۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین برای برگزاری اجلاس نماز همه استان بسیج شده‌اند
کد خبر: ۱۲۸۳۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصاحبه خبری

برای برگزاری اجلاس نماز همه استان بسیج شده‌اند

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز در قزوین برگزارو برای برگزاری این اجلاس همه استان بسیج شده‌اند

 برای برگزاری اجلاس نماز همه استان بسیج شده‌اند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، مهدی احمدی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ظهر امروز(دوشنبه) در نشست خبری با موضوع برگزاری 24 اُمین اجلاس سراسری نماز با حضور اصحاب رسانه اظهار کرد: بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز با حضور رئیس جمهور، ششم بهمن ماه در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

وی در ادامه از برگزاری نمایشگاه فرهنگی نماز از تاریخ 28 دی تا 5 بهمن ماه در محل نمایشگاه‌های بین المللی استان قزوین خبر داد و گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، فعالیت‌های هنری و فرهنگی متنوعی در ایام برگزاری نمایشگاه اجرا می‌شود که مستلزم حضور اصحاب رسانه جهت اطلاع رسانی به عموم مردم می باشد.

احمدی با اشاره به برگزاری مسابقه با محوریت 23 پیام رهبری به اجلاس نماز بیان کرد: بر این اساس کتابچه‌ای در 2 هزار نسخه چاپ شده تا در طول برگزاری نمایشگاه به بازدید کنندگان ارائه شود که در پایان این کتاب 24 سوال مطرح شده تا علاقمندان در صورت تمایل با پاسخ دادن به این سوالات در مسابقه شرکت کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در 30 غرفه با ارائه کتب دینی و مذهبی با موضوع نماز و نیایش در این نمایشگاه حضور خواهد داشت که نشانگر محتوا و محصولات فرهنگی غنی و مناسب در این نمایشگاه دارد.

احمدی خاطرنشان کرد: سازمان حج و زیارت با ارائه محصولات فرهنگی در قالب کتب، نرم افزار، تابلو و عکس در این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

وی با اشاره به حضور سازمان سینمایی کشور در نمایشگاه فرهنگی نماز تصریح کرد: این سازمان با ارائه و پخش فیلم‌های کوتاه و مستند همچنین دو فیلم بلند با مضمون نماز در 3 سانس به صورت رایگان که در اختیار سینماها و مجتمع‌های فرهنگی استان قرار می‌گیرد، در این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در ادامه اظهار کرد: معاونت هنری با ارائه محصولات فرهنگی حجاب و عفاف، مرکز توسعه فناوری دیجیتال با ارائه نرم افزارهای آموزشی مرتبط با موضوع نماز و ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با ارائه فعالیت‌های کانون مساجد و کارگاه‌های آموزشی خانواده با محوریت نماز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: نماز به عنوان یکی از ارکان الهی، شجره طیبه‌ای است که اصول و فروع زندگی انسان‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد از این رو با توجه به اهمیت موضوع نماز باید به شکل ساختاری و بنیادی نه فقط در روز اجلاس که در تمام ایام سال در جهت ترویج فرهنگ نماز در جامعه تلاش کرد.

احمدی خاطرنشان کرد: در صورتی که اعمال انسان با محوریت نماز انجام شود بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی کاهش می‌یابد زیرا یک نماز خوان واقعی که درک درستی از معارف و معانی نماز دارد بسیاری از امور منفی را از خود دور می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: به منظور برگزاری اجلاس نماز همه استان بسیج شده‌اند تا با تجمیع همه دستگاه‌ها، روح و واقعیت نماز در شهر قزوین تجلی یابد که نقش اصحاب رسانه در انعکاس روح و اثرگذاری این فرضه الهی مهم می‌باشد.

وی تاکید کرد: در صورت جاری شدن فریضه نماز در زندگی فردی و اجتماعی افراد، از بروز بسیاری از مشکلات و بداخلاقی‌ها جلوگیری می‌شود چرا که معتقدم حلقه مفقوده امروز بشر به ویژه مسلمانان، عدم توسل واقعی به قرآن و نماز است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

رضا / ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰

احسنت دکتر خوشم اومد ادامه بده
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان