۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین کشف وابلاغ حقیقت رسالت مشترک رسانه ها و حوزه های علمیه است
کد خبر: ۱۲۷۸۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

عباسی رییس حوزه های علمیه قزوین

کشف وابلاغ حقیقت رسالت مشترک رسانه ها و حوزه های علمیه است

کشف وابلاغ حقیقت وظیفه مشترک جامعه رسانه ای و حوزه های علمیه است ومی تواند در جامعه منشاء خیرو برکت باشد. حوزه ها و رسانه ها باید ارتباط خودرا با هم افزایش دهند.

کشف وابلاغ حقیقت رسالت مشترک رسانه ها و حوزه های علمیه است
به گزارش صبح قزوین ؛ حجت الاسلام والمسلمین عباسی در دیدار جمعی از اصحاب رسانه گفت ؛ کشف وابلاغ حقیقت وظیفه مشترک جامعه رسانه ای و حوزه های علمیه است ومی تواند در جامعه منشاء خیرو برکت باشد. حوزه ها و رسانه ها باید ارتباط خودرا با هم افزایش دهند.
وی همچنین افزود : رسانه ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش مهم واثر گزاری داشته ودارند ووظیفه ذاتی آن کشف و انتشارو انتقال پیام حقیقت هست.
حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: در مدارس علمیه دروس کلام وفقه واصول که طلاب علوم دینی در کلاسها تدریس و یا در جهت یادگیری آن می کوشند برای کشف حقیقت است .
مدیر حوزه علمیه قزوین ورود اصحاب رسانه به موضوعات اجتماعی جامعه نظیر ازدواج وطلاق ومسایل مربوط به جوانان و سبک زندگی دینی و اسلامی را با اهمیت دانست وبیان داشت:
یکی از موضوعات اصلی جامعه ما موضوع مهم ازدواج وهمچنین توجه به سبک زندگی است .وباید رسانه ها با حضور کارشناسان برجسته حوزوی آن را بررسی کنند وحوزه بایددراین راستا به رسانه ها و خبرگزاری ها کمک نماید.
عباسی خاطرنشان کرد:اصحاب رسانه و خبرگزاری ها ومطبوعات دراستان قزوین تلاشهای ارزشمندی جهت انعکاس اخبار وبرنامه های حوزه علمیه دارند باید این تعامل وارتباط با مجموعه کارشناسان حوزوی افزایش یابد.
وی تصریح کرد: تشکیل بانک اطلاعاتی از کارشناسان خبره وبرجسته مدارس علمیه وهمچنین برگزاری کلاسهای اخلاق دررسانه ها توسط حوزه علمیه می تواند در این راه اثر گزارباشد.
وی با اشاره به حضور طلاب در جنگ تحمیلی و تقدیم هزاران شهید گفت : در بین اقشار مختلف بیشترین شهید در دفاع مقدس را حوزه های علمیه داشته وامروز باید با ایجاد قرارگاه آمادگی خود را در همه عرصه ها افزایش دهند در بحث سوریه و یا هرگونه تهدید باید در صف مقدم باشند .

وی کاربردی کردن دستورات دینی را در زندگی مردم را وظیفه فقه پویا دانست و گفت باید دین در همه مناسبت های ما مانند ازدواج وآداب برگزاری آن و شیوه زندگی وجود داشته باشد .
سپس سردبیران ومدیران مسئول نشریات خبرگزاری ایکنا – صبح قزوین –افق آینده خبرگزاری بسیج –وزلال اندیشه وقزوین فردا مطالب و پیشنهادهای خودرا دررابطه با نقش مهم علمیه قزوین وارتباط آن با اصحاب رسانه ارائه نمودند.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان