۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین شورای عالی آموزش و پرورش موتور محرک این وزارتخانه است
کد خبر: ۱۳۰۲۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

شورای عالی آموزش و پرورش موتور محرک این وزارتخانه است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، شورای عالی آموزش و پرورش را موتور محرک آموزش و پرورش کشور دانست و گفت: سرچشمه و منشا اصلی پژوهش، خلاقیت و ایجاد اصلاحات لازم در کتب آموزشی و قوانین، شورای عالی آموزش و پرورش است.

 شورای عالی آموزش و پرورش موتور محرک این وزارتخانه است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، نشست تخصصی رابطان شورای عالی آموزش و پرورش استان با حضور احمد عابدینی، معاون کمیسون‌های شورای عالی آموزش و پرورش کشور، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از مسئولین و کارشناسان در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد.

سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این جلسه اظهار کرد: در بحش شورای آموزش و پرورش، اطلاعات لازم جهت آگاهی استان‌ها با قوانین و آیین نامه‌ها باید منتقل شود زیرا بستر اجرای همه برنامه‌ها، قوانین و مقررات است.

وی در ادامه با تبریک به مناسبت اجرای برجام و پیروزی کشور در عرصه دیپلماسی افزود: توفیق حاصل شده با تدابیر و حمایت مقام معظم رهبری، ارکان نظام و هوشمندی عالمانه دولت تدبیر و امید تحقق یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: برای انجام هر کاری باید بستر و قوانین مناسبی داشته باشیم، قوانینی که امکان اجرای آن فراهم باشد.

وی با اشاره به سخن امام راحل که مجلس در راس امور قرار دارد، بیان کرد: معتقدم مجلس آموزش و پرورش نیز شورای عالی آموزش و پرورش است که جایگاه تصویب قوانین، نظارت و اجرای آنهاست.

قاسمی تصریح کرد: راهبرد وزارت آموزش و پرورش، ارتقاء مستمر کیفیت است که با پرداختن به محتوای مطلوب میسر می‌شود که شورای عالی آموزش و پرورش در تحقق این هدف نقش مهمی دارد.

وی شورای عالی آموزش و پرورش را موتور محرکه آموزش و پرورش کشور دانست و گفت: سرچشمه و منشا اصلی نوآوری، پژوهش و خلاقیت و ایجاد اصلاحات لازم در کتب آموزشی و قوانین، شورای عالی آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: به نظر می‌رسد موضوع رابطین آموزش و پرورش به شکل شایسته خود هنوز در استان‌ها جدی گرفته نشده در حالیکه مسیر اصلاح بسیاری از فرآیندها و اشکالات از این طریق است.

وی اظهار کرد: بستر اجرای سند تحقق تحول بنیادین و نقش جامع علمی کشور، شورای عالی آموزش و پرورش است که نقش خود را ایفا می‌کند.

قاسمی عنوان کرد: یکی از مشکلات موجود در استان‌ها این است که ارتباط دو سویه خوبی وجود دارد و قوانین و مقرراتی که شورای عالی وضع کرده بسیاری از مدیران و کارشناسان نسبت به آنها آگاهی لازم را ندارند.

وی ادامه داد: اشکالی که در بحث کشوری نیز وجود دارد این است که از نظرات استانی استفاده نمی‌شود در حالیکه شورای عالی برای اینکه اثر تحولی داشته باشد کارشناسان و مدیران باید مسلط به قوانین و دستورالعمل‌ مصوب شورای عالی باشند از سویی دیگر در شورای عالی زمینه لازم برای انتقال نقطه نظرات استانی فراهم شود.

انتهای پیام/7003



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان