۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین کارمزد بالای بانک مانع اجرای مسکن قسطی/ بازار نسیه راهکار بخش مسکن
کد خبر: ۱۲۸۹۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مبلغ سود وام مسکن

کارمزد بالای بانک مانع اجرای مسکن قسطی/ بازار نسیه راهکار بخش مسکن

دبیر کانون سراسری انبوه سازان، درصد بالای کارمزد بانکی برای تضمین پروژه مسکن قسطی را یکی از مشکلات اجرای این پروژه دانست و گفت: دیگر بخش‌های صنعت ساختمان هم می‌توانند وارد بازار نسیه شوند.

کارمزد بالای بانک مانع اجرای مسکن قسطی/ بازار نسیه راهکار بخش مسکن
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، فرشید پورحاجت با بیان اینکه در بخش مسکن قسطی هنوز به سازوکار مشخصی نرسیدیم، گفت: البته نسبت به اجرای پروژه ناامید نیستیم و جلسات ما در این خصوص ادامه دارد، اما مشکلاتی وجود دارد که به دنبال رفع آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه بانک مسکن مدعی است که هزینه تضمین اینگونه تسهیلات برای بانک سنگین است، افزود: ریسک این نوع تسهیلات و بازار نسیه برای بانک مسکن سنگین است، بنابراین به اجماعی نرسیدیم تا وارد جزئیات بعدی شویم.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان با اعلام اینکه یکی از مشکلات ما در کشور این است که بانک‌های تخصصی هم درصد‌های بالا بابت تضمین پرداخت تسهیلات و حق واسطه گری مطالبه می‌کنند، اظهار داشت: به هرحال فقط هزینه کارمزد نیست بلکه وقتی وارد قرارداد می شویم جرایم تسهیلات هم مطرح می شود و سیستم بانکی بین ۶ تا ۱۴ درصد بابت جرایم تسهیلات دریافت می‌کند.

پورحاجت با تاکید بر اینکه باید این رویه برای دریافت کارمزد تغییر کند، گفت: بازار نسیه فقط در مورد خرید مسکن نیست بلکه می‌تواند در حوزه‌های دیگر صنعت ساختمان هم اجرایی شود و بخش‌های دیگر هم وارد این بازار شوند.

وی با بیان اینکه با در نظرگرفتن کارمزد و درصد جرایم، مبلغ سود وام مسکن قسطی افزایش می‌یابد که به نفع متقاضیان نیست، اظهارداشت: اگر این رویه تغییری نکند نمی‌توان اقدام مثبتی در این جهت انجام داد.

انتهای پیام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان