۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین کارگاه‌ آموزشي شهروند و سلامت اجتماعي «سلامت در بلایا» در محله باغ نشاط
کد خبر: ۱۲۸۰۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین انجام شد؛

کارگاه‌ آموزشي شهروند و سلامت اجتماعي «سلامت در بلایا» در محله باغ نشاط

به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین کارگاه‌ آموزشي شهروند و سلامت اجتماعي با عنوان «سلامت در بلایا» در محله باغ نشاط برگزار شد.

  کارگاه‌ آموزشي شهروند و سلامت اجتماعي «سلامت در بلایا» در محله باغ نشاط
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، کارگاه‌ آموزشي شهروند و سلامت اجتماعي با عنوان «سلامت در بلایا» به منظور ارتقاي سطح سلامت شهروندان و آشنايي شهروندان با مخاطرات بلاياي طبيعي در محله باغ نشاط با مشارکت مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین برگزار شد.

حمید گلناری، کارشناس مسئول واحد مدیریت آسیب بلایای مرکز بهداشت شهید بلندیان در این کارگاه آموزشی گفت: آموزش یکی از راهکارهای اصلی افزایش توانایی و مهارت خانواده‌ها در خصوص مدیریت و آسیب بلایا، آموزش می‌باشد.

وی با اشاره به اهمیت شناخت انواع آسیب پذیری‌ها و راه‌های کاهش آنها افزود: آسیب پذیری شامل چهار نوع «فردی، عملکردی، غیر سازه‌ای و سازه‌ای» می‌باشد به طور قطع در هنگام وقوع مخاطرات افراد سالمند، باردار، کودکان، بیماران آسیب پذیرتر بوده و مخاطرات بر آنها تأثیرات بیشتر و شدیدتری دارند.

گلناری خاطرنشان کرد: اگر عملکرد ما با کوچک‌ترین مخاطره تحت تأثیر قرار گیرد، ریسک خطر را تشدید می‌کند، در نظر بگیرید با قطع برق ما نتوانیم به زندگی و یا ارائه خدمت خود ادامه دهیم این آسیب پذیری عملکردی ما را نشان می‌دهد.

این کارشناس مسئول همچنین به اهمیت برنامه ریزی برای مقابله با اثرات مخاطرات و کاهش ریسک آنها اشاره نموده و خواستار افزایش ظرفیت‌های مقابله با آنها شد.

 وی به بیان انواع آسیب پذیری‌ها در هنگام وقوع بلایا از جمله آسیب پذیری‌های سازه‌ای، غیر سازه‌ای، فردی و عملکردی پرداخت و رفع آسیب پذیری‌های غیر سازه‌ای و عملکردی را از راه‌های اصلی کاهش اثرات بلایا برشمرد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان