود که در سال 83 به اتمام رسید و با حضور عروسک‌ها و دیگر شخصیت‌های جذابی که داشت توانست با استقبال خوب مخاطبان به خصوص کودکان روبرو شود.

انتهای پیام/7008

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان