۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین مراسم بزرگداشت آیت‌الله ابراهیم زکزاکی و شهید آیت‌الله نمر برگزار شد
کد خبر: ۱۲۹۳۷۵ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۴ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

مراسم بزرگداشت آیت‌الله ابراهیم زکزاکی و شهید آیت‌الله نمر برگزار شد

مراسم بزرگداشت رهبر شیعیان نیجریه و رهبر شهید شیعیان عربستان در تهران برگزار شد.

مراسم بزرگداشت آیت‌الله ابراهیم زکزاکی و شهید آیت‌الله نمر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین ، مراسم بزرگداشت آیت‌الله شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه و شهید آیت‌الله نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان که چندی پیش به دست رژیم آل‌سعود به شهادت رسید، به همت جنبش مردمی «من یک زن انقلابی‌ام» و با حضور طیف‌های مختلفی از زنان مسلمان ایرانی برگزار شد.

بنابراین گزارش، در این مراسم مریم اقدم استاد حوزه و دانشگاه طی سخنانی در خصوص اهمیت زنده نگه‌داشتن نام شهیدان برای مقدمه‌سازی آغاز نهضت جهانی اسلام و ایجاد تمدن اسلامی با اشاره به حرکت 9 دی مردم قم در سال 56 و به دنبال آن حرکت‌های زنجیره‌ای مردمی در دیگر مناطق ایران گفت: مردم جهان اسلام به ویژه زنان متعهد و انقلابی می‌توانند با الگوگیری از این نوع حرکت‌ها واقدام در این جهت موجب ایجاد خروش مردمی شوند که در نهایت بنیان ظلم را ویران می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما امروز در آستانه یک نهضت جهانی هستیم، اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری، مرحله اول، شکلی‌گیری انقلاب اسلامی،‌ مرحله دوم، ایجاد نظام جمهوری اسلامی در 12 بهمن 58 و مرحله سوم، ایجاد دولت اسلامی بود که متأسفانه بیش از 35 سال است که ما به دنبال تحقق آن هستیم، ولی گاهاً اقدامات اشتباه دولت‌ها مانع تحقق این مرحله شده است.

وی مرحله چهارم را شکل‌گیری سبک زندگی اسلامی عنوان کرد و افزود: مردم باید به سمت اخلاق اسلامی و پیاده کردن ان در همه امورات زندگی پیش روند و درنهایت مرحله پنجم، شکل‌گیری نهضت جهانی اسلامی است که با بحث بیداری اسلامی در سال‌های قبل شروع شده است.

این استاد حوزه علوم و دانشگاه با اشاره به اینکه خداوند در قرآن به دو نوع زندگی، یعنی زندگی جسمی و حیوانی که محدود به تأمین تمایلات مادی است و نیز زندگی الهی و حیات طیبه می‌پردازد که اغلب مردم، زندگی نوع اول را یا آگاهانه و یا با القاء دیگران برمی‌گزینند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امروز یک اسلام آمریکایی یعنی در حقیقت یک اسلام التقاطی درست شده که این اسلام هیچ خطری برای نظام سلطه ندارد. خداوند در قرآن کدهایی آورده که با آن مدعیان دروغی سنجیده می‌شوند و اینطور نمی‌شود که انسان در مسیر حیات طیبه قرار بگیرد و به کدخدا هم دل بسته باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به چالش‌هایی که جهان استکبار در مقابل انقلاب اسلامی ایران قرار داده، از جمله ایجاد تحریم اظهار داشت: ما این تحریم‌ها را هزینه حیات طیبه می‌دانیم و باید در برابر آن استقامت کنیم نه اینکه بگوییم باید برویم دم کدخدا را ببینیم تا شاید وضع‌مان بهتر شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر اینکه ما نباید اجازه دهیم خون امثال شهید شیخ نمر و یاران شیخ زکزاکی به فراموشی سپرده شود، جنایت‌های سعودی‌ها و صهیونیست‌ها را نتیجه خواب ملت‌ها دانست و گفت: اگر ما می‌خواهیم موانع ظهور هر چه زودتر برطرف شود، باید در این مقطع از زمان تلاش بیشتری کنیم و از بی‌اعتنایی که جهان اسلام درگیر آن است بپرهیزیم.

انتهای پیام/

http://fna.ir/J33E1J

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان