۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین جشن عاطفه ها با شعار “مهر در انتظار مهر حماسی”
کد خبر: ۱۲۹۸۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

در شهر شال برگزار شد:

جشن عاطفه ها با شعار “مهر در انتظار مهر حماسی”

جشن عاطفه ها در شهر شال، روز پنجشنبه رأس ساعت ۱۰ صبح با حضور مسئولین و خیرین این بخش آغاز شد.

 جشن عاطفه ها با شعار “مهر در انتظار مهر حماسی”
صبح قزوین،  پیامبر اکرم ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ فرمود: «اتحبُّ ان یلین قلبک و تدرک حاجتک؟ ارحم الیتیم و امسح رأسه و أطعمه من طعامک یلین قلبک و تدرک حاجتک.
» آیا دوست داری دلت نرم و آرزویت برآورده شود؟ (آنگاه فرمود:) بر یتیم ترحّم کن و دست محبّت بر سر او بکش و از غذای خود به او بخوران تا قلبت نرم و حاجتت روا گردد.
کنزالعمّال، ج ۳ / صفحه ۱۶۹، حدیث ۶۰۰۲٫ جشن عاطفه ها در شهر شال رأس ساعت 10 صبح با حضور مسئولین و خیرین این بخش آغاز شد.
ناصری مسئول کمیته امداد بخش شال در مراسم جشن عاطفه ها با بیان شعار جشن عاطفه ها عنوان کرد: در این مراسم که با شعار« مهر در انتظار مهر حماسی» آغاز گردید خیرین و مسئولین با اهداء کمک های خود به پایگاه جشن عاطفه ها ( کمیته امداد بخش شال) در این مراسم شرکت کردند.
وی ضمن اشاره به اهمیت برگزاری مراسم جشن عاطفه ها در مدارس در همیاری و ایجاد حس انگیزه در دانش آموزان بی بضاعت و کم بضاعت، اظهار داشت: مراسم جشن عاطفه ها روز چهارشنبه در کلیه مدارس بخش شال برگزار شد و دانش آموزان در جشن عاطفه ها شرکت کردند.
ناصری همچنین ابراز داشت: این مراسم به صورت نمادین در مدرسه ولایت این شهر برگزار شد و معلمان و دانش آموزان این مدرسه مبلغ 7 میلیون ریال به دانش آموزان بی بضاعت کمک کردند.
وی با اشاره به برقراری چادرهای این مراسم در مرکز شهر افزود: در میان چادر برپایی جشن عاطفه ها تعدادی از خیرین بخش شال سرپرستی تعدادی از ایتام را نیز برعهده گرفتند.
ناصری در پایان خاطر نشان کرد: به فضل الهی خیرین این شهر در امر کمک به دانش آموزان نقش برجسته و فعالی را ایفا نموده اند و امید آن می رود با تقویت هر چه بیشتر این فرهنگ حسنه، مشارکت کلیه اقشار جامعه در کمک به شهروندان و همنوعان نیازمند و آسیب پذیر همچون گذشته استمرار یابد.
چو بینی یتیمی سر افکنده پیش *** مده بوسه بر روی فرزند خویش یتیم ار بگرید، که نازش خرد؟ *** و گر خشم گیرد، که بارش برد؟ به رحمت بکن آبش از دیده، پاک ***به شفقت بیفشانش از چهره، خاک اگر سایه‏ای خود برفت از سرش ***تو در سایه خویشتن، پَروَرش انتهای پیام/9002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان