۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین صلاحیت بیش از ۴۰ درصد داوطلبان احراز شده است/به نظارت استصوابی معتقدم
کد خبر: ۱۳۰۱۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

ابراهیمیان:

صلاحیت بیش از ۴۰ درصد داوطلبان احراز شده است/به نظارت استصوابی معتقدم

عضو حقوقدان شورای نگهبان از احراز صلاحیت بیش از ۴۰ درصد داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: شورای نگهبان هنوز وارد مرحله رسیدگی به شکایات نشده است.

صلاحیت بیش از ۴۰ درصد داوطلبان احراز شده است/به نظارت استصوابی معتقدم
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، نجات الله ابراهیمیان گفت: آمار نهایی به تفکیک استان ها هنوز جمع بندی نشده است اما بیش از 50 درصد افراد هنوز احراز صلاحیت نشده اند.
وی ادامه داد: بخشی از این افراد کسانی هستند که سوابق شناخته شده ای به لحاظ فعالیت های سیاسی، اجتماعی نداشته اند و مدارک موجود برای احراز صلاحیت آن ها کافی نبوده است.
عضو حقوقدان شورای نگهبان اضافه کرد: این افراد می توانند در فرصتی که دارند، مدارک و مستندات فعالیت هایشان را ضمیمه کرده و اعتراض خود را به شورای نگهبان ارسال کنند.
ابراهیمیان با بیان این که بخشی از احراز صلاحیت نشدگان کسانی هستند که شرایط لازم برای نمایندگی را نداشته اند، اظهار کرد: در پرونده این افراد، شرایط بدیهی همچون مدرک تحصیلی و یا استعلامات چهارگانه وجود نداشته است.
وی ضمن تشکر از تلاش های هیات های اجرایی یادآور شد: در میان حجم انبوه پرونده ها ممکن است نواقص شکلی در بعضی پرونده ها وجود داشته باشد اما با این حال این افراد هم می توانند اعتراض کنند.
عضو شورای نگهبان در عین حال درخواست کرد: افرادی که می دانند شرایط لازم برای داوطلبی را ندارند بهتر است از اعتراض منصرف شده، سر شورای نگهبان را شلوغ نکنند و فرصت را برای دیگرانی باز کنند که از احراز صلاحیت بازمانده اند.
ابراهیمیان بخش دیگری از احراز صلاحیت نشدگان را کسانی دانست که از دوره های گذشته، صلاحیتشان تایید نشده بوده است و تاکید کرد: تعداد رد صلاحیت شدگان خیلی نیستند اما مصادیق عدم احراز زیاد است.
وی در پاسخ به این سوال که در رسانه ها و شبکه های اجتماعی دیده می شود که برخی افراد مشهور از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده اند، گفت: این اشتباهی است که رایج شده، چرا که اساسا هنوز در شورای نگهبان درباره صلاحیت ها رسیدگی نشده و هیات های نظارت کارشان را به پایان رسانده اند.
عضو حقوقدان شورای نگهبان تاکید کرد: طبق قانون نتایج رسیدگی ها توسط هیات مرکزی نظارت بر انتخابات به هیات های نظارت استانی ارسال می شود و آن ها نیز نتایج را به فرمانداری ها اعلام می کنند.
ابراهیمیان افزود: به نظر می رسد بیشتر این خبرها، گمانه زنی است و یا این که خود داوطلب وضعیت صلاحیت خود را اعلام کرده باشد.
وی همچنین درباره استعفای خود از شورای نگهبان گفت: شنیده شده که دلیل استعفای من از شورای نگهبان را به نظارت استصوابی نسبت داده اند، این مطلب به هیچ وجه صحیح نیست.
سخنگوی مستعفی شورای نگهبان تصریح کرد: من طرفدار نظارت استصوابی هستم و حتی از آیت الله جنتی هم بیشتر به این موضوع معتقدم اما ممکن است سلایق اداری ما یکی نباشد.

انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان