۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین واکنش سازمان اوقاف به ماجرای کلنگ زنی بیمارستان سوانح سوختگی در تهران
کد خبر: ۱۲۸۳۲۷ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

واکنش سازمان اوقاف به ماجرای کلنگ زنی بیمارستان سوانح سوختگی در تهران

سازمان اوقاف در واکنش به اتفاقاتی که روز گذشته در مراسم کلنگ زنی بیمارستان سوانح سوختگی افتاد، گفت: بیمارستان را می سازیم.

واکنش سازمان اوقاف به ماجرای کلنگ زنی بیمارستان سوانح سوختگی در تهران
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان، روز گذشته مراسم کلنگ زنی بیمارستان موقوفه ی سوانح سوختگی که قرار است با 180 تختخواب در کوچه ی یاس  خیابان مطهری احداث شود با واکنش ساکنین و حتی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی روبرو شد.

اما یک روز پس از این ماجرا مدیر کل اوقاف  و امور خیریه استان تهران  به این اتفاق واکنش نشان داد:

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران با بیان اینکه موقوفه عمیدی نوری در سال 1338 با نیت احداث بیمارستان وقف گردیده و به دلیل عدم پیگیری متولیان و مسئولین وقت اجرای نیت واقف به تأخیر افتاده و زمین موقوفه بلااستفاده باقی مانده بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه حجت ااسلام والمسلمین محمد زاده با بیان این مطلب افزود: با پیگیری های اوقاف استان تهران از دو سال گذشته مکاتبات لازم با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اخذ مجوز جهت ساخت بیمارستان سوانح و سوختگی براساس کارشناسی مسئولین این حوزه و بررسی نیاز استان و کشور صورت پذیرفته و مجوز لازم صادر شد و در همین راستا شهرداری تهران اقدام به صدور جواز عملیات عمرانی نمود.
وی ادامه داد:پس از برگزاری جلسات هماهنگی و امضای تفاهم نامه فی مابین اداره کل اوقاف استان تهران و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مقرر شد هزینه های احداث این بیمارستان از محل درآمد موقوفه و خیرین تأمین و پس از احداث، تجهیز و اداره این مجموعه بر عهده این دانشگاه قرار گیرد.

حجت الاسلام محمدزاده با بیان اینکه مراسم کلنگ زنی این بیمارستان با هماهنگی وزارت بهداشت و اداره کل اوقاف استان تهران توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برنامه ریزی شده و با حضور وزیر محترم بهداشت دکتر قاضی زاده هاشمی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه حجت الاسلام محمدی، استاندار محترم تهران مهندس هاشمی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی جناب آقای دکتر پیوندی و دیگر مسئولان برگزار گردید.

وی در ادامه تصریح کرد سازمان اوقاف شرعاً و قانوناً مکلف به اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش است که دست رنج سال های عمر خود را برای خدمت و رفاه مردم وقف می کنند.

محمدزاده افزود: مطالبات مردم، احیا و عمران موقوفات برای ارائه خدمت به آحاد جامعه است و کلیه اقدامات در اراضی موقوفه حسب قانون و مقررات و نوع کاربری قانونی انجام می گیرد و بدیهی است مراجع ذیصلاح با رعایت حق و حقوق مردم براساس منافع عمومی تصمیم بر احداث این بیمارستان گرفته و اقدام نموده است. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی صبح قزوین جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان