۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین پایش بیماری سل وبروسلوز توسط دامپزشکی قزوین از دامداریهای صنعتی تا اماکن توریستی
کد خبر: ۱۲۷۴۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۱۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مبارزه با بیماریهای مشترک دامپزشکی

پایش بیماری سل وبروسلوز توسط دامپزشکی قزوین از دامداریهای صنعتی تا اماکن توریستی

۱۵هزارو۳۵۱ نوبت سر دام تحت پوشش تست سل و ۶هزارو۷۴۵ نوبت سر دام تحت پوشش تست بروسلوز توسط اکیپ مبارزه با بیماریهای مشترک دامپزشکی قزوین قرار گرفت .

پایش بیماری سل وبروسلوز توسط دامپزشکی قزوین از دامداریهای صنعتی تا اماکن توریستی
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، مسئول واحد مبارزه با بیماری‌های مشترک اداره دامپزشکی شهرستان قزوین با اعلام این خبر افزود: در 9 ماهه ابتدایی سال جاری دامداریهای سطح شهرستان از لحاظ 2 بیماری سل وبروسلوز که مشترک وقابل انتقال بین انسان ودام می باشد تحت پوشش قرار گرفتند.
امیر جوادی همچنین از تست سل تعداد 11 راس گاو وخونگیری ازتعداد 31 راس گاو ، بز و بزکوهی که در مجموعه توریستی دهکده حیات طبیعت باراجین برای پایش آزمایشگاهی بیماری بروسلوز خبر داد و افزود: دامها از نژادهای مختلف در مجموعه دهکده حیات طبیعت باراجین نگهداری می شود که در صورت آلودگی به سل و بروسلوز(تب مالت)در نشخوارکنندگان می تواند منجر به آلودگی محیط زیست و انتشار بیماری به سایر حیوانات حیات وحش گردد.
وی اعلام کرد: بیماری بروسلوز که در بین عموم مردم به نام تب مالت شناخته می شود جزء مهمترین بیماریهای مشترک بین انسان و دام بوده و میتواند موجب بروز آلودگی در انسان گردیده و از منظر بهداشت عمومی از جایگاه ویژه ای برخوردار است که به همین دلیل، مراقبت و ریشه کنی این بیماریهای مشترک بین انسان ودام همواره یکی از برنامه های سازمان دامپزشکی در ایران بوده است.
گفتنی است، به طور معمول عملیات تست سل و خونگیری برای تشخیص و ردیابی بروسلوز هر شش ماه یک بار توسط اکیپ بخش دولتی انجام می شود .

انتهای پیام/7008

منبع: دامپزشکی قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان