۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین نظارت بر کیفیت شیر توزیعی در مدارس/۲۱۶ هزار دانش‌آموز قزوینی تحت پوشش توزیع شیر رایگان قرار دارند
کد خبر: ۱۲۸۰۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین تاکید کرد

نظارت بر کیفیت شیر توزیعی در مدارس/۲۱۶ هزار دانش‌آموز قزوینی تحت پوشش توزیع شیر رایگان قرار دارند

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین بر نظارت و بازدید از شرکت‌های طرف قرارداد در راستای تایید کیفیت شیر توزیعی در مدارس تاکید کرد و گفت: ۲۱۶ هزار دانش‌آموز قزوینی تحت پوشش توزیع شیر رایگان قرار دارند.

نظارت بر کیفیت شیر توزیعی در مدارس/۲۱۶ هزار دانش‌آموز قزوینی تحت پوشش توزیع شیر رایگان قرار دارند
عین‌الله صادقی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به روند توزیع شیر در مدارس اظهار کرد: در حال حاضر 216 هزار نفر از دانش‌آموزان استان تحت پوشش توزیع شیر رایگان در مدارس قرار دارند.

وی افزود: توزیع شیر تا اول اسفند سال جاری 45 تا 50 نوبت انجام می‌شود که در صورت تخصیص اعتبارات تا پایان سال تحصیلی 94-95 ادامه خواهد داشت که در این صورت تا 70 مرتبه شیر رایگان در میان دانش‌آموزان استان توزیع خواهد شد.

صادقی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح کلیه مدارس دولتی و غیردولتی استان همچنین مدارس پیش دبستانی ضمیمه مدارس ابتدایی و مراکز کودکان بی‌سرپرست بهزیستی تحت پوشش قرار دارند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: توزیع شیر به صورت شیرهای استریلیزه و پاستوریزه خواهد بود مدارسی که در دسترس هستند شیر پاستوریزه و در مدارس مناطق محروم و دور از دسترس شیر استریل در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

وی در خصوص تفاوت شیر استریل و پاستوریزه عنوان کرد: شیر استریل دارای ماندگاری 6 ماهه است اما شیر پاستوریزه باید همان روز مصرف و در دمای 4 درجه سانتیگراد نگهداری شود.

وی در خصوص میزان اعتبارات تخصیص یافته جهت توزیع شیر به مدارس بیان کرد: در مجموع 6 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتیار برای این امر ابلاغ شده که تاکنون 2 میلیارد و 200 میلیون تومان آن تخصیص یافته و به شرکت‌های طرف قرارداد پرداخت شده است.

صادقی عنوان کرد: در این طرح در هر مدرسه حداقل 3 نوبت شیر در هفته توزیع می‌شود.

وی با تاکید بر نظارت و بازدید از شرکت‌های طرف قرارداد در راستای تایید کیفیت شیر توزیعی در مدارس بیان کرد: با توجه به اینکه هدف از توزیع شیر در بین دانش‌آموزان افزایش سطح فرهنگ مصرف شیر و تغذیه سالم است لذا نظارت در خصوص کیفیت مطلوب شیر انجام می‌شود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان