۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ضرورت بومی گزینی درآموزش وپرورش/استخدام مشروط برای۵۱۷ سهمیه اضافی
کد خبر: ۱۳۰۱۷۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد

ضرورت بومی گزینی درآموزش وپرورش/استخدام مشروط برای۵۱۷ سهمیه اضافی

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس، دولت و وزارت آموزش و پرورش باید هم‌قسم شوند تا براساس نیاز آموزش وپرورش استخدام صورت گیرد، گفت: فرصت استخدام ۵۱۷ سهمیه اضافی نباید از دست برود.

ضرورت بومی گزینی درآموزش وپرورش/استخدام مشروط برای۵۱۷ سهمیه اضافی
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، ابوالقاسم خسروی گفت: سیاست بومی گزینی و استخدام بومی در وزارت آموزش وپرورش اقدام خوبی است.

وی افزود: یکی از مشکلات مهم آموزش و پرورش ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش است. اکنون در کلان شهرهایی همانند تهران، مشهد و اصفهان ۵۰ هزار نیروی مازاد وجود دارد یعنی معلم، کلاس درس ندارد. برعکس در مناطق محروم و دورافتاده ۵۸ هزار کمبود نیروی انسانی داریم، یعنی در کلانشهرها معلم داریم اما کلاس نداریم در مناطق محروم کلاس وجود دارد، معلم نداریم و مجبوریم از نیروی حق التدریس استفاده کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: علت اصلی توزیع نامناسب نیروی انسانی بومی نبودن معلمان است و معلمی که بومی نباشد در سال اول تدریس به دنبال انتقالی است. اصل این است نیروی توانمند از مناطق برای آموزش وپرورش استخدام کنیم تا این نیروها مستقر شوند و تقاضای انتقالی نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اساسی ترین مسئله آموزش و پرورش این است که مجلس شورای اسلامی، دولت و وزارت آموزش و پرورش باید یک میثاق شرعی و دینی ببندند تا هر کسی وارد آموزش و پرورش می شود نیاز این وزارتخانه در آن رشته و جنسیت باشد. اگر دبیر فیزیک می خواهیم نباید دبیر ادبیات استخدام کنیم.

خسروی یادآور شد: در یک مقطعی ۱۲۰ هزار نفر از نهضت سوادآموزی را استخدام آموزش و پرورش کردیم و مجلس شواری اسلامی نیز این موضوع را تصویب کرده است اما اشاره نشد که این ۱۲۰ هزار نفر که ۹۰ درصد آن ها خانم هستند آیا نیاز وزارت آموزش وپروش است یا خیر؟ در واقع ضرورت دارد بر اساس نیاز آموزش و پرورش استخدام داشته باشیم.

وی با اشاره به آزمون استخدامی ۵ هزار نیروی وزارت آموزش و پرورش که در سال جاری برگزار شد، گفت: بیش از ۵۰۰ سهمیه به دلیل نبود فرد واجد شرایط خالی ماند باید وزارتخانه از افراد توانمند نزدیک به آن منطقه که ظرفیت خالی دارد با شرط تعهدهای طولانی مدت که تقاضای انتقال نکنند استفاده کنند.

انتهای پیام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان