۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تصمیم‌گیری در مورد تفنگداران آمریکایی با دستور سلسه مراتب سپاه خواهد بود
کد خبر: ۱۲۸۹۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

سردار فدوی با اشاره به توقیف شناورهای آمریکایی:

تصمیم‌گیری در مورد تفنگداران آمریکایی با دستور سلسه مراتب سپاه خواهد بود

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: نیروی دریایی سپاه به محض دستور از سلسله مراتب خودش، در قبال تفنگداران آمریکایی تصمیم می گیرد.

تصمیم‌گیری در مورد تفنگداران آمریکایی با دستور سلسه مراتب سپاه خواهد بود
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به توقیف دو فروند شناور آمریکائی در منطقه خلیج فارس و اطراف جزیره فارسی اظهارکرد: نیروی دریایی سپاه در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز یک استقرار و تسلط کامل در همه آبهای این منطقه دارد.

وی افزود: آبهای سرزمینی کشور، آبهایی است که شناورها باید عبور خود را با اطلاع قبلی اعلام کنند. به خصوص اگر این شناورها نظامی باشند.

سردار فدوی تاکید کرد: در دنیای روابط بین الملل، یک عبور بی ضرر از آبهای بین المللی وجود دارد که مسلماً حضور نظامی آمریکائی ها در خلیج فارس و عبور و مرورشان هیچگاه بی ضرر نبوده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه این دو فروند شناور آمریکائی شامل ده تفنگدار بودند، اظهارکرد: ۹ نفر از این تفنگداران مرد و یکی از آنها زن بوده است. این دو شناور در ۳ مایلی آبهای سرزمینی جزیره فارسی قرار گرفته اند و بلافاصله به دلیل عدم حرفه ای عمل کردن این نیروها، توسط رزمندگان ما توقیف و به جزیره فارسی منتقل شدند و مقاومت زیادی هم از خود نشان ندادند.

وی گفت: بعد از این اتفاق، متاسفانه ما شاهد بودیم که ناو هواپیمابر نیروی دریایی آمریکا، به مدت ۴۰ دقیقه رفتار غیر حرفه ای از خود نشان داد و تحرکات هوایی و شناوری در منطقه داشت که نشان دهنده عدم تعهد آمریکائی ها برخلاف ادعای آنها در تامین آرامش و امنیت منطقه بود.

سردار فدوی افزود: این ۴۰ دقیقه با اقدام به موقعی که ما انجام دادیم باعث شد آرامش به منطقه بازگردد و تحت کنترل صددرصدی ما قرار بگیرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه از همان اوایل کار تماسهای دیپلماتیک برقرار بود و ما با وزارت خارجه و آقای ظریف در تماس بودیم و شرح ماجرا کردیم، تصریح کرد: مشخص بود که جان کری وزیر خارجه آمریکا تماس گرفته است و درخواست آزادی تفنگداران را داشته که البته آقای ظریف موضع قاطعی در قبال این مسئله گرفته است و اعلام کرده این تفنگداران وارد آبهای سرزمینی ما شده اند و آمریکا بابت این مسئله باید از ایران عذرخواهی کند.

سردار فدوی در پایان گفت: این روند انجام شده و مسلماً طول زیادی نخواهد کشید و نیروی دریایی سپاه به محض دستور از سلسله مراتب خودش، عمل می کند و تصمیم می گیرد.

انتهای پیام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان