۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین رییس فدراسیون شوم فوتبال را شخم می زنم / کاری می کنم عربستان دیگر برای ما شاخ و شانه نکشد
کد خبر: ۱۲۹۳۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

فتح الله زاده:

رییس فدراسیون شوم فوتبال را شخم می زنم / کاری می کنم عربستان دیگر برای ما شاخ و شانه نکشد

مدیرعامل سابق استقلال گفت: «کی‌روش بیشتر از تحول فنی، حاشیه برای ما داشت، مقصر هم فدراسیون فوتبال است.»

رییس فدراسیون شوم فوتبال را شخم می زنم / کاری می کنم عربستان دیگر برای ما شاخ و شانه نکشد
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، علی فتح الله زاده در نهایت تصمیم‌اش را نهایی کرد، مدیرعامل باسابقه استقلالی‌ها رسما لباس رزم بر تن کرد تا در عرصه انتخابات فدراسیون فوتبال وارد گود شود.

فتح الله زاده که شناخت خوبی از فوتبال ایران دارد، می‌خواهد تجربیاتش در 30 سال گذشته را با ریاست در فدراسیون فوتبال بیازماید. وی از برنامه‌ها و دلایل حضورش در این انتخابات صحبت کرد. او گفت می‌خواهد فوتبال ایران را شخم بزند.

اظهارات فتح الله زاده را در ادامه می خوانید:

* چه شد تصمیم گرفتید حضورتان در انتخابات فدراسیون فوتبال را رسما علنی کنید؟
- با توجه به سابقه 30 ساله‌ام در فوتبال، معتقدم آن چیزی که اکنون در فوتبال ما رخ می‌دهد، ضعیف‌تر از توانمندی بالقوه فوتبال ایران است. به طور جد می‌گویم هیات‌ها، باشگاه‌ها و حتی تیم‌ملی فوتبال ایران مظلوم واقع شده است. اگر فدراسیونی قوی داشتیم، دیگر عربستان این‌گونه برای ما شاخ و شانه نمی‌کشید. فکر نکنید که عربستان به خاطر ترس این حرف‌ها را زده بلکه به دنبال شانتاژ است. آنها سال‌هاست چنین رفتارهایی دارند. وقتی برای بازی با الهلال به عربستان رفته بودیم، آنها به بهانه تماشاگران، سگ‌های پلیس را دور زمین می‌چرخاندند تا بازیکنان ما ترس به جان‌شان بیفتد. از این جهت این بحث را مطرح کردم که خواستم بگویم فوتبال ما آن‌قدر قدرتمند است که نباید اجازه دهد چنین شانتاژهای رسانه‌ای از سوی عرب‌ها به وجود بیاید؛ به خصوص عرب‌هایی که فوتبال ندارند و همیشه چندملیتی بوده‌اند. می‌خواهم به فدراسیون فوتبال بیایم تا حق به حقدار برسد.

* دیگر چه هدفی از حضور در راس فوتبال ایران دارید؟
- وقتی فدراسیون قوی داشته باشیم آن‌وقت حق فوتبال هم گرفته می‌شود. یکی از اهداف و انگیزه‌های اصلی من برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال تقسیم شدن پول فوتبال در بین فوتبالی‌هاست. با تمام وجود برای رسیدن پول فوتبال به فوتبال تلاش می‌کنم. البته در کنار این اهداف کلی، برنامه‌های علمی و عملی دیگر هم دارم که به وقتش اعلام خواهم کرد.

* شما گفته بودید اگر کفاشیان کاندیدا شود، در انتخابات شرکت نمی‌کنید؛ این اعلام رسمی به منزله نیامدن کفاشیان در انتخابات فدراسیون فوتبال است؟
- من احساس کردم با شرایطی که می‌بینم و اتفاقات خاصی که شاید رخ دهد، شاید کفاشیان در آخرین ساعات انتخابات منصرف شود و اگر من هم نیایم فرصتی برای ثبت‌نام نباشد. برای همین دوشنبه گذشته به دفتر کفاشیان رفتم و از او رخصت طلبیدم. حالا هم اعلام می‌کنم که آماده رقابت با همه کاندیداها هستم.

* این روزها شائبه لابی‌های پشت پرده از سوی کفاشیان برای رای آوردن مجدد مطرح است. با این شرایط می‌توانید رقابت سالمی داشته باشید؟
- من همیشه توکلم به خدا بوده و مطمئن هستم اگر با اخلاص جلو بیایم، همه لابی‌ها بی‌اثر می‌شود. جدا از این، هیات‌های فوتبال و اهالی فوتبال همه رفقای من هستند و من در این فوتبال غریبه نیستم. من مدیرعامل یک باشگاه بین‌المللی که پرافتخارترین تیم در آسیاست، بوده‌ام و حرف‌های زیادی برای گفتن دارم. اگر در کره زمین کسی حامی من نباشد آن بالا کسی هست که مرا ببیند.

* برچسب استقلالی بودن کار شما را سخت نمی‌کند؟
- اصلا! رنگ‌ها و علایق را نمی‌توانیم از خودمان دور کنیم. اما مهم این است که انصاف را زیر پا نگذاریم. در کوچه و خیابان خیلی از دوستانی که برای عکس و امضا نزد من می‌آیند پرسپولیسی هستند و همیشه با احترام با من صحبت کرده‌اند، بنده هم همیشه سعی کرده‌ام احترام پرسپولیسی‌ها را نگه دارم. علی پروین و علی کریمی جزو کسانی هستند که استقلالی‌ها هم آنها را دوست دارند. بعضی از مدیران هم چنین شرایطی دارند که مورد طرفداری هر دو تیم هستند و من فکر می‌کنم جزو آن دسته از مدیران باشم. هر جا که حق پرسپولیس‌ بوده من از آنها دفاع کردم و همیشه به آنها احترام گذاشته‌ام. یک مساله دیگر هم که باید متذکر شوم این است که نباید حافظه تاریخی‌مان را فراموش کنیم. دادگان و عابدینی به عنوان روسای سابق فدراسیون فوتبال هر دو پرسپولیسی بوده‌اند. حتی در تیم‌ملی هم پروین و پورحیدری را داشتیم که از این دو تیم آمده بودند و به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم‌ملی نشستند. مطمئن باشید برای من این دو تیم با سایر تیم‌ها هیچ فرقی نخواهند کرد و از این پس فراجناحی عمل خواهم کرد.

* در این سال‌ها همواره روسای فدراسیون فوتبال به سوی یکی از این دو تیم تعلق‌خاطر داشته‌اند و در قیاس با دیگر تیم‌های متوسط از سرخابی‌ها دفاع می‌کردند. برای همین فراجناحی بودن شما کمی هضمش سخت است.
- همان‌طور که گفتم باید انصاف را رعایت کرد. نمی‌توانیم بگویم این دو تیم در فوتبال ایران تاثیرگذار نیستند و برای شما مثال می‌زنم؛ یک معلم همیشه بین شاگرد اولش با آن شاگردی که تجدید آورده فرق می‌گذارد. من هم از این منظر به همه تیم‌ها نگاه می‌کنم. تیم‌هایی که زحمت می‌کشند و تیم‌هایی که زحمت نمی‌کشند و بی‌توجه هستند. وگرنه ملوان، صبا، ذوب‌آهن‌ با سرخابی‌ها هیچ تفاوتی ندارند. مهم ایجاد بستر مناسب برای رشد و شکوفایی فوتبال ایران است. من می‌خواهم چنین شرایط مساعدی را ایجاد کنم. اگر خدا بخواهد و رای بیاورم، فقط طرفدار حق هستم.

* شعار انتخاباتی هم دارید؟
- فعلا شعاری ندارم. (مکثی می‌کند) بنویسید شعار من "فوتبال برای همه، همه برای فوتبال".

* این‌که شعار فیفاست!
- باور کنید همین الان که گفتید متوجه شدم وگرنه اصلا یادم نبود که شعار فیفاست... چه اشکالی دارد بگذارید شعار فیفا هم باشد.

* همه کاندیداها باید خط و مرزشان را در مورد کی‌روش مشخص کنند. هر چند که هر جوری مقابل کی‌روش موضع بگیرند، مخالفان و موافقان علیه آنها می‌شوند...

- ما وقتی مربی بزرگی مثل کی‌روش را به دست آورده‌ایم، نباید او را راحت از دست بدهیم. اگر به لحاظ مدیریتی بخواهیم در مورد کی‌روش صحبت کنیم باید بگویم او بیشتر از این‌که تحول فرهنگی به وجود بیاورد، حاشیه داشته که این هم به کی‌روش مربوط نیست بلکه مدیریت فدراسیون در این رابطه ضعف دارد. زمانی که کخ را به استقلال آوردیم و نتیجه نگرفت همه گفتند او مربی بزرگی است و خود من هم اگر بعضی‌ها در کارش نمی‌گذاشتند، دوست داشتم او بماند. یک روز کارت پستالی که قبل رفتن از ایران به من داد را به شما نشان می‌دهم که پشتش چه نوشته است. سرمربی تیم‌ملی باید هم اختیارات داشته باشد و هم مثمرثمر واقع شود، البته زیر چتر مدیریتی رییس فدراسیون.

* احتمالا در انتخابات رقیبان سرسختی خواهید داشت.
- من از حضور همه آقایان زحمتکش در فوتبال استقبال می‌کنم. اما مهم کار خودم است و توکلم به خداست. می‌خواهم طوری برنامه‌هایم را ارایه دهم تا مجمع به من رای دهد و اگر رای هم نیاوردم می‌ایستم کنار، مهم این است که انتخابات فدراسیون پرشور باشد.

* و برای مقابله با فساد در فوتبال چه می‌کنید؟
- متاسفانه ساختار فوتبال ما شکننده شده و دیگر هم نمی‌توان این فوتبال را با وصله و پینه درست کرد. اگر بیایم شک نکنید که این فوتبال را شخم می‌زنم.

انتهای پیام/7008

منبع: روزنامه گل

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان