۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین گردهمایی رابطین سلامت در قزوین برگزار شد
کد خبر: ۱۲۹۶۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

به مناسبت رابطین سلامت؛

گردهمایی رابطین سلامت در قزوین برگزار شد

گردهمایی رابطین سلامت با حضور هزاران نفر از رابطین سلامت و جمعی از پزشکان و مسئولان برگزارشد.

گردهمایی رابطین سلامت در قزوین برگزار شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، گردهمایی رابطین سلامت با حضور هزاران نفر از رابطین سلامت و جمعی از پزشکان و مسوولان برگزارشد.
در این مراسم نمایشگاه آثار دستاوردهای هنری از جمله صنایع دستی، روزنامه دیواری، پمفلت(بروشور) با حضور دکتر خونساری رییس مرکز شهید بلندیان و جمعی از پزشکان، مربیان و مسوولین رابطین سلامت در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی برپا شد.
اگرچه مسائل بهداشتي جامعه وظيفه نظام بهداشتي کشور است، ولي انجام اين وظيفه بدون همياري ديگران، به ويژه خود مردم امکان پذير نيست.
بديهي است مشارکت مردم در برنامه¬هاي بهداشتي بايد تابع قواعد و پيرو نظم معيني باشد. يکي از راهکارهاي سازمان دادن به مشارکت مردمي اجراي برنامه رابطين بهداشت است و طبيعي است رابطين بهداشت که به معناي خاص کلمه، نقش"رابط" بين نظام بهداشتي ومردم را ايفا خواهند کرد، نقش کليدي در اجراي اين برنامه خواهند داشت.
سلامتی محور توسعه و مسائل و مشکلات بهداشتی همان مشکلات توسعه است که نمی‌توان آن را فقط دربخش بهداشت حل نمود بنابراین جلب مشارکت تک تک افراد جامعه و دیگر بخش‌های توسعه، برای حل مشکلات بهداشتی دررسیدن به سطح قابل قبول (سلامت برای همه)براساس منشوربین المللی بهداشت، سپتامبر1978میلادی ازضروریات است.
در این راستا شبکه عظیم و موفق مردمی تحت عنوان رابطان بهداشت که بالاترین مشارکت زنان را درسطح جامعه دارا بوده در اختیار نظام سلامت است.
در برنامه جلب مشارکت مردمی نظام سلامت ازهمکاری رابطان بهداشت شهری، روستایی و داوطلبان متخصص بهره مند شده است.
رابطان بهداشت زنانی هستند که بطور داوطلبانه و با خیر اندیشی بدون چشم داشت پاداش مادی برای بهبود زندگی سالم و خدمت به همنوعان خود با بخش بهداشت همکاری می‌نمایند.
برنامه رابطان بهداشت زمینه‌های لازم رابرای مشارکت هرچه فعالتر زنان در توسعه اقتصادی، اجتماعی کشور فراهم نموده است و در برخی از گروه‌های رابطان بهداشت حیطه فعالیت آنها متناسب با نیازهای جامعه توسعه یافته و حتی در امور اجتماعی و خانوادگی به کمک مردم شتافته‌اند و با شرکت در برنامه‌های توانمند سازی و فراگیری حرفه‌های مختلف قادر شده‌اند مهارت‌های کسب شده را به خانوارهای تحت پوشش خود و جوانان انتقال دهند و نظام سلامت با استفاده ازافراد متخصص داوطلب تحت عنوان داوطلبان متخصص و جلب مشارکت‌های بین بخشی جامعه را به سوی توسعه پایدار ارتقاء می‌دهند.
در این برنامه هر فردی می‌تواند در قالب گروه‌هایی داوطلبانه به شکل مهارتی، آموزشی، حمایتی و هدایتی فعالیت نماید.
انتهای پیام/2002



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان