۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تقابل برد_برد بین ایران و آمریکا امکان پذیر نیست
کد خبر: ۱۲۸۳۴۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون سابق وزارت امور خارجه:

تقابل برد_برد بین ایران و آمریکا امکان پذیر نیست

معاون سابق وزارت امور خارجه در جمع اصحاب رسانه استان قزوین ابراز کرد: تقابل برد_برد بین ایران و آمریکا امکان پذیر نیست.

تقابل برد_برد بین ایران و آمریکا امکان پذیر نیست
به گزارش خبرنگار سیاسی  صبح قزوین ، همایش "قاصدان سرخ" به مناسبت روز بسیج رسانه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه استان قزوین پیش از ظهر امروز در سالن قائم برگزار شد.
منوچهر محمدی در این همایش ابراز کرد: انقلاب‌هایی که در سطح دنیا رخ می‌دهد برای جابه‌جایی حکومت بوده است در حالی که انقلاب اسلامی ایران در راستای هدفی بزرگتر رقم خورد.
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران در حالی که به دنبال ساقط کردن حکومت پهلوی بود، به دنبال مبارزه با نظام سلطه جهانی نیز بود.
معاون سابق وزارت امور خارجه عنوان کرد: دو ابر قدرت شرق و غرب علیه انقلاب اسلامی تلاش‌های زیادی کردند اما به نتیجه نرسیدند و پس از فروپاشی شوروی، آمریکا خود را تنها ابرقدرت دنیا می‌دید ولی همچنان انقلاب اسلامی با سلطه آمریکا مبارزه می‌کند.
وی تاکید کرد: اختلافات انقلاب اسلامی با آمریکا، مسائل کاملا مبنایی است و هیچ‌گاه این دو نمی‌توانند دارای نقطه اشتراک داشته باشند، بنابراین صحبت از بازی برد_برد بی معنی است.
محمدی جنگ آمریکا علیه ایران را دارای سه مرحله دانست و افزود: در مرحله اول آمریکا به سراغ جنگ سخت رفت که در آن شکست خورد، در مرحله دوم جنگ‌های نیابتی در عراق و سوریه و دیگر مناطق را برپا کرد که همچنان درگیر آن هستیم و در مرحله سوم سراغ جنگ نرم رفت تا بتواند از داخل به انقلاب اسلامی نفوذ کند.
وی در تشریح تفاوت میان مهره نفوذی و جاسوس، ابراز کرد: آنچه که در جنگ تحمیلی رخ می‌داد، معمولا جاسوسی بود به این معنی که کسی اطلاعات را به دشمن منتقل می‌کرد در حالی که مهره نفوذی یک برنامه ریزی دقیق دارد تا ساختار انقلاب را از درون منهدم کند.
معاون سابق وزارت امور خارجه درباره مراحل نفوذ به یک کشور عنوان کرد: مرحله اول نفوذ، اکراه است، به این معنی که درمیان مردمی مقدسات و ارزش‌ها کمرنگ شود تا نوعی اکراه و تبری ایجاد شود؛ در مرحله دوم جذب صورت می‌گیرد به شکلی که افراد با سبک زندگی آمریکایی و به واسطه رسانه‌ها تربیت شوند و ادامه با تغییر ادراک مردم به سوی برتر بودن جامعه آمریکایی و همچنین تاثیر بر روی عواطف و احساسات جامعه به سوی عافیت طلبی هدایت می‌شود.
محمدی خاطرنشان کرد: دشمن از 4 ویژگی منفی افراد و مسئولین برای نفوذ به یک کشور استفاده می‌کند که این چهار ویژگی شامل ضعف در قدرت طلبی، ضعف در برابر منافع مادی و رفاه، ضعف در تمایل به جنس مخالف و ساده اندیشی و خوش باوری است.
وی اظهار کرد: اگر کسی از چهار موضوع بنیادی اسلام ناب محمدی، تشیع علوی، خط راستین امام خمینی(ره) و تبعیت از ولایت تخطی کند، در جبهه استکبار جهانی قرار می‌گیرد.
معاون سابق وزارت امور خارجه در پایان گفت: با توجه به اینکه مساله انتخابات را در پیش داریم، باید بدانیم که جریان نفوذ تلاش زیادی برای نقش آفرینی در این شرایط می‌کند.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان