۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین جشنواره عمار زمینه‌ساز بازگشت هنرمندان ارزشی به سینما شد/ تقدیر از مستند "چریک کوچک" در اختتامیه جشنواره عمار
کد خبر: ۱۲۹۲۷۰ نویسنده: محمد برادران تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

تهیه کننده مستند "چریک کوچک" در مصاحبه با صبح قزوین:

جشنواره عمار زمینه‌ساز بازگشت هنرمندان ارزشی به سینما شد/ تقدیر از مستند "چریک کوچک" در اختتامیه جشنواره عمار

تهیه کننده مستند "چریک کوچک " گفت: در دهه‌های گذشته نیروهای ارزشی از فضای سینما دور بودند و جشنواره عمار زمینه را برای نزدیک کردن این نیروهای ارزشمند به سینما فراهم کرد.

جشنواره عمار زمینه‌ساز بازگشت هنرمندان ارزشی به سینما شد/ تقدیر از مستند "چریک کوچک" در اختتامیه جشنواره عمار
محمد برادران، تهیه کننده و کارگردان انیمیشن در استان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، درباره آثار تولیدی خود برای جشنواره عمار در سال جاری اظهار کرد: در سال جاری سه کار نمآهنگ "شکوه حج"، فیلم داستانی کوتاه "زمین بازی" و مستند " چریک کوچک" برای این جشنواره ارسال کردیم.
وی در ادامه افزود: هر سه کار ما در جشنواره عمار به مرحله اکران رسید و فیلم داستانی کوتاه "زمین بازی" و مستند " چریک کوچک" به مرحله مسابقه رفت و " چریک کوچک" کاندیدای جشنواره شد و در اختتامیه از این مستند تقدیر صورت گرفت.
این کارگردان قزوینی با بیان اینکه چریک کوچک در قالب مستند با موضوع ایران و آمریکا ساخته شده است، ابراز کرد: کلید این کار در بهمن ماه سال 92 در اردوگاه شهدای علم و فناوری در باراجین زده شد و نام برنامه "بهمن به یاد ماندنی"، طرحی از گروه جبهه فرهنگی استان بود.
وی ادامه داد: از تیم ما درخواست مستندسازی این برنامه شد و طی 2 هفته با حضور در این برنامه فرهنگی، کار ما ادامه داشت و موضوع آن اعزام نمادین دانش آموزان برای نجات دانشمندان هسته‌ای گرفتار شده در دستان سربازان آمریکایی بود.


برادران درباره عوامل سازنده نمآهنگ حج گفت: آهنگسازی نمآهنگ "شکوه حج" کار استاد ارداقیان، شعر محمد ارداقیان و اجرای موسیقی نیز آقایان ساروخانی و ایاز انجام دادند، همچنین فیلم برداری این نمآهنگ طی سه روز با لوکیشن سه بُعدی انجام گرفت و عده‌ای با لباس اِحرام این سرود را خواندند.
وی درباره فیلم داستانی کوتاه "زمین بازی" بیان کرد: این فیلم داستانی به تهیه کنندگی خودم و نویسندگی و کارگردانی آقای مهاجری تهیه شد، موضوع آن در مورد کودکان فلسطین و نحوه جنگ آنها با سربازان اسرائیلی و یک کار نمادگراست.

آثار ششمین دوره جشنواره نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت کرده است

این تهیه کننده انیمیشن با اشاره به اینکه آثار ما بدون حمایت نهاد خاصی در استان تهیه شده است، یادآور شد: سال گذشته فیلم داستانی " زمین بازی" را مرکز هنرهای رقومی دیجیتال سپاه پاسداران تهران از ما خریداری کرد.
وی با انتقاد از اینکه بودجه فرهنگی برای حمایت از انیمیشن سازان در استان بسیار محدود است، گفت: برای خانه انیمیشن اوج و خانه مستند در تهران در حال ساخت انیمیشن هستیم و تا به امروز 4 کار برای شبکه کودک تهیه کرده‌ایم و همکاری ما با خانه انیمیشن ادامه دارد.
این کارگردان انیمیشن از همکاری در ساخت انیمیشن بلند داستانی خبر داد و اظهار کرد: "راز دره اُخدود" یک انیمیشن بلند سه بُعدی است که برای جشنواره فجر امسال باید آماده شود که به درخواست خانه انیمیشن در تهران با این تیم همکاری داریم.
وی اضافه کرد: دوستان انیمیشن ساز قزوین در ساخت فضاهای سه بُعدی بسیار هنرمند هستند و این موضوع زمینه‌ای شد تا سخترین قسمت این انیمیشن سه بُعدی، یعنی چهار پلان آخر آن به ما سپرده شود.
برادران درباره فضای ششمین دوره جشنواره عمار نسبت به دوره‌های گذشته گفت: امسال با حضور شهدا و خانواده‌های شهدای مدافع حرم فضای جشنواره را پربارتر شده بود و فضای اثرات ارائه شده نیز از لحاظ محتوا و نوع ساخت بسیار پیشرفت کرده است.
وی ادامه داد: در دهه‌های گذشته نیروهای ارزشی از فضای سینما دور بودند و جشنواره عمار زمینه را برای نزدیک کردن این نیروهای ارزشمند به سینما فراهم کرد.
تهیه کننده " چریک کوچک" در پایان اذعان کرد: تا چندسال آینده شاهد ظهور آثار ارزشمند از استان قزوین در جشنواره‌های مختلف خواهید بود، امروز متاسفانه به واسطه کمبود بودجه در قزوین بسیاری از این هنرمندان به پایتخت مهاجرت کرده‌اند که باید برای این موضوع راه‌حل مناسبی اندیشید.
انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان