۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین متخصصان زنان تا ۱۰ برابر رادیولوژیست‌ها برای سونوگرافی پول می‌گیرند
کد خبر: ۱۳۰۲۳۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رییس انجمن رادیولوژی ایران:

متخصصان زنان تا ۱۰ برابر رادیولوژیست‌ها برای سونوگرافی پول می‌گیرند

رییس انجمن رادیولوژی ایران گفت: برخی متخصصان زنان برای سونوگرافی پول‌های هنگفتی می‌گیرند و حتی گاهی تا ۱۰ برابر رادیولوژیست‌ها برای این این کار پول دریافت می‌کنند و تعرفه خاصی هم ندارند.

متخصصان زنان تا ۱۰ برابر رادیولوژیست‌ها برای سونوگرافی پول می‌گیرند
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، جلال شکوهی در خصوص بخشنامه جدید وزارت بهداشت مبنی بر صدور مجوز برای انجام سونوگرافی توسط متخصصان زنان و زایمان ضمن انتقاد از نظام خودارجاعی اظهار کرد: موجودیت یک رشته را باید قبول کرد. ما از نظر علمی مخالفتی با این موضوع نداریم، ولی به هر حال یک سری قانون و مقررات وجود دارد که باید رعایت شود و تخلفاتی صورت نگیرد.

وی افزود: در گذشته مصوبه‌ای وجود داشت که بنا بر آن متخصصان زنان و زایمان می‌توانند؛ سونوگرافی انجام بدهند، اما اجازه نداشتند، برای این کار تابلو نصب کنند یا پول بگیرند، اما با بخشنامه جدید وزارت بهداشت این گروه متخصصان می‌توانند؛ سونوگرافی انجام دهند و پول هم بگیرند.

شکوهی با بیان اینکه وزارت بهداشت برای این بخشنامه هیچ مشورتی یا نظر خواهی با انجمن رادیولوژی انجام نگرفته است، گفت: انجمن رادیولوژی ایران برای منافع خود و در راستای خواسته اعضا مخالف این بخشنامه است.

وی ادامه داد: از لحاظ علمی مخالفتی نداریم که این متخصصان با رادیولوژی آشنا باشند و این کار را انجام دهند، ولی طبق قوانینی که خود وزارت بهداشت در گذشته تصویب کرده است، این متخصصان نباید پولی برای این از بیماران کار بگیرند.

رییس انجمن رادیولوژی افزود: برخی متخصصان زنان برای انجام سونوگرافی پول‌های هنگفتی می‌گیرند و گاهی حتی تا ۱۰ برابر رادیولوژیست‌ها برای این کار پول دریافت می‌کنند و تعرفه خاصی هم ندارند و این اجحاف به مردم است.

وی ادامه داد: ما مرتبا تخلفات در این زمینه را به وزارت بهداشت گزارش کرده‌ایم، اما متاسفانه هیچ فایده‌ای نداشته و توجهی به این مساله نشده است.

شکوهی اظهار کرد: صدور این بخشنامه به این معنی است که یک متخصص زنان و زایمان خودش می‌تواند؛ تصیم بگیرد و سونوگرافی کند که این خودارجاعی می‌شود و بسیار غلط و هزینه ساز برای بهداشت و درمان کشور است.

رییس انجمن رادیولوژی ایران گفت: ممکن است؛ تبعات اجرای این بخشنامه در تهران خیلی محسوس نباشد، اما در شهرستان‌ها این مساله قطعا روی معیشت رادیولوژیست‌ها تاثیر خواهد گذاشت و در مجموع این اقدام موجب انجام بیش از حد معقول سونوگرافی می‌شود.

انتهای پیام/7008

منبع: ایلنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان