۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین چاه‌های غیرمجاز شما را باز می‌کنیم/ جوانان شما را استخدام می‌کنیم
کد خبر: ۱۲۹۷۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

وعده‌های غیرقانونی کاندیداها در تاکستان؛

چاه‌های غیرمجاز شما را باز می‌کنیم/ جوانان شما را استخدام می‌کنیم

کاندیداهای دهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در تاکستان کار تبلیغاتی خود را آغازکرده و با دادن وعده وعیدهای دور از انتظار و گاهی با سیاه نمایی های عجیب و غریب، به فکر پر کردن سبد رأی خود در هفتم اسفندهستند

چاه‌های غیرمجاز شما را باز می‌کنیم/ جوانان شما را استخدام می‌کنیم
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ؛ گرچه زمان تبلیغات رسمی داوطلبان و نامزدهای انتخاباتی هر دوره از انتخابات حدود یک هفته پیش از برگزاری انتخابات است .اما کاندیدا کار تبلیغاتی خودشان شروع کرده و با وعدهای از قبیل اشتغال جوانان و حتی وعده باز کردن پلمپ چاه های غیر مجاز که توسط دستگاه قضا به واسطه خشکسالی در کشور انجام شده بود نیز از دسته وعدهاست.

این آقایان که قرار است روزگاری از مردان قانون در کشور شوند، وعده بی قانونی به مردم می دهد،برخی کاندیداها در نشست های خود با کشاورزانی که چاه های غیر مجاز آنها مطابق قانون پلمپ شده، وعده می دهند که چاه های آنها را بعد از برنده شدن در انتخابات باز می کند.

میزان قانون است و مقیدترین شخص به قانون باید به مجلس راه پیدا کند

میزان قانون است این نامزدهای انتخابات احتمالا یا از قانون آگاهی ندارند یا آگاهانه به مردم و کشاورزان وعدهای دروغین می دهند، که اگر با قانون آشنایی ندارند پس چگونه می خواهند در قبال مسئولیتی که ممکن است بعد ها متوجه شان شود از حق مردم دفاع کنند.

و اگر قانون را می دانند و به آن پایپند هستند چرا با این عمل خلاف، قانون را دور می زنند که این مورد هم به نوبه خود در انجام امورات مربوط به مسئولیت شان نقطه ضعف بزرگی محسوب می شود.

استفاده کردن از شور و هیجان جوان در تبلیغات روش دیگر کاندیداهاست که با دادن وعده استخدام جوانان در پست های دولتی نیز سرابی که کاندیدا ها برای جوانان تحصیل کرده و جویای کار ترسیم کرده اند.

ملاک قانون است. قانون اساسی منشور وحدت بخش ما بوده است. اگر کاندیدایی وارد این عرصه شده است، باید چارچوب قانونی را بپذیرد. اصل بعدی که باید محترم شمرده شود، صداقت و راستی است. کاندیدا باید با رای دهنده صادق باشد و برای رسیدن به آن هدف از مرز صداقت عبور نکند و وعده های کذب ندهد.

کاندیداها نباید اقداماتی انجام دهند که مخالف مصالح کشور باشد و باید نسبت به رقیب خودش انصاف داشته باشد و اگر بخواهد نقدی کند، در چارچوب انصاف باشد و از انصاف عبور نکند و اگر برنامه ای دارند صادقانه با مردم درمیان بگذارند تبلغات به نفع خود و برای زمین زدن رقیب خود روش درستی برای نیست و به کاندیدا ها توصیه می شود از قانون گریزی دست بردارند.

اما نکته مهم این است که هیچ یک از وعده های داده شده از سوی این افراد در حیطه وظیفه نمایندگی نیست و اساسا نمایندگان نمی توانند در کار دیگر قوا دخالت داشته باشند؛ یعنی هیچ نماینده ای حق ندارد در عزل و نصب افراد دخالت کرده و کسی را در دستگاهی استخدام کند. البته گاه نمایندگان می توانند با ابزارهایی که دارند، برخی از دستگاه ها را با خود همراه کنند، ولی هیچ یک از این کارها قانونی نیست.

منبع: تاک پرس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان