۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۲۷ نفر در قزوین رد صلاحیت شدند/ اعلام نتایج تعیین صلاحیت خبرگان رهبری تا دوهفته دیگر
کد خبر: ۱۳۰۱۰۰ نویسنده: حجت الاسلام قابل تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس دفتر رسیدگی و نظارت شورای نگهبان در قزوین:

۲۷ نفر در قزوین رد صلاحیت شدند/ اعلام نتایج تعیین صلاحیت خبرگان رهبری تا دوهفته دیگر

حجت الاسلام قابل با اشاره به بررسی صلاحیت کاندیداها در قزوین گفت: در این حوزه از ۹۷ نفر ثبت نام شده ۳۲ نفر تائید شدند و ۲۷ نفر رد صلاحیت، ۲ نفر انصراف و ۳۶ نفر عدم احراز شدند.

۲۷ نفر در قزوین رد صلاحیت شدند/ اعلام نتایج تعیین صلاحیت خبرگان رهبری تا دوهفته دیگر
‌حجت الاسلام علی قابل، رئیس دفتر رسیدگی و نظارت شورای نگهبان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین درباره اعلام نتایج تائید صلاحیت‌‎های هیئت نظارت اظهار کرد: مطابق ماده 52 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در وقت قانونی خود جمع بندی رسیدگی به صلاحیت‌ها را اعلام کرد.
وی در ادامه افزود: نتایج بررسی صلاحیت‌ها در سه حوزه انتخابیه قزوین، بوئین زهرا و اوج و تاکستان به نام اعلام شده که بدین شرح است، در حوزه بوئین زهرا و آوج از 34 نفر ثبت نام شده 14 نفر تائید صلاحیت شده اند و 11 نفر عدم احراز و 8 نفر هم رد صلاحیت شده و یک نفر هم انصراف داده است.
این مسئول ادامه داد: در حوزه انتخابیه تاکستان از 22 نفر ثبت نام شده 13نفر تائید صلاحیت شده اند و 3 نفر عدم احراز و یک نفر هم انصراف داده است و 5 نفر رد صلاحیت شده اند.
وی به بیان نتایج بررسی صلاحیت‌ها در حوزه قزوین اشاره کرد و گفت: در این حوزه از 97 نفر ثبت نام شده 32 نفر تائید شدند و 27 نفر رد صلاحیت، 2 نفر انصراف و 36 نفر عدم احراز شدند.
قابل اذعان کرد: اسامی افراد تائید یا رد صلاحیت‌ها و عدم احرازها به فرمانداری‌ها اعلام شده است و آنها طی نامه‌ای این افراد را مطلع می‌کنند تا در صورت اعتراض پیگیری داشته باشند، اعلام اسامی بررسی صلاحیت‌ها به رسانه‌ها نوعی تبلیغ برای کاندیداها می‌شود.
وی بیان کرد: افرادی که در هیئت اجرایی رد شدند د در مهلت قانونی اعتراض کردند شکایات آنها به مرکز منتقل شد در صورت تائید که تکلیف آنها مشخص است اما اگر رد شدند امروز و فردا یعنی یکشنبه و دوشنبه هفته جاری برای ارائه اعتراض خود زمان دارند و افراد رد یا عدم احراز شده می‌توانند اعتراض خود را به شورا نگهبان تهران یا قزوین تحویل دهند تا طی مدت 20 روز به آنها رسیدگی شود.
رئیس دفتر رسیدگی و نظارت شورای نگهبان قزوین درباره نتایج بررسی خبرگان رهبری گفت: از زمان قانونی بررسی صلاحیت‌های خبرگان رهبری 2 هفته باقی مانده است.
وی اضافه کرد: شورای نگهبان هم اکنون مشغول تصحیح اوراق افرادی است که در مرحله دوم آزمون داده‌اند و نتایج به این افراد اعلام شده و برای مصاحبه و بررسی‌های بعدی دعوت می‌شوند.
این مسئول درباره زمان تبلیغات کاندیداها عنوان کرد: مدت شروع تبلیغات نامزدها برای نمایندگی مجلس هشت روز پیش از شروع زمان رای گیری است یعنی از 29 بهمن ماه سال جاری تا 24 ساعت قبل از زمان رای گیری در 7 اسفندماه.
وی تاکید کرد: در خارج از زمان تعیین شده برای تبلیغات کسی اجازه این کار را ندارد که دستگاه قضا، قاضی ویژه و نیروی انتظامی و هیئت اجرایی و نظارت تخلفات را رصد می‌کنند.
قابل تصریح کرد: بررسی‌ها نشان داد رد صلاحیت‌ها برخلاف هجمه‌های قبل آنچنان هم گسترده نبود و افراد رد شده کمتر از تائید صلاحیت شده‌ها هستند.
وی گفت: تعدادی از این افراد نقص مدارک داشتند و برخی نیز از دوره های قبل رد شده بودند و با اطلاع با تائید نشدن خود دوباره امسال هم ثبت نام کردند در صورتی که در رفتار و عملکرد خود تغییری نداده بودند و مخالف خوانی‌های آنها همچنان ادامه داشت.
رئیس دفتر رسیدگی و نظارت شورای نگهبات قزوین در پایان ابراز کرد: عده‌ای هم که جزء عدم احرازها بودند باید کاری می‌کردند تا شورای نگهبان صلاحیت آنها را برای نمایندگی تشخیص دهد، شناخت یک فرد فقط شناساندن شناسنامه‌ای نیست، اگر صلاحیت هر فردی برای نمایندگی مجلس در شورای نگهبان احراز نشود وی را تائید نمی‌کند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان