۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین زمين‌هاي مستعد احداث پارکينگ عمومي در شهر قزوين شناسایی شدند
کد خبر: ۱۲۹۲۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مديرعامل سازمان ترافيک شهرداري قزوين:

زمين‌هاي مستعد احداث پارکينگ عمومي در شهر قزوين شناسایی شدند

عرشیان: زمين‌هاي مستعد براي تعيين كاربري موقت و تبديل آن به پاركينگ عمومي، با تشكيل كارگروهي به همين منظور در سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري قزوين شناسايي شدند.

زمين‌هاي مستعد احداث پارکينگ عمومي در شهر قزوين  شناسایی شدند
به گزارش صبح قزوین، اسماعيل عرشيان  اظهار کرد: بر اساس مطالعات جامع حمل و نقل و ترافيك مجموعه شهري قزوين، براي كاهش مشكلات ترافيكي شهروندان قزويني بايد 4 هزار و 500 فضاي پارك به صورت پاركينگ تأمين شود.
وي با بيان اين مطلب كه سازمان حمل و نقل و ترافيك در سال گذشته با راه اندازي پاركينگ‌هاي بازار، 7 دي، 9 دي، طالقاني و جمهوري موفق شد تعداد پاركينگ هاي سطح شهر را به آمار مورد نظر نزديك كند، خاطرنشان كرد: در حال حاضر، يك هزار و 340 پاركينگ در سطح شهر وجود دارد كه از اين تعداد 705 پاركينگ در سال گذشته به بهره برداري رسيده است.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك تصريح كرد: به منظور افزايش تعداد پاركينگ هاي سطح شهر به 4 هزار و 500 فضاي پارك، اين سازمان نسبت به شناسايي اراضي مستعد براي ايجاد پاركينگ جديد اقدام كرد و بر اين اساس لايحه اي به هيأت مديره اين سازمان ارائه شد و پس از بررسي هاي لازم مجوز احداث تعدادي پارکينگ در محدوده هسته مرکزي شهر صادر شد.
وي از جلسات مشترک با شهرداران مناطق 1و2 در اين خصوص خبر داد و گفت: تشكيل کارگروه ويژه پارکينگ هاي عمومي با مشارکت اين مناطق و سازمان ترافيک و انجام اقدامات اجرايي با هماهنگي مناطق پس از طرح و تصويب درخواست هاي شهروندان در اين کارگروه از نتايج برگزاري اين جلسات بود.
عرشيان يادآور شد: اجازه بهره برداري از زمين هاي مذکور به عنوان پارکينگ عمومي به معناي تغيير کاربري تلقي نمي‌شود و صرفا در قالب توافقامه، مالک حق بهره برداري از اين زمين را براساس ضوابط و مقررات شوراي شهر و شهرداري دارد و اين توافقنامه نيز مجوزي مبني بر تغيير کاربري يا ساير مجوزها و مقررات شهرسازي نخواهد بود.
وي با بيان اين مطلب كه اين طرح در محدوده خيابان فلسطين تا خيابان شهيد انصاري و منتظري اجرا مي شود، افزود: تمام متقاضياني که زمين يا ملکي با مساحت بيشتر از 500 متر در محدوده مذکور دارند مي توانند با در دست داشتن مدارک لازم شامل تقاضانامه کتبي و کپي سند مالکيت به دبيرخانه اين کارگروه واقع در سازمان حمل و نقل و ترافيک مراجعه کنند.
انتهای پیام/3007/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان