۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین سالانه ۱۴ هزار نفر از اردوگاه شهید بابایی استفاده می‌کنند
کد خبر: ۱۲۹۳۴۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

سالانه ۱۴ هزار نفر از اردوگاه شهید بابایی استفاده می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: اردوگاه شهید بابایی حدود ۱۲۰ هکتار است که سالانه بالغ بر ۱۰ هزار دانش‌آموز و ۴ هزار نفر از فرهنگیان و اقشار مختلف و در مجموع ۱۴ هزار نفر از اردوگاه شهید بابایی استفاده می‌کنند.

سالانه ۱۴ هزار نفر از اردوگاه شهید بابایی استفاده می‌کنند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، جلسه هماهنگی اردوگاه‌های استان قزوین با حضور مدیران کل منابع طبیعی و آموزش و پرورش استان، معاون اداره‌کل نوسازی مدارس و سایر مسئولین و کارشناسان در سالن جلسات برگزار شد.

سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این جلسه گفت: اردوگاه شهید بابایی با عنایت به نزدیکی به پایتخت، استعداد و ظرفیت تبدیل به اردوگاه کشوری را دارد و لازمه این فعالیت‌ها این است که کلیه دستگاه‌های استانی از جمله منابع طبیعی در این زمینه مساعدت و مشارکت نمایند.

وی افزود: اردوگاه شهید بابایی حدود 120 هکتار است که سالانه بالغ بر 10 هزار دانش‌آموز و 4 هزار نفر از فرهنگیان و اقشار مختلف و در مجموع 14 هزار نفر از اردوگاه شهید بابایی استفاده می‌نمایند.

اسداللهی، مدیرکل منابع طبیعی نیز در این جلسه طی سخنانی اظهار کرد: منابع طبیعی یکی از بسترهای اصلی توسعه کشور است و در کلیه حوزه‌ها مشارکت دارد.

وی افزود: باید با استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش، بر فرهنگ سازی حفظ منابع طبیعی در جامعه و در والدین و دانش‌آموزان اقدام شود.

مدیرکل منابع طبیعی خاطرنشان کرد: در بحث درختکاری اردوگاه این اداره کل آمادگی دارد تا به هر تعدادی که زیرساخت درختکاری آماده باشد، نهال ارائه نماید، همچنین احداث باغ گیاه شناسی در اردوگاه بسیار مهم و حائز اهمیت است.

خلج، معاون اداره کل نوسازی مدارس استان نیز گفت: برای اردوگاه در حال تدوین طرح جامع هستیم و با توجه به پیشنهادات و اولویت‌های آموزش و پرورش، طرح را تکمیل خواهیم کرد.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد برای آموزش و غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان باغ گیاه شناسی با همکاری اداره کل منابع طبیعی ایجاد و راه اندازی شود، همچنین مقرر شد حدود 40 هکتار زمین توسط منابع طبیعی بر اساس ضوابط و مقررات جهت توسعه اردوگاه دانش‌آموزی به اداره کل آموزش و پرورش تحویل داده شود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان