به گزارش خبرنگار اجتماعی
صبح قزوین ، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به پرسش مهر 16 سال تحصیلی 95-94 اظهار کرد: طرح سئوال پرسش مهر 16 از سوی رییس جمهور محترم دولت تدبیر و امید فرصت مغتنمی است تا در راستای آن دانشآموزان، جوانان و نوجوانان کشور به همراه فرهنگیان و والدین، افکار و اندیشههای خود را به نمایش بگذارند.
وی افزود: طرح چنین سوالاتی میتواند به مدیریت جامعه در ابعاد فرهنگی، زیست محیطی، خانواده، اقتصاد و غیره کمک شایانی نماید و با مشارکت دانشآموزان، فرهنگیان و اولیاء در این عرصه نتایج خوبی به دست خواهد آمد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: امسال سعی شد تا زمینه شرکت بیشتر دانشآموزان و فرهنگیان استان فراهم شود، توسعه مشارکت، توجه دقیق و با جدیت مناطق آموزش و پرورش استان و نیز سایر مسئولین به موضوع پرسش مهر 16 از جمله اهداف امسال پرسش مهر 16 بود.
قاسمی تصریح کرد: با توجه به مقوله فرهنگی و اجتماعی پرسش مهر 16، باید در دانشآموزان، فرهنگیان و اولیاء تحرک ایجاد کنیم تا روحیه پرسشگری و تحقیق را در جامعه گسترش دهیم.
وی اضافه کرد: باید با جریانی اجتماعی در زمینه دستاوردهای هستهای که به واقع مظلوم هم واقع شده تلاش کنیم تا بتوانیم دستاوردی عظیم در زمینه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه گفت: 19 هزار و 210 برگ حاوی سوال پرسش مهر رییس جمهور محترم در خصوص توافق هستهای بین خانوادهها و والدین دانشآموزان توزیع شد تا علاوه بر دانشآموزان، والدین نیز در پاسخ به این سوال شرکت نمایند.
قاسمی تأکید کرد: در این ارتباط کاربرگ مشخصی تهیه و از طریق دانشآموزان و جلسات اولیاء در مدارس، به دست والدین رسانده شد تا آنها نیز در پاسخ به سوال پرسش مهر16 در خصوص توافق هستهای مشارکت داشته باشند.
این مسئول ادامه داد: از مجموع برگ توزیع شده بین والدین دنشآموزان، تاکنون 6 هزار و 584 نفر از اولیاء در طرح پاسخ به سوال پرسش مهر 16 شرکت نمودهاند که پس از داوری، نتایج اولیه آن به مدارس ابلاغ میشود.
انتهای پیام/7003
دیدگاه ها